http://didshahr.ir/264010

01:43 :: 1402/07/22

مشاوره فردی: برون‌گرا هستم و به دختری درون‌گرا علاقه مند شدم.

ازدواج پسر برون‌گرا با دختر درون‌گرا

نویسنده : دکتر حسین محرابی | ‌ روان‌شناس

سوال: پسری ۲۷ ساله هستم. به خواستگاری دختری رفتم که درون‌گراست و به او علاقه‌مند شدم. من خودم برون‌گرا هستم. شباهت‌های زیادی به‌ هم داریم و خانواده بسیار خوبی هم دارد. نمی‌دانم این مسئله چقدر اهمیت دارد و آیا برایم دردسرساز می‌شود یا نه؟ راهنمایی کنید لطفا که با او ازدواج کنم یا نه؟ ممنون.

پاسخ: سوالی که شما مطرح کرده‌اید، از چند جنبه قابل بررسی است. در ادامه، چند توصیه به شما خواهم داشت که قبل از گرفتن تصمیم نهایی باید در نظر بگیرید.

مطمئنید که این خانم درون‌گراست؟

شخصیت افراد دارای ابعاد متنوعی است که درون‌گرایی و برون‌گرایی تنها دو نوع از ویژگی‌های شخصیتی محسوب می‌شود. خیلی از افراد به‌طور کامل در یکی از طیف‌ها قرار ندارند و ترکیبی از ویژگی‌های برون‌گرایی و درون‌گرایی را دارند. اما عنوان شخصیتی روی آن‌ها قرار می‌گیرد که غالب رفتارشان باشد. تشخیص دقیق این ویژگی‌ها توسط روانشناس متخصص به وسیله تست‌های معتبر انجام می‌شود. بنابراین بهتر است مطمئن شوید که آیا به‌کار بردن عنوان درون‌گرا برای آن خانم و برون‌گرا برای خودتان مبنای علمی دارد یا بر اساس اظهارنظرهای عامیانه است؟

۲ حالت درباره ازدواج یک برون‌گرا با درون‌گرا

هر ازدواجی با چالش‌ها و مشکلات خاص خود همراه است، نوع این مشکلات به خصوصیات همسران بستگی دارد. ازدواج افراد درون‌گرا با برون‌گرا هم از این قاعده مستثنا نیست، منتها چون قرار گرفتن دو نفر متفاوت از لحاظ ویژگی های شخصیتی مزایا و معایبی دارد، دو حالت می‌تواند قابل تصور باشد:
حالت اول| این دو نفر می‌توانند در زندگی‌مشترک باعث رشد یکدیگر شده، الگوی جالبی برای دیگری فراهم کنند و موجب خلق تجربیات جدیدی برای هم باشند. همسر درون‌گرا توانایی همسرش را برای معاشرت با دیگران و قبول‌ کردن مسئولیت‌های مختلف ستایش می‌کند و درخشش همسر پرشور و شوقش را در اجتماع با احترام نظاره می‌کند. همسر برون‌گرا هم از تمرکز و نیروی ذهنی همسر متفکرش به وجد می‌آید.

حالت دوم| چون شیوه عملکرد درون‌گراها با برون‌گراها کاملاً متفاوت است، این تفاوت عملکردی می‌تواند منشأ سوءتفاهم‌های متعدد باشد. زمانی که همسر درون‌گرا می‌خواهد تنها باشد، ممکن است همسرش او را سرد و حتی بداخلاق ببیند. از یک‌سو همسر درون‌گرا نمی‌خواهد آرامش شریک زندگی‌اش را به هم بزند، از طرف دیگر همسر برون‌گرا این سکوت را به پای بی‌توجهی می‌گذارد. به این ترتیب هر دو ناراحت و رنجیده خاطر می‌شوند و حس می‎کنند که عشق‌شان نمی‌خواهد در کنار آن‌ها باشد.

حالا باید یک تصمیم آگاهانه بگیرید

همان‌طور که می دانید ازدواج یک تصمیم کاملا شخصی است و نمی‌توان تعیین تکلیف کرد که فلان تیپ‌های شخصیتی به هیچ عنوان نباید با هم ازدواج کنند هرچند آگاهی دادن یک ضرورت است و زمانی که فرد به مزایا و معایب یک انتخاب واقف باشد، می‌توان گفت که تصمیم آگاهانه و بهتری خواهد گرفت. شما هم لازم است با اشراف کامل به مزایا و معایب این انتخاب و بر اساس توضیحاتی که داده شد، تصمیم بگیرید.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/264010

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *