http://didshahr.ir/263036

00:44 :: 1402/06/08

مشاوره: آمارهای ترسناک تجرد قطعی، نگرانم کرده که دخترم تا ابد مجرد بماند.

دختری در مزرعه A girl on the farm

نویسنده : بنفشه دولت‌آبادی | ‌ روان‌درمانگر و مشاور خانواده

سوال: مادری هستم که دختری ۲۵ ساله دارم. آمارهای ترسناک تجرد قطعی، خیلی نگرانم کرده که دخترم تا آخر عمرش مجرد بماند. الان که کم و بیش خواستگار دارد اما تا امروز به همه‌شان جواب منفی داده. می‌گوید ملاک‌های مدنظر من را ندارند. به نظرتان چه کنم؟

پاسخ: مادر گرامی، دغدغه شما برای ازدواج دخترتان را که در پیامک‌تان به آن اشاره کردید، درک می کنم و طبیعی است اما نباید این مسئله موجب نگرانی شدید شود و زندگی شما یا دخترتان را مختل سازد.

نگران نباشید…

گفته‌اید «خیلی نگرانم که دخترم تا آخر عمرش مجرد بماند». از شما می‌خواهم نگران این نباشید که چرا تاکنون دخترتان موفق به ازدواج نشده است، چراکه: ۱. نداشتن خواستگار مناسب یکی از مشکلات رایج در میان دختران امروزی است. این مشکل بسیار فراگیر شده و به دختر شما اختصاص ندارد. ۲. امروزه متاسفانه سن ازدواج در جامعه بالا رفته است و طبیعتاً دخترها هم دیرتر ازدواج می‌کنند. اکنون متاسفانه میانگین سن ازدواج درمیان دختران ۲۶ تا ۳۰ سال شده که دختر شما هنوز به این میانگین نرسیده است.

مراقب صحبت‌هایتان در جمع باشید

یکی از موانع مهم پیش روی ازدواج جوانان، توقعات بالاست که شما با کاهش توقعات و بیان این مسئله در موقعیت‌های مناسب، می‌توانید زمینه ازدواج دخترتان را فراهم کنید. بیان این مسئله در جمع دوستان و بستگان که انتظارات شما برای ازدواج بالا نیست، می‌تواند راه‌حل مناسبی برای نشان دادن این موضوع باشد و برعکس بیان این که دخترم خواستگار «همه چی تمام» ندارد، شانس آمدن دیگران به خواستگاری‌اش را کم می‌کند.

اعصاب خودتان و دخترتان را به هم نریزید

توجه نکردن به حرف‌و‌حدیث‌های مردم، برخورد کردن با سعه صدر و گذشت از آن‌ها با کمال بزرگواری به شما در این مسئله بسیار کمک‌کننده است. شما تنها فردی نیستید که با این قبیل نگرانی‌ها مواجه هستید؛ بنابراین آن را به عنوان یک مسئله ببینید نه یک معضل و مشکل غیرقابل حل. ازدواج همه زندگی نیست بلکه تنها بُعدی از ابعاد زندگی است، هرچند بسیار مهم است. با این حال تا زمانی که شرایط ازدواج برای فرزندتان فراهم نشده، از فرصت استفاده و شرایط را در ابعاد دیگر مانند تحصیل در مقاطع بالاتر برای او فراهم کنید. همچنین از منفی‌بافی و ترویج و تشویق افکار منفی در فرزندتان اجتناب کنید. این جمله که او در خانه می‌ماند، فقط اعصاب شما و خودش را مکدر می کند؛ بنابراین ناراحتی و افکار مزاحم را از خود دور کنید و بدانید آن چه باعث ناراحتی و مشکل می‌شود، افکار منفی و نوع دید شما به دنیا و وقایع است. سعی کنید بدبینی را کاملاً کنار بگذارید و به دنیا با عینک خوش‌بینی نگاه کنید و آرامش را در زندگی به خودتان هدیه دهید.

 

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/263036

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *