http://didshahr.ir/262273

03:16 :: 1402/05/07

دستگاه‌های ماسه ساز به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند.

R13K 460

برای بهره مندی از مواد معدنی پس از اتمام مراحل استخراج، باید عملیات خاصی بر روی آن‌ها انجام گیرد تا آماده استفاده در صنایع مختلف باشند. طی این عملیات اندازه سنگ‌های معدنی کاهش پیدا کرده و ناخالصی‌های موجود در آن‌ها جدا می‌شود. بسته به هدف یک خط تولید، ممکن است نیاز به تولید سنگ‌هایی با اندازه ۱۲ سانتی‌متر یا کمتر باشد و برای هر اندازه‌ای نیاز به خرید نوع خاصی از سنگ شکن است. سنگ شکن‌ها به سه دسته سنگ شکن اولیه، سنگ شکن ثانویه و سنگ شکن ثالثیه تقسیم می‌شوند.

سنگ شکن اولیه در تمام خطوط تولید سنگ‌های معدنی استفاده شده و ورودی آن سنگ‌های خام معدنی است. مواد خروجی از این سنگ شکن به سمت سنگ شکن‌های ثانویه فرستاده می‌شوند تا به اندازه مورد استفاده در خطوط تولید برسند. محبوب‌ترین سنگ شکن اولیه، سنگ شکن فکی است که به دلیل عملکرد عالی و طول عمر بالا توسط کارخانجات زیادی انتخاب می‌شود. سنگ شکن‌های ثانویه در دومین مرحله کارخانجات نصب شده و پر استفاده‌ترین مدل‌های این دستگاه سنگ شکن کوبیت و سنگ شکن هیدروکن است که هر کدام از لحاظ عملکرد و ظرفیت تولید با یکدیگر تفاوت دارند.

در معادنی که نیاز به تولید ماسه و سنگ ریزه‌هایی با اندازه کمتر از ۶ میلی‌متر است، دستگاه‌های با عنوان سنگ شکن ثالثیه یا ماسه سازها نصب می‌شوند که توانایی کوچک کردن سنگ‌ها تا اندازه‌ای ۱ الی ۶ میلی‌متری را دارند. در این مقاله به بررسی انواع ماسه ساز می‌پردازیم.

R13K 461

 انواع ماسه ساز کدامند؟

دستگاه‌های ماسه ساز به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند.

  • دستگاه ماسه ساز خرگوشی: در دستگاه ماسه ساز خرگوشی، یک شفت با سرعت بالایی حول محور عمودی حرکت کرده و به دلیل شدت ضربات وارده به مواد معدنی، عملیات خردایش انجام می‌گیرد. در واقع بر روی روتور ماسه ساز خرگوشی چکش‌هایی نصب شده که به خردایش سنگ‌های معدنی سرعت می‌بخشند. اندازه خروجی این ماسه ساز بین ۰ الی ۶ میلی‌متر است. بر روی دستگاه ماسه ساز خرگوشی سه درب مختلف قرار گرفته است تا در صورت بروز مشکل برای هر کدام از قطعات ماسه ساز، تعویض یا تعمیر آن‌ها در کمترین زمان ممکن و به راحتی انجام بگیرد. با این سنگ شکن می‌توان هر ساعت ۲۵ تا ۳۰ تن سنگ را به اندازه کوچک تبدیل کرد.
  • دستگاه ماسه ساز راک اند راک: از جمله محبوب‌ترین سنگ شکن‌هایی که در خط تولید نصب می‌شود، دستگاه راک‌اند‌راک (Rock and Rock) است که عملیات خردایش در آن بر اثر برخورد شدید سنگ‌های معدنی به یکدیگر ایجاد می‌شود. زمانی که ماسه ساز روشن می‌شود، سنگ‌ها با سرعت زیادی به حرکت درآمده و به دلیل شدت ضربات اندازه کوچکتری پیدا می‌کنند. خروجی این دستگاه بین ۶ الی ۳۰ میلی‌متر است و در هر ساعت توانایی خرد کردن ۲۵ تا ۳۰ تن را دارد. معمولا از ماسه ساز راک‌اند‌راک برای تولید بتن استفاده می‌کنند.

R13K 462

  • دستگاه ماسه ساز مثلثی: دستگاه ماسه ساز پاکتی یا مثلثی عملکردی مشابه یک سنگ شکن کوبیت دارد و تنها تفاوت این دو در تعداد سندان‌ها است. در دستگاه سنگ شکن ضربه‌ای تنها یک سندان وجود دارد در حالی که در ماسه ساز مثلثی، دو سندان برای خرد کردن سنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ‌های ورودی در این دستگاه، به یک روتور پوشیده از چکش ماسه ساز خرگوشی برخورد کرده و به سمت دو سندان پرتاب می‌شوند. شدت ضربات این مرحله و ورود ضربات چکش در سندان، باعث می‌شود مواد معدنی اندازه بسیار کوچک‌تر پیدا کنند. عمده کاربرد این دستگاه برای سنگ‌های نرم است.

اگر نمی‌دانید کدام ماسه ساز مناسب خط تولید کارخانه شماست، می‌توانید با کارشناسان مجموعه پایا سنگ شکن در ارتباط باشید تا راهنمایی‌های لازم در اختیار شما قرار گیرد. تیم ما با سال‌ها تجربه به شما کمک خواهند تا مناسب‌ترین دستگاه را خریداری کنید.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/262273

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *