http://didshahr.ir/262641

01:34 :: 1402/05/26

مسابقات کشتی در دو رده فرنگی و آزاد با عنوان لیگ جام شهید بهنام محمدی راد با حضور چهار تیم از استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و زنجان برگزار شد.

habibi

مسابقات کشتی آزاد و فرنگی لیگ منطقه ای در رده نوجوانان زیر ۱۷ سال با حضور تیم هایی از استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و زنجان در سالن شهید آسمانی مجموعه ورزشی تختی اردبیل برگزار شد.

دبیر هیات کشتی استان اردبیل خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعدادهای برتر در رشته ورزشی کشتی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین  ورزشکار مسابقات کشتی آزاد و فرنگی بود.

احمد حبیبی گفت: آذربایجان شرقی با ۱۳ نفر کشتی گیر فرنگی و ۱۴ نفر کشتی گیر آزاد، آذربایجان غربی با ۱۴ نفر کشتی گیر فرنگی و ۱۴ نفر کشتی گیر آزاد، زنجان با ۱۴ نفر کشتی گیر آزاد، اردبیل با ۲۰ کشتی گیر فرنگی و ۲۰ نفر کشتی گیر آزاد در این مسابقات حضور داشتند.

وی گفت: در تیم استان اردبیل نفراتی از شهرستانهای بیله سوار، پارس آباد، نمین و نیر شرکت داشتند.

دبیر هیات کشتی استان اردبیل ادامه داد: در کشتی آزاد استان آذربایجان شرقی به مقام اول، زنجان به مقام دوم، اردبیل به مقام سوم و استان آذربایجان غربی به مقام مقام چهارم رسیدند.

وی افزود: در کشتی فرنگی نیز استان اردبیل به مقام اول و آذربایحان شرقی به مقام دوم نائل شدند.

احمد حبیبی دبیر هیات کشتی استان اردبیل با بیان اینکه این مسابقات با مشارکت آرتا پروتیئن و آرتاجوجه و با پشتییانی کامل قدرت حاج نوری رئیس هیأت کشتی استان اردبیل در خانه کشتی این شهر برگزار شد، تصریح کرد: تمامی هزینه های برگزاری این کشتی توسط شرکت آرتا پروتئین پرداخت شده است.

دبیر هیات کشتی افزود: جوایز متعدد مالی همچون سکه طلا برای قهرمانان و مربیان در مسابقات تعیین شده بود تا انگیزه الزم برای فعالیت قهرمانان و مربیان ایجاد شود.

وی اضافه کرد: برنامه کلاس های مربیگری و داوری برای ارتقای اهالی هم کشتی پیش بینی شده است تا از این طریق تعداد مربیان و داورها افزایش یابد.

حبیبی در خصوص ارزیابی و رتبه بندی هیات کشتی در سال ۱۴۰۲ از طرف فدراسون تصریح کرد: پیش از این کشتی استان اردبیل در  در رتبه ۲۴ کشور قرار داشت که با پشتیابی آرتا جوجه و آرتا پروتئین این رتبه هم اکنون به ۱۵ رسیده و امیداوریم در آینده ای نزدیک  به جمع استانهای دارای رتبه تک رقمی بپیوندیم.

کشتی

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/262641

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *