http://didshahr.ir/260965

05:03 :: 1402/03/22

نخ یکی از مفیدترین محصولاتی است که توسط انسان اختراع شده است.

R13K 387

نخ ضخیم به قطر بیش از یک میلی متر و پوشیده از نخ ابریشم یا پنبه ای را قیطان می گویند،از این نخ در انواع سوزن دوزی اعم از مجلسی دوزی، جواهر دوزی و … استفاده می شود. نخ قیطان در انواع مختلف ضخیم، نازک، ساده، تابیده، شکافته و تا شده تولید و عرضه می شود. همانطور که می دانید بهترین بورس نخ قیطان در تهران و شهر های بزرگ به راحتی نمی توان یافت، ما در این نوشتار قصد داریم تا شما را با نخ قیطان و محصولات قیطانی و موحل خرید نخ قیطان و مشتقات قیطانی آشنا کنیم.

ایران کشوری پهناور با آداب و سنن مختلف از جمله مردان و زنان هنرمند است، هنر از دیرباز بخشی از زندگی ایرانیان بوده است. از صنعت های بابرکت این منطقه می توان به انواع قیطان دوزی اشاره کرد. به عبارت دیگر قیطان، به گلابتون ضخیم می گویند که قطر آن بیش از یک میلی متر باشد. که در عمده فروشی پلاسکو، واقع در شوش می توانید به صورت عمده تهیه کنید.

دوخت و درهم آمیختن یک نوع نخ ضخیم به نام قیطان در پارچه که طرحی را نشان می دهد، قیطان نامیده می شود. که در گذشته از آن به عنوان وسیله ای برای تزیین لباس استفاده می شد، مجسمه های کنده کاری شده مردانی را نشان می دهد که لباس دوره پیش از تاریخ پوشیده اند. طرح های جدید و بروز تولید شده از نخ قیطان را می توانید در وب سایت هایپرجهاز مشاهده کنید.

برخی از آنها فقط به غنوان پارچه به دور کمر پیچیده می شوند، و با یک نوار یا در جای خود ثابت نگه داشته می شوند.

با نگاهی به لباس ها و پرده های دوره مادها، هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان بهتر می دانیم که در تزیین و ساخت لباس و پرده در این دوره از چه چیزهایی استفاده می شده است. علاوه بر قیطان های ساده، قیطان های تزئینی نیز محبوب هستند. همانطور که تندیس های این دوره گواه یک حقیقت است و در زمان اشکانیان به دلیل رواج نخ گلابتون قیطان های روکش طلا نیز تولید می شد.

R13K 388

تاریخچه نخ

نخ یکی از مفیدترین محصولاتی است که توسط انسان اختراع شده است. با پیشرفت علم و فناوری امروزه با هر نوع نخی سروکار داریم. از انواع نخ ضعیف و ظریف گرفته تا کیفیت بسیار بالا که معمولا از ابریشم مخصوص ساخته می شود. هر یک از این نخ ها در صنعت خاصی استفاده می شود.

به عنوان مثال، نخ که در تجارت پوشاک به کار می گیرند با نخ مورد استفاده در صنعت فرش بی نهایت متفاوت است، زیرا هر کدام برای هدف خاصی استفاده می شود. امروزه دنیایی از نخ ها وجود دارد که انواع رنگ ها و ویژگی ها را دارند. نخ فلزی نمونه ای از نخ پلی استر است که کاربردهای زیادی دارد.

نخ دوخت انواع مختلفی دارد. هر کدام از آنها برای قسمت های مختلف پارچه استفاده می شود. هنگام انتخاب رنگ نخ باید به یک نکته مهم توجه کنید. به یاد داشته باشید که همیشه رنگی از نخ گلدوزی را انتخاب کنید که با پارچه همخوانی داشته باشد و رنگارنگ تر از رنگ پارچه باشد. به عنوان مثال، اگر پارچه شما آبی تیره است، نخ مناسب دوخت، آبی متوسط ​​است.

این بدان معناست که نخ گلدوزی که انتخاب می کنید باید رنگارنگ تر از پارچه باشد. زیرا نخ ها پس از جدا شدن از قرقره کمی سبک تر می شوند.

مهمترین اصول در کیفیت نخ عبارتند از: شفافیت رنگ، استحکام، عدم وجود گره، نرمی و پایداری و ثبات رنگ. زیرا این نوع نخ می تواند در ساخت گلدوزی های زیبا بسیار موثر باشد.

R13K 389

انواع قیطان

ممکن است اینطور به نظر برسد که همه قیطان ها، چه از نظر اندازه یا شکل، مشابه هستند و کاربردهای یکسانی دارند، اما اینگونه نیست. در دوخت و دوز از قیطان در زمینه های مختلفی مانند گلدوزی، تزیین ، زیورآلات، ماکرومه کاری (توردوزی)، بسته بندی کادو، دسته کیف و کمربند سازی و … استفاده می شود. اما یک نوع نخ قیطان در همه موارد استفاده نمی شود، برای هر کار از نوع خود استفاده می کنند.

اگر شما هم به محصولات قیطانی مانند زیر بشقابی و زیر لیوانی علاقه دارید، بهتر است قبل از شروع به خرید با انواع قیطان ها آشنا شوید:

خاطر نشان می کنیم برای خرید هر نوع نخ قیطان و محصولات قیطانی از عمده فروشی پلاسکو، کلیک کنید.

قیطان پنبه ای

یکی از استفاده ترین انواع نخ قیطان است، از این نوع نخ ضخیم برای تزئین لبه مبل ها و کوسن ها استفاده می شود.و در زمینه های مختلفی مانند کارهای تزئینی کاربرد دارد.

از دیگر کاربردهای قیطان نخی، می توان به ساخت دستبند و گردنبند اشاره کرد. ناگفته نماند که شما می توانید این محصول را به صورت عمده از سایت هایپر جهاز خریداری کنید.

قیطان سیسل

یک نوع از قیطان، سیسل نام دارد که اندکی محکم تر است و از رشته های طبیعی تهیه شده و از گیاه سیسل ساخته می شود. آنها معمولا به عنوان دسته کیسه های کاغذی سازگار با محیط زیست و روبان برای بسته بندی هدیه استفاده می شوند؛ گفته می شود که یکی از بادوام ترین قیطان های رشته ای در بین سایر قیطان ها است. از این محصول می توانید در چیدمان خانه خود نیز استفاده کنید. همه اینها در برابر نور خورشید بسیار مقاوم هستند و به همین دلیل برای پروژه هایی که خارج از منزل هستند نیز استفاده می شوند.

قیطان فلزی

نوع دیگر نخ قیطان، قیطان دوزی فلزی است، که در کارهای هنری مانند گلدوزی (فلز دوزی) و تزئینات استفاده می شود. معمولا از این نوع قیطان همراه با نخ طلا در پارچه استفاده می شود.

قیطان چرمی

قیطان های چرمی که در قالب های مختلف موجود است، نوع دیگری از قیطان است، از این محصول آثار تزئینی به صورت لبه های چرمی دوخته می شود. از دیگر کاربردها می توان به بند برای کیف، کمربند و غیره اشاره کرد.

قیطان کنفی

همه این قیطان ها از الیاف طبیعی ساخته شده اند، این محصول نوعی قیطان متفاوت است که از گیاه جوت تهیه شده و بسیار محکم و دوستدار محیط زیست می باشد. شما می توانید این کالا را در رنگ های مختلف خریداری کنید. اما معمولا در رنگ قهوه ای زرد موجود است.

نخ قیطان پنبه ای

قیطان کتانی شامل یک هسته در مرکز و در اطراف آن تعدادی نخ نازک است که از کتان بافته شده و به طور منظم هسته را می پوشاند. نخ های کتانی رنگدانه بالایی دارند، از این رو در تعدا رنگ های بالا و استحکام متفاوت و البته بسیار زیبا در بازار موجود است.

این نخ یکی از بادوام ترین انواع نخ است که کاربردهای بی شماری دارد.

به عنوان بند برای هودی و شلوار، برای بافتن سبد و گلدان، کیف، کفش، کش ورزشی، طناب و غیره استفاده می شود.

قیطان پنبه ای در اندازه های مختلف و با کشسانی های مختلف تولید می شود و هر کدام برای مصارف خاصی استفاده می شود.

نخ های قیطان برای کار با چرخ نیز مناسب است و می توانید با کمک پایه قلاب بافی مناسب انواع کیف و سبد و … را درست کنید و با چسب حرارتی و با دست، وسایل تزیینی و کاربردی بسازید.

نخ کتان یکی از انواع پرکاربرد است و دارای بالاترین کیفیت و استحکام است.

 

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/260965

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *