http://didshahr.ir/261237

07:48 :: 1402/03/30

حسین قدیمی گفت:سال گذشته در بخش مدیریت مصرف برق، طرح های پاداش صرفه جویی به صورت محدود اجرایی و با مشارکت و استقبال گسترده مرم روبه رو شد به گونه ای که قبوض ۸ میلیون مشترک رایگان شد و یا در سامانه بستانکار شدند.

حسین قدیمی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت:با آغاز فصل گرما و روند افزایش دما، میزان مصرف برق کشور به صورت محسوسی افزایش پیدا کرده و میزان تقاضا بر تولید آن فزونی یافته و موج بروز ناترازی در تولید و مصرف خواهد شد.

حسین قدیمی در نشست خبری با خبرگزاری و نشریات استان اردبیل که در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: طی سال های گذشته به دلیل عدم توسعه ظرفیت های تولید برق متناسب با افزایش میزان مصرف، ناترازی و شکاف قابل توجهی میان تولید و مصرف برق به وجود آمده است به گونه ای که در سال های ۱۴۰۰ و پیش از آن خاموشی هازی برق اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه می یافت و ابعاد مختلف کار و فعالیت رااز بخش خانگی گرفته تا فعالیت های مهم تولیدی و اقتصادی تحت الشعاع قرار می داد.

وی افزود: این مسئله که عمدتا ناشی از فعال شدن تجهیزات سرمایشی و خنک کننده و چاه کشاورزی است به طور ناگهانی ۴۳ درصد بار شبکه برق سراسری کشور را افزایش می دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل بیان کرد: بر این اساس وزارت نیرو در دولت سیزدهم افزایش ۳۵هزار مگاواتی زیرساختهای نیروگاهی تولید برق را در دستور کار خود قرار داده است که تاکنون ۷۰۰۰ مگاوات آن تحقق یافته و در سال جاری نیز به همین میزان توسعه ۶۵۰۰ مگاوات ظرفیت تولید برق در دستور کار قرار دارد.

قدیمی ادامه داد: در عین حال مدیریت مصرف به عنوان یکی از مولفه های اصلی ۱۰۰ برنامه عملیاتی گذر از دوره اوج بار مصرف تابستان ۱۴۰۱و همچنین ۱۴۰ برنامه عملیاتی گذر از اوج بار مصرف ۱۴۰۲ در دستور کار قرار د اشته و دارد.

وی گفت: سال گذشته در بخش مدیریت مصرف برق، طرح های پاداش صرفه جویی به صورت محدود اجرایی و با مشارکت و استقبال گسترده مرم روبه رو شد به گونه ای که قبوض ۸ میلیون مشترک رایگان شد و یا در سامانه بستانکار شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل عنوان کرد: دستاورد اجرایی این طرح ۴.۵ درصد نسبت مصرف سال ۱۴۰۰ کاهش مصرف برق در بخش خانگی کشور در تابستان بود که البته میزان تقاضا و نیاز جدید هم که حدود ۵ درصد می باشد به این رقم اضافه می شود چنانکه پاسخگویی به آن در توسعه ظرفیت نیروگاهی دنبال شود نیازمند سرمایه گذاری معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان بود.

قدیمی گفت: مصرف مشترکان از ۰ تا ۱۵۰ مگاوات ساعت به ازای هر یک کیلووات ساعت مبلغ ۲۰۰۰ تومان پاداش صرفه جویی با مقایسه قبض ماه مشابه سال ۱۴۰۱ پرداخت می گردد.

وی یادآور شد: مصرف مشترکان از ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت به ازای هر ۱ کیلووات ساعت ۱۵۰۰ تومان پاداش صرفه جویی با مقایسه با قبض ماه مشابه سال ۱۴۰۱ پرداخت می گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل تاکید کرد: از ۳۰۰ تا ۴۵۰ کیلووات ساعت به ازای هر ۱ کیلووات ساعت مبلغ ۱۰۰ تومان پاداش صرفه جویی با مقایسه قبض ماه مشابه سال ۱۴۰۱ پراخت می گردد.

وی بیان کرد:  از ۴۵۰ تا ۷۵۰ کیلووات ساعت به ازای هر ۱ کیلووات ساعت مبلغ ۵۰۰ تومان پاداش صرفه جویی با مقایسه با قبض ماه مشابه سال ۱۴۰۱ پراخت می گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل افزود:طرح پاداش صرفه جویی در مصرف برق در سال جاری نسبت به سال گذشته وسیع تر دیده شده است و مشترکان بیشتری را در بر می گیرد

قدیمی تصریح کرد: به عبارت دیگر ۳۱ میلیون مشترک خانگی اعم از مشترکان داخل الگوی مصرف و حتی مشترکان پرمصرف می توانند در آن مشارکت داشته و از این ظرفیت و امکان بهره ببرند.

وی گفت: همچنین رقم این پاداش ها به شکل پلکانی تا ۲۰ برابر تعرفه خرید برق یعنی ۲۰۰۰ تومان برای صرفه جویی هر کیلووات ساعت مصرف پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه چگونه مشمول دریافت پاداش شوید ادامه داد: در این رابطه تاکید بر راهکارهای مدیریت مصرف ضروری است.

قدیمی افزود: عدم استفاده از دستگاه های برقی غیرضروری در ساعت اوج مصرف ۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲ استفاده از وسایل برقی را به ساعات ۱۰ شب تا ۱۰ صبح موکول کنیم.

وی بیان کرد: مدیریت مصرف روشنایی ساختمان ها، خاموش کردن کولرهای گازی مازاد در مناطق گرم یا استفاده از دور کند کولر آبی در مناطق عادی، همچنین ایجاد سایه بان برای کولر و نیز رعایت دمای آسایش یعنی دمای ۲۴ درجه و تنظیم درجه کولر گازی برق روی این دما از جمله اقداماتی است که می تواند به کاهش مصرف برق و اختصاص پاداش به مشترکان کمک کند.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/261237

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *