http://didshahr.ir/261827

08:05 :: 1402/04/21

انتخاب نوع کارتریج مناسب برای پرینتر شما بستگی به نوع چاپ‌هایی دارد که می‌خواهید انجام دهید.

پرینتر

در زمان خرید کارتریج hp و سایر برندها باید دقت نمایید که چاپگر شما از چه نوع و مدلی است. چراکه چاپگرها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هرکدام به کارتریج مخصوص به خود نیاز دارند. بدین ترتیب بدون دقت دربرند تولیدکننده، نوع پرینتر و مدل و کلاس این دستگاه نمی‌توان به انتخاب کارتریج پرداخت. امروزه شرکت آوا فرهنگ آریا با پوشش انواع کارتریج از برندهای مختلف راه دستیابی خریداران را به محصولی متناسب با نیاز خود هموارساخته است. یک‌بار فضای این سایت را امتحان کنید تا به صدق این ادعا خود پی ببرید.

آشنایی با انواع کارتریج مورداستفاده در پرینترها:

یکی از اجزای اصلی یک دستگاه پرینتر، بی‌شک کارتریج بوده که به چاپگرها توان اجرایی می‌بخشد. کارتریج، قسمتی است که جوهر یا تونر را در خود نگه‌داشته و در زمان روشن‌سازی ماشین و چاپ مورداستفاده قرار می‌دهد. انواع مختلفی از کارتریج در پرینترها استفاده می‌شود که هر یک ویژگی‌ها و عملکرد متفاوتی دارند. در ادامه این مبحث به بررسی انواع مختلف کارتریج‌های موجود در انواع پرینترها را برحسب نوع فناوری به‌کاررفته در آن‌ها می‌پردازیم.

اولین نوع کارتریج: جوهرافشان

این نوع کارتریج برای پرینترهای جوهرافشان استفاده می‌شود. در این نوع کارتریج، یک مخزن جوهر وجود دارد که از طریق یک سیستم لوله‌کشی به سر دستگاه متصل شده است. وقتی پرینتر فرمان چاپ را دریافت می‌کند، جوهر از مخزن به سر دستگاه منتقل‌شده و در هنگام چاپ بر روی کاغذ ریخته می‌شود. این کارتریج‌ها از جوهر در رنگ‌های مختلف استفاده می‌کنند و معمولاً دارای جوهر‌های متفاوتی برای چاپ متن و تصویر هستند. خود این کارتریج‌ها برحسب نوع رنگ و نحوه پاشش جوهر دارای دسته‌بندی‌های متفاوت دیگری نیز می‌باشند. بدین ترتیب کارتریج جوهرافشان برحسب نوع رنگ مورداستفاده در دو مدل پیگمنت (متشکل از رنگ‌دانه) و دای (محلول رنگی) و ازنظر نحوه پاشش جوهر بر اسناد در دودسته حرارتی (دارای المنت حرارتی) و پیزو الکتریک (وجود کریستال‌های پیزو الکتریک در نازل) عرضه می‌شود.

دومین نوع کارتریج: لیزری

 این نوع کارتریج برای پرینترهای لیزری استفاده‌شده و شامل کارتریج‌های جوهری و تونری است. کارتریج‌های جوهری دارای رنگ‌های مختلف هستند و برای چاپ تصاویر و نمودارهای رنگی استفاده می‌شوند. ولی کارتریج‌های تونری از پودری سیاه استفاده می‌کنند و برای چاپ متن‌ها و تصاویر سیاه‌وسفید مناسب هستند. بدین ترتیب کارتریج تونر شامل یک پودر تونر است که در هنگام چاپ، توسط یک لیزر به کاغذ انتقال می‌یابد. در این نوع کارتریج، تونر به‌صورت الکترواستاتیک بر روی یک رولر شارژ شده و در هنگام چاپ، توسط لیزر الکترواستاتیکی به کاغذ منتقل می‌شود. این کارتریج‌ها عموماً در چاپگرهای لیزری صنعتی استفاده می‌شوند و قابلیت چاپ حجم بالا رادارند. برخلاف کارتریج‌های جوهرافشان که مهم‌ترین اجزای آن‌ها بدنه و هد است. کارتریج لیزری از اجزای متعددی مانند درام، مگنت، فوم رولر، بلید، شاتر و بسیاری بخش‌های دیگر تشکیل‌شده است. هر چاپگر لیزری به کارتریج خاص خود نیاز دارد و کارتریج‌ها معمولاً با نصب و جدا کردن آسانی بر روی دستگاه قابل تعویض هستند.

سومین نوع کارتریج: جوهرافشان نازله

این نوع کارتریج مشابه کارتریج جوهرافشان بوده، اما دارای یک تفاوت اساسی است. در این کارتریج، جوهر از طریق نازل‌های مختلفی به کاغذ منتقل می‌شود. هر نازل مسئول چاپ یکرنگ خاص است و در هنگام چاپ، نازل‌ها بر روی کاغذ باز می‌شوند و جوهر را به کاغذ منتقل می‌کنند. این کارتریج‌ها عموماً در پرینترهای حرفه‌ای و چاپگرهای صنعتی استفاده‌شده و قابلیت چاپ باکیفیت بالا رادارند.

168908833250

چهارمین نوع کارتریج: استارتر

کارتریج اورجینال کمپانی که مخزن آن با مقدار کمتری تونر نسبت به حالت فول شارژ شده را کارتریج استاتر می‌نامند. استارتر جهت شروع به کار دستگاه پرینتر از طرف کارخانه سازنده ارائه‌شده و ظرفیت چاپ کمتری را به نسبت نمونه‌ها اورجینال ارائه می‌کند. ولی قابلیت شارژ مجدد، اضافه کردن تونر و امکان اعمال دفعات مکرر شارژ ارزش بالایی به این کارتریج‌ها بخشیده است. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود، خریداران پرینتری را تهیه‌کرده که حتماً مجهز به کارتریج اورجینال استارتر بوده تا پس از تمام تونر، امکان شارژ مجدد این قطعه را داشته باشند. دقت نمایید، در صورت تهیه پرینتر بدون کارتریج استاتر مجبور خواهید بود کارتریج طرح یا اورجینال باقیمت بالاتر خریداری کنید که قیمت تمام‌شده پرینتر برایتان اقتصادی نیست.

به‌طورکلی، انتخاب نوع کارتریج مناسب برای پرینتر شما بستگی به نوع چاپ‌هایی دارد که می‌خواهید انجام دهید. ازآنجایی‌که هر نوع کارتریج قابلیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی دارد، باید به‌دقت این ابزار را انتخاب کنید تا بهترین کیفیت چاپ را مطابق با نیازهای خود تجربه نمایید.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/261827

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *