http://didshahr.ir/263869

06:32 :: 1402/07/15

حجت‌الاسلام مهدی ستوده گفت: رویکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اخذ سند مالکیت موقوفات و رقبات و تمدید اجاره‌نامه‌های منقضی شده موقوفات است.

مهدی ستوده

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل از ثبت مالکیت بیش از هفت هزار موقوفه و رقبه و تمدید اجاره نامه موقوفات مهلت منقضی شده در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در همایش تجلیل از یاوران وقف خلخال که به‌مناسبت گرامیداشت هفته وقف در بقعه امامزاده سیددانیال خلخال برگزار شد ، گفت: رویکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اخذ سند مالکیت موقوفات و رقبات و تمدید اجاره‌نامه‌های منقضی شده موقوفات است.

وی اضافه کرد: از پنج هزار موقوفه در دست اجاره، مهلت اجاره ۲ هزار و ۳۸۰ موقوفه منقضی شده بود، که با تمدید اجاره‌نامه‌ها، تعداد موقوفه‌های مهلت نقضی شده، به ۳۵۰ مورد کاهش یافته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به وجود ۱۷۸ بقعه و امامزاده در استان افزود: ساختمان ۵۰ بقعه و امامزاده به‌صورت مناسب بازسازی و در اختیار فعالان فرهنگی مذهبی و اجتماعی شهری و روستایی قرار گرفته است.

ستوده گفت: املاک موقوفی و رقبات، دارای سند مالکیت تک برگی شده و بسیاری از موقوفات در اختیار افراد که به‌صورت غیرقانونی تصرف شده بود، با صدور احکام قضایی از تصرف افراد، خارج و در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: وقف، بالاترین انفاق و مدیریت مال پس از مرگ است که در صورت احیای واقعی آن در جامعه پدیده‌ای به نام فقر در جامعه وجود نخواهد داشت.

فرماندار خلخال هم در این همایش با بیان اینکه پس از مرکز استان، بیشترین موقوفات مربوط به این شهرستان است و بیش از ۵۰ درصد بقاع متبرکه و امامزادگان در شهرستان خلخال واقع شده، گفت: عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه خلخال در ثبت مالکیت موقوفات و رقبات و بهسازی اماکن مقدس بسیار مطلوب بوده است.

سیدجواد یحیی‌زاده با بیان اینکه در توزیع اعتبارات استانی، اعتبارات مربوط به اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان همواره مورد توجه بوده، افزود: اداره اوقاف و امور خیریه خلخال علاوه بر تامین اعتبارات بهسازی ساختمان تعداد قابل توجهی از مساجد، بهسازی و بازسازی سه بقعه متبرکه و امامزاده را در دست دارد.

سیدغنی نظری ، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از تدوین سند جدید در برنامه هفتم توسعه برای اوقاف و امور خیریه خبر داد.

ر این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از واقفین، خیرین و اعضای هیات امنای امامزادگان و بقاع متبرکه خلخال تجلیل شد.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/263869

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *