http://didshahr.ir/263061

08:39 :: 1402/06/09

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل از عزم جدی پلیس برای برخورد با رانندگان متخلف و هنجارشکن و توقیف وسایل نقلیه آنها خبر داد.

 

سرهنگ سیدحجت فتاحی  افزود: با توجه به اینکه برخورد با رانندگان متخلف، حادثه‌ساز و هنجار شکن جزو مهم‌ترین مطالبات مردم از پلیس راهنمایی و رانندگی است، در همین راستا برخورد با رانندگان خطرآفرین و هنجارشکن در استان تشدید می‌شود.

وی اظهار کرد: انجام حرکات نمایشی، حرکات مارپیچ، لایه‌کشی، دور دور کردن، سرعت غیرمجاز، انجام حرکات مخاطره‌آمیز، حادثه‌ساز و نامتعارف و تولید صدای ناهنجار و ایجاد آلودگی صوتی از جمله مصادیق تخلف و هنجارشکنی است.

وی بیان کرد: در ادامه روند برخورد کیفی و بدون اغماض با رانندگان خطرآفرین و حادثه‌ساز و جهت افزایش هزینه جرم تخلف، پلیس اقدام به اخذ مجوز قضایی از مراجع قضایی کرده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل اضافه کرد: به رانندگانی که برای شهروندان ایجاد مزاحمت کنند، پرونده قضایی تشکیل و به علت اخلال در نظم عمومی و ایجاد مزاحمت به شهروندان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

سرهنگ فتاحی ادامه داد: بر اساس مجوز قضایی اخذ شده خودروی رانندگان متخلف و هنجارشکن بار اول به پارکینگ انتقال و به مدت هفت روز توقیف خواهد شد و برای ترخیص خودرو راننده برای تست روان‌سنجی و بررسی حالت روحی و روانی به پزشکی قانونی معرفی خواهد شد.

وی گفت: در صورت مرتکب تخلف برای بار دوم، خودرو راننده به مدت ۱۵ روز توقیف و برای انجام فرآیند ترخیص، راننده برای انجام تست روان‌سنجی و بررسی حالت روحی و روانی به پزشکی قانونی معرفی خواهد شد.

وی افزود: برای بار سوم نیز خودرو به مدت ۳۰ روز توقیف و علاوه بر انجام سخت‌گیرانه فرآیند ترخیص، راننده خطرآفرین و حادثه‌ساز محسوب شده و شناسنامه‌دار خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل اظهار کرد: در سال جاری ۳۷۷ نفر از رانندگانی که رفتارهای پرخطر و حرکات مارپیچ در سطح معابر شهری انجام می‌دادند، ضمن اعمال قانون خودرو آنها به علت اخلال در نظم ترافیکی توقیف و روانه پارکینگ شد.

سرهنگ فتاحی به رانندگان توصیه کرد قبل از این که با آنها برخورد قانونی شود خود نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توجه کنند.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه حرکات مخاطره‌آمیز توسط رانندگان موضوع را به سامانه ۱۲۰ پلیس راهور با ثبت پلاک و مشخصات خودرو گزارش کنند.

 

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/263061

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *