http://didshahr.ir/262588

06:52 :: 1402/05/22

در ابتدای این مراسم خبرنگاران از  روند تولید گوشت از مرحله اول تا بسته بندی و عرضه مورد بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت این مجموعه قرار گرفتند.

کشتارگاه گوشت

به گزارش خبرنگار ما به همت جهاد کشاورزی استان اردبیل جمعی از خبرنگاران استان اردبیل از مجتمع کشتار گاه صنعتی استان اردبیل واقع در جاده اردبیل – مغان بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت این مجموعه قرار گرفتند.

در ابتدای این مراسم خبرنگاران از  روند تولید گوشت از مرحله اول تا بسته بندی و عرضه مورد بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت این مجموعه قرار گرفتند.

در ادامه بازدید عضو هیات مدیره مجتمع صنعتی گوشت اردبیل با بیان اینکه ۵۰۰ نفر در کشتارگاه صنعتی اردبیل مشغول بکار هستند، اظهار کرد: مجتمع صنعتی گوشت اردبیل از سال ۸۰ به بهره برداری رسید و در سال ۸۵ به بخش خصوصی واگذار شده است.

یعقوب عزیززاده با بیان اینکه ظرفیت مجتمع ۵۰ درصد نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است، گفت: کشتار را دارد، عنوان کرد: ظرفیت این مجتمع چهار هزار کشتار در دام سبک و ۲۵۰ کشتار در دام سنگین است.

وی عنوان کر: مجتمع صنعتی گوشت اردبیل با دارابودن ۲ خط کشتار گوسفندی و ۱ خط کشتار گاوی مجهزترین خطوط کشتار کشور را داراست که استاندارهای مختلف بین المللی را نیز در این خصوص کسب نموده است.

تولید انواع سوسیس و کالباس و همبرگر با برند ترال

عضو هیات مدیره مجتمع صنعتی گوشت اردبیل یادآور شد: مجتمع صنعتی گوشت اردبیل زنجیره کاملی از صنعت فرآوری محصولات پروتئنی را داراست.

عزیززاده افزود: کارخانه تولید سوسیس و کالباس و همبرگر مجتمع با پیشرفته ترین ماشین آلات زیر نظر کارشناسان متخصص انواع محصولات سوسیس ، کالباس و همبرگر را تولید و روانه بازار می نماید.

چرم مغان در کشتارگاه صنعتی برندسازی می شود

عضو هیات مدیره مجتمع گوشت اردبیل کارخانه چرم مغان را از امتیازات استان اردبیل ذکر کرد و گفت: هرچند این کارخانه تعطیل و غیرفعال شده ولی ما دنبال برندسازی چرم مغان در مجتمع کشتارگاه صنعتی هستیم تا از این طریق کارخانه چرم مغان هم احیا شود.

پایین بودن سرانه مصرف گوشت در اردبیل

عزیززاده با اشاره به افزایش سرسام آور قیمت گوشت تصریح کرد: سرانه مصرف گوشت در اردبیل از ۱۸ کیلوگرم به کمتر از ۳.۵ کیلوگرم رسیده است که توان خرید این فرآورده مهم بین خانواده ها کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه درصدد وارات دام زنده هستیم ادامه داد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی مردم که توان خرید گوشت را ندارند سعی و تلاش بر این است تا زمینه واردات دام زنده از آسیای میانه را به کشورمان فراهم کنیم.

در ادامه این بازدید مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: هدف و رسالت اصلی دامپزشکی تضمین سلامت و تامین امنیت غذایی جامعه است و همکاران ما به صورت شبانه روزی در تلاشند تا امنیت غذایی جامعه تامین شود.

مهدی فیضی افزود: در سه ماهه اول سالجاری ۴۷ واحد عرضه فراورده های خام دامی به علت تخلف از موازین بهداشتی دامپزشکی به مراجع قضایی معرفی و ۸ مرکز عرضه عمدتا بعلت کشتار غیر مجاز پلمب شده است.

وی از آماده باش کامل دامپزشکی برای معاینه قبل و بعد از کشتار دامهای قربانی به منظور حصول اطمینان شهروندان از سلامتی این دامها با تجهیز و ساماندهی ۳۴ اکیپ ثابت و سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی و مشارکت ۸۰ پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی گوشت متشکل از دکتر دامپزشک، کارشناس بازرس بهداشتی گوشت و روحانی ناظر ذبح شرعی در استان خبر داد.

خبرنگار: عفت آقایاری

 

 

 

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/262588

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *