http://didshahr.ir/260192

04:06 :: 1402/02/27

در این مطلب به ایمنی کفش و لباس و تاثیر آن بر بهبود ایمنی در محیط کار می پردازیم.

R13K 314

اولین مورد کفش ایمنی برای رانندگی است. اگرچه بی احتیاطی و حواس پرتی از دلایل عمده رانندگی محسوب می شوند، اما صندل، کفش پاشنه بلند یا دمپایی نیز ممکن است منجر به تصادف گردد. با پوشیدن یک کفش ایمن حین رانندگی می توان از بروز حوادث جدی جلوگیری کرد.

چکمه های مقاوم در برابر حرارت از دیگر تجهیزاتی هستند که قادر هستند از کارگرانی که در معرض دمای بالا قرار دارند، محافظت کنند.

مورد سوم چکمه ایمنی ساق بلند می باشد. این نوع کفش با محافظت بیشتر از مچ و ساق پا برای کارگرانی طراحی شده است که در محیط ها و سطوح ناهموار فعالیت می کنند.

راهنمای انتخاب کفش ایمنی مناسب

  • سقوط اجسام که پا را له می‌کند.
  • اشیاء تیز که پا را سوراخ کرده یا می‌برند.
  • سوختگی ناشی از مواد یا ابزارآلات داغ و یا شیمیایی.
  • شوک ناشی از الکتریسیته.
  • لیز خوردن، زمین خوردن یا افتادن.

با توجه به موارد ذکر شده، بسیار مهم است که ضمن در نظر داشتن خطرات احتمالی محیط کاری خود، کفشی را انتخاب کنید که کاملا با این تهدیدات سازگاری داشته باشد.

چکمه های کار زنانه از دیگر تجهیزات کاری محسوب می شوند که می توانند ایمنی و راحتی را برای بانوان در محل کار فراهم کنند. استفاده از این کفش ها علاوه بر جلوگیری از خستگی پا و مقاومت در برابر لغزش از بروز آسیب های جدی تر مانند شکستگی استخوان جلوگیری خواهند کرد.

کفش ‌های ایمن محیط‌ های انفجاری برای کارگرانی طراحی شده است که در اطراف مواد منفجره و قابل اشتعال مشغول به کار و فعالیت می باشند. استفاده از این کفش ها از ایجاد جرقه و تجمع الکتریسیته ساکن بر روی کارگر جلوگیری خواهند کرد.

به عنوان اولین نکته در راهنمای انتخاب کفش ایمنی مناسب، به دلایل اهمیت این کفش‌ها و تجهیزات مشابه می‌پردازیم. تجهیزات ایمنی باکیفیت مانند کفش، یک سرمایه‌گذاری حیاتی برای مشاغل سخت و خطرناک به شمار می‌روند؛ چرا که از کارکنان در برابر خطرات احتمالی محافظت می‌کنند. کفش‌های ایمنی علاوه بر محافظت، اصطکاک لازم برای راه رفتن راحت‌تر کارکنان را نیز فراهم کرده و از برق گرفتگی هم جلوگیری می‌کنند. حتی می‌توانند در پیشگیری از خستگی عضلات مفید باشند. یک کفش ایمنی خوب، راحت و انعطاف‌پذیر است که در نتیجه به کارکنان این اجازه را می‌دهد که ضمن جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی، عملکرد خوبی هم داشته باشند. برای انتخاب کفش ایمنی ابتدا باید در نظر داشته باشید که محیط کار شما چه تهدیدهایی را شامل می‌شود. برخی آسیب‌های طولانی یا کوتاه مدت پا می‌تواند ناشی از موارد زیر باشد:

درباره لباس ایمنی چه می دانید؟

لباس ایمنی، مجموعه‌ای از لباس‌ها و تجهیزاتی است که به منظور حفاظت از کارکنان در محیط‌های خطرناک طراحی شده است. این لباس‌ها برای کاهش خطرات احتمالی از آسیب‌های جسمانی، حروق، برخورد، برش و سایر خطرات ممکنه، به‌کار می‌روند.

بعضی از ویژگی‌های لباس ایمنی شامل مقاومت در برابر حرارت، آتش، مواد شیمیایی، برق، ضربه و برش، ضد آب بودن و قابلیت دیدن در شرایط کم نور است. این لباس‌ها ممکن است شامل جاکت‌ها، پوشاک بازیافت شده، کاپشن‌ها، کت‌ها، شلوارها، کفش‌های ایمنی، کلاه‌ها، عینک‌ها، گوشواره‌ها و دستکش‌ها باشند.

لازم به ذکر است که انتخاب و استفاده صحیح از لباس ایمنی برای هر محیط خطرناک بسیار اهمیت دارد و باید با استانداردها و دستورالعمل‌های مربوطه هماهنگ شود. همچنین، لباس ایمنی باید به طور منظم بررسی و تعمیر شده و در صورت لزوم، تازه‌ترین مدل‌ها و تکنولوژی‌ها مورد استفاده قرار گیرد تا حفاظت کارکنان در بهترین حالت باشد.

کارگر

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/260192

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *