http://didshahr.ir/262339

01:47 :: 1402/05/09

مشاوره فردی: به پدرشوهرم بگویم که پسرش حوصله من را ندارد؟

زن 29 ساله: شوهرم حوصله مرا ندارد؟

نویسنده : وحید نادی یزدی | کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده

سوال: ۹ سال پیش ازدواج کردم. شوهرم ۳۱ و من ۲۹ ساله هستم. تقریبا ۶ ماه است که شوهرم با من سر سنگین و سرد شده است و خیلی صحبت نمی‌کند. مردی خوش‌صحبت و اجتماعی است اما انگار حوصله من را ندارد و دیگر از من خوشش نمی‌آید. زحمت زیادی برای زندگی‌مان می‌کشد اما این مشکلات را هم دارد. از پدرش خیلی حساب می‌برد. می‌خواهم موضوع را به پدرش بگویم. نظر شما چیست؟


♥ کلیک کنید: موضوعی مهم در مدارک خودرو که خیلی‌ها نمی‌دانند ♥


پاسخ: سرد یا سرسنگین شدن ناگهانی همسر، برای شما و بسیاری از زنان اتفاقی ترسناک به‌نظر می‌رسد. در‌صورتی که این مسئله شاید بسیار کوچک‌تر از چیزی باشد که فکرش را می‌کنید. بعضی مواقع تنها یک دلیل ساده می‌تواند تاثیر منفی بر برخی از مردان بگذارد و عواطفش را خاموش کند. برخی مواقع هم ممکن است یک مشکل اساسی وجود داشته باشد. در هر صورت این اتفاق می‌تواند به دلایل متعددی به وجود آمده باشد که نیاز به ارزیابی و بررسی دقیق دارد و باید هم شما و هم همسرتان، به این مسئله بیندیشید، با یکدیگر صحبت کنید و مشکل را ریشه‌یابی کنید.

۲ احتمال درباره رفتارهای شوهرتان

به‌طور خلاصه باید به دو دلیل اصلی سرد شدن آقایان در زندگی مشترک بپردازیم:

۱- مشکلات و اختلال عملکرد زناشویی| اختلال عملکرد جنسی از مواردی است که باعث به وجود آمدن ترس و از بین رفتن اعتماد به نفس در آن‌ها خواهد شد و این مسئله در رابطه عاطفی با شما هم بروز می‌کند. به طور مثال به‌خطر افتادن سلامت جنسی مردان به هر دلیل، می‌تواند از مواردی باشد که باعث سردی آن‌ها بشود وتمایلی به سخن گفتن درباره آن نداشته باشند.

۲- انباشته‌شدن احساسات منفی در رابطه| به تمام آن چه تاکنون اتفاق افتاده، دوباره فکر کنید. بسیاری از زنان در چنین مواقعی می‌پندارند که همسرشان به صورت ناگهانی سرد شده و خود را در روابط عاطفی کنار کشیده است اما این احتمال وجود دارد که در ماه‌های اخیر، اختلافات یا بحث‌هایی بین‌تان رخ‌داده و باعث این ماجرا شده باشد. حتی بعد از سال‌ها زندگی، موارد ساده‌ای مثل بی‌احترامی، ناسازگاری، کم‌شدن محبت خانم، نرسیدن به ظاهر خودتان و … می‌تواند عامل تغییر ناگهانی رفتار همسر یا حتی ترک کردن شما شود.

صحبت با پدرشوهرتان توصیه نمی‌شود

پس از بررسی موارد مطرح‌شده، چنان چه به نتیجه ای نرسیدید، همچنان صحبت کردن با پدر همسرتان در این باره، به عنوان راهی صحیح پیشنهاد نمی‌شود. برای روشن‌ترشدن موضوع، با یک مثال ساده توضیح می‌دهم؛ فرض کنید خودرویی خراب شود و راه نرود ما به‌جای کمک گرفتن از یک مکانیک، بخواهیم با کمک یک کامیون از عقب ماشین را هل بدهیم! مدت کوتاهی شروع به راه رفتن می‌کند اما چون آن را تعمیر نکرده‌ایم، خیلی زود متوقف می‌شود! درباره مشکل شما هم به‌جای صحبت با دیگران، مراجعه به مشاور خانواده به عنوان روش صحیح و حل ریشه‌ای مشکل توصیه می‌شود.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/262339

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *