http://didshahr.ir/263941

08:29 :: 1402/07/18

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر لزوم ارتقای سواد سلامت روان جامعه تاکید کرد و گفت: سلامت روان جمعی و فردی شهروندان همانند سلامت جسمی افراد جامعه مهم است.

سلامت

محمد جعفرزاده  با اشاره به آغاز هفته سلامت روان (۱۸ الی ۲۴ مهرماه) با شعار «سلامت روان مسئولیت فردی و اجتماعی همه ماست» اظهار کرد: فدراسیون بین المللی سلامت روان، دهم اکتبر مصادف با ۱۸ مهرماه هر سال را روز جهانی سلامت روان نامگذاری کرده و در ایران نیز به همین مناسبت، در روزهای ۱۸ الی ۲۴ مهرماه اقداماتی به همین مناسبت انجام می شود.

وی افزود: سلامت روان مانند ابعاد دیگر سلامت از طیف گسترده‌ای از عوامل و تعیین کننده‌های اجتماعی تأثیر می پذیرد و همه ما در مورد سلامت روان خود و دیگران مسئول هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: نیاز به ارتباطات اجتماعی، از جمله نیازهای اولیه انسانی تلقی می شود که برای بهزیستی فردی و جمعی افراد بسیار با اهمیت بوده و در تامین و ارتقای سلامت روان نقش بسیار موثر و مهمی ایفا می کند.

وی افزود: انسانها به عنوان موجوداتی اجتماعی در بسیاری از مسائل به یکدیگر وابسته هستند و به طور مداوم در معرض ارتباط با یکدیگر قرار دارند و در درون شبکه ای از خویشاوندان و غیر خویشاوندان جای گرفته اند و هر گونه خلل در این ارتباطات، موجب خدشه در سلامت روان فردی و اجتماعی می شود.

جعفرزاده اظهار کرد: فقدان این شبکه‌‎های اجتماعی می تواند پیامدهای منفی برای سلامت روان افراد داشته باشد، به گونه‌ای که بدون روابط اجتماعی، افراد نمی توانند کمک و حمایت اجتماعی دریافت کنند و به این ترتیب تنهایی را تحمل کرده و در وضعیت انزوای اجتماعی قرار می گیرند.

وی با اشاره به تلاش موثر کارکنان فعال در حوزه سلامت روانی و اجتماعی در همه دستگاه به خصوص در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: باید با استفاده از فرصت هفته سلامت روان، در جهت ارتقای سواد سلامت روان جامعه و به تبع آن افزایش امید، شادکامی و نگاه مثبت به آینده و در نهایت داشتن جامعه ای سالم گام‌های موثری برداریم.

 

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/263941

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *