http://didshahr.ir/264162

02:13 :: 1402/07/27

از نظر باغداران و کشاورزان صاحب نام و بزرگ ارقام نهال بادام همچون تونو، مامایی و آذرخوشه‌ای بسیار پربارده و پرسود هستند.

بررسی ۳ نمونه از نهال‌های میوه بادام با بازدهی تجاری

اگر شما برای حیاط خانه خود به دنبال احداث یک باغ کوچک هستید لازم نیست حتما به دنبال ارقام نهال تجاری بگردید، تنها رقم نهال بادامی که با شرایط آب و هوایی شهر شما سازگار باشد کافی است.

اما زمانی که فردی تصمیم می‌گیرد یک باغ بادام به مساحت ۱ هکتار و بیش‌تر احداث کند به طور حتم باید به دنبال ارقام نهال پربارده و تجاری بگردد تا بتواند یک سود کلان از باغداری به دست آورد و یک شغل کم ریسک را آغاز کند.

در ادامه‌ با ما همراه باشید تا از ارقام نهال بادام پربارده و‌تجاری که در نهالستان معتبر برتر نهال موجود هستند و کاشت آن‌ها با سودآوری خوبی همراه است آشنا شوید و اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

c935f647 9534 4b45 8aa8 2e087b260a89

ارقام تجاری نهال بادام

کشور ایران جزو بزرگترین کشورهای است که در تولید و صادرات بادام حرف اول را در جهان می‌زند، بادام‌های طلایی و دوقلویی بسیار خوش طعم ایران در جهان‌ معروف است.

از این رو ارقام نهال تجاری در ایران به وفور کشت می‌شود و باغات بادام پهناوری به وجود آمده‌اند که امروزه درصد بالایی از محصولات آن به دیگر کشورهای آسیایی و خاورمیانه صادر می‌شود.

مهم‌ترین و با کیفیت‌ترین ارقام نهال بادام در ایران نهال بادام مامایی‌، نهال بادام آذرخوشه‌ای، نهال بادام فرانیس، نهال بادام شکوفه، نهال بادام ربیع، نهال بادام تونو، نهال بادام سهند و نهال بادام شاهرودی نام دارند.

ارقام نهال بادام با بازدهی بالا

از نظر باغداران و کشاورزان صاحب نام و بزرگ ارقام نهال بادام همچون تونو، مامایی و آذرخوشه‌ای بسیار پربارده و پرسود هستند و کاشت آن طبق اصول حتما با درآمد چشم‌گیری همراه است.

در مناطق گرمسیر کاشت ارقام نهال بادام مامایی، نهال بادام آذرخوشه‌ای و نهال بادام تونو با بازدهی بسیار قابل توجه‌ی همراه است.

همچنین در مناطق سردسیر کشت ارقام نهال بادام تونو، آذرخوشه‌ای بسیار سود آور و بازدهی بالایی دارد و طبق تجربیات باغداران کاشت این ارقام در مناطق سردسیر به نسبت گرمسیر بیش‌تر پیشنهاد می‌شود.

deb61221 5494 40d3 ac26 8d309eaac64b

آیا رقم نهال بادام آذر خوشه‌ای بازدهی بالایی دارد؟

یکی از بهترین نژاد نهال‌های که در ایران شناسنایی شده است و طرفداران بسیاری در بین باغداران دارد رقم نهال بادام آذرخوشه‌ای است. این نهال ویژگی منحصر به فردی دارد چنانچه که هم در شرایط کوهستانی و سردسیر و هم در شرایط گرمسیر و خشک بالاترین بازدهی را دارد.

قیمت این رقم ۵۵۰۰۰۰ هزارتومان است و در برابر بیماری و آفات درختان بسیار مقاوم عمل می‌کند. کاشت این نهال بادام در تمام مناطق ایران به غیر از مناطقی که خاک آن رطوبت بالایی دارد به طور حتم با موفقیت روبرو خواهد بود.

مهم‌تربن ویژگی‌های ارقام تجاری نهال بادام

به ارقام نهال بادامی که به صورت پیوندی به عمل آمده باشند، مقاومت بالا در برابر آفات داشته باشند و در سال‌های اولیه باردهی خود را آغاز کنند ارقام تجاری می‌گویند. نهال‌های که برای رشد نیاز به آب کمی دارند و زود گلدهی دارند و باردهی بالاتری به نسبت دیگر نهال‌ها دارند در دسته ارقام تجاری بادام قرار می‌گیرند.

همچنین اگر محصولات درخت بادام درصد دوقلویی بودن مغز آن ۵۰ درصد باشد و مغزهای درشت و خوش طعم را تولید کند می‌توان از آن به عنوان رقم تجاری نام برد.

آیا نهال بادام تونو جزو ارقام تجاری است؟

نهال بادام تونو هم مانند رقم نهال بادام آذرخوشه‌ای جزو ارقام تجاری است، این رقم در کشور ایتالیا و اسپانیا شناسایی شده است. این نوع رقم نهال بادام را می‌توان هم در استان‌های کوهستانی و سرد و هم در استان‌های گرمسیر و خشک کشت کرد.

نهال بادام تونو دیر گل است و در فصل بهار گلدهی خود را آغاز می‌کند عمر مفید این درخت ۴۵ الی ۵۰ سال است و محصولات با کیفیت و با ظاهری درشت تولید می‌کند.

آیا ارقام نهال بادام مامایی ارقام تجاری است؟

یکی دیگر از ارقام نهال بادام که تجاری است، رقم نهال بادام مامایی است که درصد بیش‌تر محصولات آن دوقلو بوده است که جزو ویژگی آن به حساب می‌آید. این نهال در برابر بیماری گیاهان بسیار مقاومت دارد و به راحتی دچار آفت نمی‌شود. عمده محصولات نهال بادام مامایی به دیگر کشورها صادر می‌شود و در بین کشورهای آسیایی بسیار مشهور و شناخته شده است.

بادام این درخت بسیار شیرین و مرغوب است، وزن آن هم عمدتا ۵ الی ۶ گرم است که در بین مغزهای دیگر ارقام نهال بادام سنگین‌تر است.

75b16372 db02 4680 b886 c064c02e46af

ارقام تجاری بومی ایران کدام هستند؟

رقم نهال بادام دیر گل آذ خوشه‌ای بومی ایران است و جزو ارقام تجاری محسوب می‌شود، به دلیل دیر گل بودن مقاومت بالایی در برابر سرمای بهاره دارد و به همین علت کاشت آن در مناطق سردسیر بسیار پیشنهاد می‌شود.

بادام شاهرودی دیگر نهال بادام بومی ایران است که در دسته میان گلدهی‌ها قرار دارد، از محصولات این درخت معمولا در صنعت لوازم آرایشی استفاده می‌شود.

در نهالستان برتر نهال ارقام نهال بادام بومی ایران بسیار موجود است که توسط سازمان جهاد کشاورزی شناسنامه دار شده‌اند، نهال‌های این نهالستان در بین باغداران بسیار محبوب است به همین علت برای خرید نهال بادام نهالستان برتر نهال را پیشنهاد می‌کنیم.

کلام آخر:

در مقاله حاضر به معرفی سه نهال پربازده پرداختیم و ارقام بومی کشور را معرفی کردیم، با این حال با توجه به تجربه کاشت نهال در تمام نقاط ایران رقم آذرخوشه‌ای به مراتب بهتر از ارقام دیگر نهال باردهی داشته است. برای خرید نهال بادام و سایر ارقام نهال می‌توانید به مرکز بزرگترین تولید نهال ایران مراجعه کنید، برای ارتباط با کارشناسان جهت خرید نهال به از شماره‌های زیر استفاده کنید.

تماس با پالیز نهال:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/264162

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *