http://didshahr.ir/261940

04:50 :: 1402/04/26

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در جلسه ستاد مدیریت سفیدک دروغی سیب زمینی در اردبیل از تشکیل قرارگاه مبارزه با این بیماری خبر داد.

مزرعه سیب زمینی

حسین رنجبر افزود: این قرارگاه در راستای مبارزه و کنترل بیماری سفیدک دروغی و کاهش خسارت به کشاورزان سیب زمینی کار در مرکز استان و سه شهرستان دیگر استان به صورت اورژانسی تشکیل می شود.

وی بیان داشت : در همین راستا میز خدمت توسط همکاران جهاد کشاورزی به صورت شبانه روزی جهت خدمات دهی و مشاوره به کشاورزان عزیز دایر می شود.

رنجبر از سیب زمینی کاران درخواست کرد که از هیچ سمی به جز سموم پیشنهادی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی استفاده نکنند و در این خصوص لیست سموم و سم فروشان مجاز نیز در سایت سازمان و مراکز خدمات کشاورزی اعلام شده است.

وی بسیج تمامی امکانات و ناوگان خودرویی سایر دستگاههای استان را ضروری دانست و خواستار مساعدت استانداری، فرمانداریها ،ستاد مدیریت بحران،سپاه و سایر ارگانها در خصوص مبارزه با این بیماری شد.

وی همچنین در خصوص کنترل این بیماری در سالهای آتی از مسئولان استانی خواست که با برنامه ریزی صحیح و اصولی من جمله تغییر الگوی کشت در این منطقه اهتمام لازم را بعمل آورده و با اتخاذ سیاست های تشویقی مانند خرید تضمینی و حمایت های لازم از قبیل کود، سم و بذر و … مانع از جاکاشت یا کاشت دوباره همان محصول شوند.

استفاده از پیامک انبوه، اطلاع رسانی لازم و به موقع، خودداری از آبیاری غیر ضروری و کود ازته، استفاده از اطلاعات هواشناسی و سمپاشی به موقع مخصوصا با سمپاش توربولایزر از جمله پیشنهادات و راهکارهای رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در این جلسه بود.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/261940

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *