http://didshahr.ir/263408

08:57 :: 1402/06/25

در این مقاله میخواهیم برای شما نکاتی را بیان کنیم که بتوانید ازتلویزیون خود به خوبی محافظت کنید.

R13K 509

بی شک یکی از سرگمی‌های روزانه همه ما تماشایی تلویزیون و برنامه‌های متنوع آن است. مشاهده سریال‌ها، مسابقات ورزشی و سایر برنامه‌ها در کنار خانواده می تواند بسیار لذت بخش باشد. بنابراین در دنیا امروزی تصور کردن یک خانه بدون تلویزیون سخت و دشوار است. البته پیشرفت تکنولوژی و تولید تلویزیون‌های با کیفیت تصویر بالا و امکانات فوق العاده و همچنین گسترش برنامه های تلویزیونی نسبت به گذشته در این امر بی اثر نبوده است.

علاوه بر تلویزیون‌، مانیتور نیز یکی از پر استفاده‌ترین وسایل در منازل و محل کار ما است که هم برای سرگرمی و هم برای کارهای روزمره از این دستگاه استفاده می‌کنیم. از آنجایی که نکات نگهداری این دو وسیله شباهت زیادی بایکدیگر دارند بنابراین بیشتر نکاتی که در ادامه به آن اشاره می کنیم هم برای تلویزیون و هم برای مانیتور صدق میکند.

باتوجه به همه این موارد نبود تلویزیون و مانیتور در منزل و یا خراب شدن و ایجاد ایراد مشکل در آنها موضوعی است که قابل تحمل نیست و در این مقاله که توسط تیم کارسرویس آمده شده است میخواهیم برای شما نکاتی را بیان کنیم که بتوانید از وسایل خود به خوبی محافظت کنید.

نکانی برای نگهداری صحیح از تلویزیون

تلویزیون‌های هوشمند با تکنولوژی‌های پیشرفته امروزه جایگزین تلویزیون‌های قدیمی در منازل ما شده‌اند. این تلویزیون‌های هوشمند با توجه به تغییرات چشم‌گیری که در سخت افزار و نرم افزار خود پیدا کرده‌اند، بسیار حساس تر از دستگاه‌های قدیمی می باشند بنابراین باید به نکات زیادی در نگهداری و استفاده از آنها توجه نماییم تا طول عمر دستگاه ما افزایش یابد. در این مقاله از سایت کارسرویس قصد داریم برای شما نکاتی را بیان کنیم که در این راستا کمک کننده خواهد بود.

نکاتی در مورد نصب نرم افزار در تلویزیون

تی وی های هوشمند که امروزه از آنها استفاده می شود همچون گوشی‌های ما دارای انواع سیستم عامل هستند. سیستم عامل اندروید یکی از محبوب ترین و متداول ترین سیستم عامل‌های مشترک بین موبایل و تلویزیون است. به جزء این رابط کاربری محبوب می توان به سیستم عامل‌های دیگری همچون ویدا -گوگل تی وی – وب او اس – تایزن اشاره کرد. توصیه ما این است که بیش از اندازه نرم افزارهای مختلف را بر روی تی وی خود نصب نکنید و برنامه های غیر استفاده را حذف نماید تا تلویزیون شما دچار مشکل نرم افزاری نگردد. ضمنا در هنگام نصب نرم افزار، فایل های برنامه را از جاهای معتبر دانلود و نصب کنید تا برای دستگاه شما مشکل ساز نشود.

R13K 510

خاموش کردن تلویزیون و مانیتور در مواقع غیر استفاده

گاهی برای ما پیش می‌آید که اصلا توجه‌ای به روشن بودن بی مورد تی وی و مانیتور خود نداریم و ممکن است اصلا مشغول فعالیت دیگری باشیم و وسایل ما هم برای موجود فرضی در حال نمایش باشند. بنابراین برای افزایش طول عمر دستگاه خود حتما فراموش نکنیم که تلویزیون و مانیتور خود را خاموش نماییم.

حتما از محافظ برق خوب استفاده کنید

استفاده از یک محافظ برق مناسب و دارای نشان استاندارد می تواند از آسیب‌های جدی به وسایل ما جلوگیری نماید. نوسانات برق یکی از خطرناک‌ترین دشمن وسایل‌برقی ما هستند. پس حتما برای یک محافظ برق مناسب هزینه نمایید. یکی دیگر از مسائلی که میتواند باعث ایجاد نوسانات برقی شود محکم نبودن دوشاخ تلویزیون و مانیتور در پریز است. بنابراین به استاندارد بودن پریر نیز باید توجه فرمایید.

R13K 511

مکان مناسب قرارگیری تلویزیون و مانیتور

مکان قرار گیری هرکالای از جمله تلویزیون و مانیتور تاثیر مستقیم در افزایش طول عمر آن دارد. بهتر است دستگاه خود را در محیط خیلی مرطوب و یا خیلی گرم، مثلا نزدیک به سیستم گرمایشی منزل قرار ندهید.  البته سرما زیاد هم می تواند آسیب رسان باشد بنابراین مکانی را در منزل یا محل کار خود پیدا کنید که موارد زیر در آن رعایت شده باشد.

  1. ۱. دستگاه در معرض تابش مستقیم قرار نگیرد
  2. ۲. محیطی خیلی سرد و یا گرم و خیلی مرطوبی نباشد
  3. ۳. دستگاه در محیط پر رفت و آمد نباشد

تمیز کردن کردن صفحه مانتیور و تلویزیون

تمیز کردن اصولی و درست صفحه نمایش در این دو دستگاه بسیار مهم و اساسی است اما باید به این نکته توجه که با هر مواد تمیز کننده و با هر دستمالی نمی توان اقدام به تمیز کردن دستگاه کرد و خود این موضوع می تواند سبب آسیب به دستگاه گردد. حتما از مراکز معتبر در این باره مشورت بگیرید و آنها درخواست کنید تا تجهیزات درستی که برای این کار استفاده می شود را  در اختیار شما قرار دهند.

R13K 512

عدم اتصال فلش ویروسی به تلویزیون

یکی دیگر از امکانات تلویزیون جدید امکان اتصال فلش مموری به تلویزیون برای خواندن اطلاعات از روی آن است. دقت داشته باشید اطلاع فلش مموری‌های ویروسی می تواند سبب آسیب رسیدن به تلویزیون شود. شما میتوانید قبل از اتصال حافظه خارجی به تلویزیون آن به کمک یک کامپیوتر و آنتی ویروس مناسب اسکن نمایید. با این کار می توانید با خیال راحت از این فلش در تلویزیون خود استفاده کنید.

اتصال کابل های با کیفیت و مرغوب

مورد آخری که در این مقاله قصد داریم به آن اشاره کنیم استفاده از کابل های مناسب و یا کیفیت برای اتصال سایر دستگاه‌ها به تلویزیون و مانیتور است. همانطور که اطلاع دارید سایر دستگاه‌های همچون اسپیکرها، گیرنده های دیجیتال و… به کمک کابل های مختلف به تلویزیون و برخی به مانیتور متصل می گردند. استفاده از کابل‌های نارمرغوب و بی کیفیت می تواند صدمات زیادی به درگاه ورودی و همچینن برد اصلی تلویزیون و مانیتور وارد کند.

کار سرویس نمایندگی رسمی خدمات پیش از فروش

تمامی نکات ذکر شده فوق در جهت بالا بردن طول عمر دستگاه‌های شما است و کارسرویس امیدوار است دستگاه شما کمتر نیاز به تعمیر داشته باشد. اما درصورت بروز مشکل در تلویزیون و یا مانیتور شما نکته مهم دیگر، تعمیر اصولی و درست آن است. مرکز کار سرویس با مدیریت جناب آقای عباس کریم الهی در شهر کرج نمایندگی معتبر خدمات پس از فروش برندهای مختلفی می باشد که با ضمانت شش ماه تمامی دستگاه‌های شما از جمله تلویزیون را برای شما تعمیر میکند. برای تعمیرات تلویزیون در کرج به سایت کارسرویس به آدرس karservice.ir مراجعه نمایید. ضمناً برای تعمیرات مانیتور در شهر کرج با شماره‌های مجموعه کار سرویس ۰۲۶۳۲۲۰۳۲۹۱ و ۰۲۶۳۲۲۸۴۰۹۱ با ما در ارتباط باشید.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/263408

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *