http://didshahr.ir/263141

01:22 :: 1402/06/13

نکاتی که پدرومادرها و نوه‌ها بهتر است برای ارتباط بهتر با پدربزرگ و مادربزرگ‌ها بدانند.

اگر نوه هستید، بخوانید

«فرزند بادومه و نوه مغز بادوم» این را به احتمال زیاد شنیده‌اید و اگر نوه هستید می‌دانید چقدر خاطرتان برای پدربزرگ و مادربزرگ‌هایتان عزیز است. البته این موضوع همیشه صادق نیست و بعضی وقت‌ها آن‌ها اصلا حوصله نوه‌ها را ندارند و پدر و مادرها نقش مهمی در شکل‌گیری و فرموله ‌کردن رابطه نوه و بابابزرگ،مامان‌بزرگ دارند. می‌خواهیم از مهارت‌هایی بگوییم که می‌تواند کوچک‌ترین اعضای خانواده را به بزرگ‌ترین اعضا وصل‌ کند.

۱.سوال کردن

اگر نوجوان هستید می‌توانید سوالات شخصی و احساسی‌ از پدربزرگ و مادربزرگ‌تان بکنید. برای مثال «اولین دوست صمیمی شما چه کسی بود؟ دوستی‌تان به کجا ختم‌ شد؟»، «اولین شغل شما چه بود؟»، «اگر فرصت داشتید دوست‌داشتید چه کار متفاوتی انجام‌ دهید؟»آن‌ها صحبت ‌کردن را دوست ‌دارند، سعی‌ کنید شنونده باشید و حرف‌شان را بشنوید.

۲.سرزدن حتی تلفن زدن

برای سرزدن به پدربزرگ و مادربزرگ خود برنامه داشته‌ باشید و اگر امکانش را دارید به‌طور منظم به آن‌ها سربزنید. از آن‌ها بپرسید به کمکی احتیاج دارند؟ اگر وقتش را ندارید با آن‌ها تماس بگیرید. تماس‌های کوتاه تلفنی برای آن‌ها شبیه یک مسکن عمل‌ می‌کند. اگر با آن‌ها قرار دارید، دیر می‌رسید یا نمی‌توانید به قرارتان برسید حتما با آن‌ها تماس‌ بگیرید و دلیل‌تان را بگویید، شاید آن‌ها ساعت‌ها منتظر و مشتاق این لحظه‌ باشند. به‌همین‌دلیل بهتر است یک یادآور در تقویم یا اپلیکیشن‌های خود بگذارید تا به صورت هفتگی و ماهانه با آن‌ها در تماس‌ باشید.

۳.توجه به علاقه

اگر می‌خواهید پدربزرگ و مادربزرگ‌های خود را شاد کنید کافی‌ است از علاقه‌شان سردربیاورید. عاشق چی هستند؟ آهنگ‌های مورد علاقه‌شان را در ابزاری که به آن دسترسی دارند، منتقل‌ کنید. فیلم دوست دارند؟ برایشان چند فیلم دانلود کنید. عاشق گل‌و‌گیاه هستند؟ برایشان چند گلدان بخرید تا با آن‌ها سرگرم باشند. به بافتن علاقه ‌دارند؟ کاری ‌کنید که دوباره بافتنی را شروع ‌‌کنند.

۴.آشنا کردن با فناوری

به پدربزرگ و مادربزرگ‌ها حق بدهید که به اندازه شما از فناوری سر درنیاورند. اگر این‌طور است اجازه‌ ندهید اوضاع همین‌طور پیش ‌برود. اگر تلفن‌همراه هوشمند دارند برایشان برنامه‌های ارتباطی و سرگرم‌کننده نصب‌کنید. روش استفاده از این برنامه‌ها را به آن‌ها آموزش ‌دهید و روی کاغذ بنویسید. کافی ا‌ست یک‌بار گفت‌و‌گوی تصویری را امتحان ‌کنند تا نظرشان راجع به فناوری عوض‌شود. اگر در استفاده از فناوری مشکل ‌دارند، پشتیبان‌شان باشید و صبر خود را از دست‌ ندهید.

۵.تنظیم زمان و برنامه‌ریزی

این که بیشتر پدربزرگ و مادربزرگ‌ها، بازنشسته یا از کارافتاده هستند دلیل نمی‌شود تا وقت‌و‌بی‌وقت سراغ‌شان رفت و توقع همراهی داشت. آن‌ها هم برنامه‌ریزی دارند. بعضی روزها حوصله مهمانی و شلوغی را ندارند و دل‌شان می‌خواهد به قول امروزی‌ها ریلکس ‌کنند. اگر پدر و مادر نوه‌های کوچولو هستید‌ سعی‌کنید طبق یک برنامه‌ریزی و زمان‌بندی به خانه پدر و مادرتان بروید تا خسته و بی‌حوصله نشوند و از طرفی مجبور نباشید دایم بچه‌ها را کنترل‌ کنید.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/263141

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *