http://didshahr.ir/260296

00:28 :: 1402/03/01

تاریخچه استفاده از عطر، روش تشخیص عطر مناسب، بهترین ظرف برای عطری، مالش پوست در محل مصرف عطر….. اشاره می کنیم.

عطر

تاریخچه استفاده از عطر

تاریخچه استفاده از عطر به ۲۵۰۰ سال قبل و به کشور ایران برمی‌گردد. ایرانی‌ها یکی از اولین جوامعی بودند که از عطر و اسانس‌های معطر به‌صورت تجملاتی استفاده می‌کردند. ۱۰قرن قبل از میلاد، ایرانی‌ها نخستین تمدن‌هایی بودند که به تجملات بسیار اهمیت می‌دادند. آنها هر روز با مواد معطر خود را شست‌وشو می‌دادند و در نوشیدنی‌هایشان از اسانس‌های عطردار استفاده می‌کردند.

روش تشخیص عطر مناسب هر شخص

هر شخصی بسته به ذائقه بویایی و علاقه‌ای که دارد، سراغ عطرها می‌رود. مثلا اشخاصی هستند که فقط عطرهای خنک انتخاب می‌کنند و به‌خاطر شرایط جسمی‌شان بوی گرم اذیتشان می‌کند و دچار سردرد می‌شوند. برعکس این موضوع هم هست؛ برخی افراد با بوی خنک دچار سردرد می‌شوند و نمی‌توانند این گروه بویایی را استفاده کنند. درواقع هر فردی براساس طبع و سلیقه خود دست به انتخاب می‌زند. تمیزی و نوع پوست در انتخاب و زمان استفاده از عطر بسیار مهم است. به‌همین‌خاطر است که می‌گویند بهترین زمان استفاده از عطر می‌تواند بعد از استحمام باشد؛ پوست تمیز مستعد این است که بو و رایحه را درست و واقعی نشان دهد. علاوه بر اینها رنگ پوست نیز در انتخاب عطر موردی است که باید به آن توجه کرد؛ عطر روی پوست چرب بهتر خود را نشان می‌دهد و ماندگاری بیشتری دارد. بنابراین می‌توان گفت اگر ۲نفر از یک عطر استفاده کنند با توجه به ویژگی‌های شخصی‌شان نتایج متفاوتی می‌گیرند.

بهترین ظرف برای عطری که می‌خرید

ظرف باکیفیت، ماندگاری عطر را حفظ می‌کند و باعث کاهش رایحه و عطر مورد نظر نمی‌شود. بهترین جنس ظرف برای عطر ظرف شیشه‌ای است چون مواد به‌کار رفته در عطرها باعث واکنش شیمیایی با پلاستیک می‌شود و درنتیجه رایحه و کیفیت عطر تغییر می‌کند. توصیه من این است که عطرهایی را بخرید که جنس ظرفشان شیشه‌ای است. البته ظرف پلاستیکی باکیفیت خوب و در حد رقابت با شیشه‌ای هم داریم اما اگر از جای مطمئن خرید نکنیم تشخیص آن برایمان سخت است.
علاوه بر جنس عطر باید به سری ظرف هم توجه کرد. عطرهایی که سری آنها اسپری دارد خیلی گزینه بهتری از مدل غلتکی است؛ چراکه سری غلتکی پخش بو ندارد اما اسپری‌ها به‌خاطر فیکساتوری که به آنها می‌خورد پخش بوی زیادی دارند.

راز طول عمر عطر

یک شیشه باز شده عطر درصورتی که درست نگهداری شود تا چندین سال می‌تواند کیفیت بوی خود را ثابت نگه دارد. برای حفظ کیفیت عطرها به این نکات توجه کنید: دور نگه داشتن عطرها از گرما و نور مستقیم خورشید، نگهداری عطرها در محفظه‌های تاریک آلومینیومی یا بسته‌بندی اصلی خود، نگهداری در دمایی بین ۷تا ۱۲درجه سانتی‌گراد.

چطور مراقب بوی عطرمان باشیم؟

عوامل مختلفی می‌توانند بر کیفیت رایحه عطر اثر بگذارند. به عنوان مثال مصرف غذاهای تند، ادویه‌دار و چرب می‌تواند بر رایحه عطر اثر بگذارد. مصرف داروها نیز می‌تواند خصوصیات عطر را تحت‌تأثیر قرار دهد. خشکی نسبی پوست فرد استفاده‌کننده نیز بسیار مهم است؛ عطرها روی پوست‌های چرب مدت بیشتری نسبت به پوست‌های خشک ماندگاری دارند.

مالش پوست در محل مصرف عطر

باور اشتباه رایجی که در مورد استفاده از عطر و ادکلن وجود دارد مالش آنها روی پوست است. درست است که در همان لحظه پخش بوی بیشتری از عطر خواهید داشت اما در حقیقت این حرکت باعث می‌شود تا روغن موجود در عطر تجزیه شود، مولکول‌های عطر از بین برود و از میزان ماندگاری آن بکاهد.

اشتباه رایج در محل نگهداری از عطرها

اغلب افراد تصور می‌کنند نگهداری عطرها و ادکلن‌ها در سرویس بهداشتی بهتر است؛ غافل از آنکه گرما و رطوبت موجود در سرویس‌های بهداشتی باعث تجزیه هرچه سریع‌تر روغن موجود در عطر شده و رنگ و بوی عطر را از بین می‌برد. برای نگهداری از عطر و ادکلن به‌دنبال کمدی در خارج از حمام و سرویس های بهداشتی باشید.

بهترین نقاط بدن برای زدن عطر

عطرها به‌طور عرفی روی نقاطی از بدن که نبض دارند پاشیده می‌شوند تا گرمای این نقاط رایحه عطر را به‌طور مداوم پخش کند. پشت‌گوش‌، پشت‌گردن، مچ‌ دست، مچ پا، داخل آرنج و داخل زانو بهترین نقاط بدن برای زدن عطر هستند. البته با توجه به استفاده از مواد صنعتی در عطرها، استفاده از عطر روی پوست پیشنهاد نمی‌شود.

 آلرژی به عطر

برخی محصولات کم‌آلرژی یا ضد‌حساسیت حاوی اسانس‌هایی هستند که به‌دلیل بوی عطر کم آنها، تصور نمی‌کنیم آلرژی‌زا باشند. برخی محصولات ظاهرا بدون اسانس نیز معمولا عطری دارند که بوی مواد شیمیایی این محصولات را پنهان می کنند. همچنین بسیاری از آگهی‌های عطر و محصولات مراقبت از پوست مملو از عطر هستند. محصولات مراقبت از پوست، ادکلن‌ها، عطرها، مرطوب‌کننده‌ها، صابون‌ها، دئودورانت‌ها، افترشیوها و سایر محصولات بهداشتی مشابهی که بوی خوبی دارند، حاوی مواد شیمیایی هستند

ادکلن عطر

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/260296

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *