http://didshahr.ir/259749

03:41 :: 1402/02/11

استفاده از کولر گازی یکی از بهترین روش ها برای خنک کردن محیط های بسته به شمار می رود.

 کولر های گازی محیط را بدون افزایش رطوبت هوا و با استفاده از انرژی الکتریکی خنک می کنند. اما گاهی اوقات ممکن است پیش بیاید که کولر گازی به درستی کار نکند و محیط را به خوبی خنک نکند. در این مطلب قصد داریم به پاسخ های احتمالی این سوال که چرا کولر گازی خنک نمی کند بپردازیم.

خنک نشدن هوا توسط کولر گازی می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد؛ برخی از این دلایل شامل کثیفی فیلتر، خرابی کمپرسور، مشکل در فن های دستگاه و غیره می شوند.

در صورتی که متوجه شدید کولر گازی شما هوا را به خوبی خنک نمی کند و یا باد آن گرم است، توصیه می کنیم سریعا دستگاه را خاموش کنید و تا زمانی که مشکل رفع نشده است از آن استفاده نکنید. زیرا ممکن است دستگاه بسوزد و مجبور به تعویض آن شوید.

چرا کولر گازی خنک نمی کند؟

۵ مورد از دلایل خنک نکردن کولر گازی

  1. کثیف بودن فیلتر هوا

معمولا هنگامی که کولر گازی هوا را خنک نمی کند، اولین بخشی که مورد برسی قرار می گیرد فیلتر هوا می باشد. در این هنگام، ابتدا فیلتر پنل های داخلی و خارجی را باز کنید و برسی کنید که آیا تمیز هستند یا خیر.
فیلتر های هوا به طور طبیعی با گذشت زمان کثیف می شوند و نیاز به تمیزکاری و یا تعویض دارند. دلیل کثیف شدن فیلتر ها این است که هنگامی که هوا وارد کولر می شود، آلاینده ها و ذرات معلقی که در هوا وجود دارند نیز وارد کولر می شوند و توسط فیلتر ها از پیشروی آن ها جلوگیری می شود تا هوای ورودی به محیط تصیفه شود. از این رو پس از مدتی کثیف می شوند.

  1. خراب شدن و کار نکردن فن ها

یکی دیگر از دلایلی که کولر گازی هوا را خنک نمی کند خرابی و وجود مشکل در فن ها می باشد. به طور کلی وظیفه فن ها در کولر گازی انتقال جریان هوا می باشد. در صورتی که فن های دستگاه خراب شوند و یا با مشکلی مواجه شوند، جریان هوا به درستی انتقال پیدا نمی کند و دمای دستگاه بالا رفته و در نتیجه کولر گازی توانایی خنک کردن محیط را از دست می دهد. توصیه می شود برای عیب یابی و رفع مشکل فن ها از تعمیر کار های حرفه ای که در این زمینه تجربه دارند کمک بگیرید.

  1. خراب شدن موتور دستگاه

موتور کولر گازی یکی از بخش های مهم آن می باشد که سوختن یا نیم سوز شدن آن می تواند دلیلی بر خنک نشدن هوای محیط باشد. نیم سوز شدن و یا خراب شدن موتور کولر گازی ممکن است به دلیل فرسودگی سیم ها، اتصال کوتاه و مواردی از این قبیل رخ دهد. موتور دستگاهی که نیم سوز شود قابل تعمیر است و تعمیر کاران می توانند به راحتی آن را تعمیر کنند. اما اگر موتور دستگاه به طور کامل سوخته باشد، تنها راه حل آن تعویض موتور می باشد.

  1. قرار دادن کندانسور در محل نامناسب

توصیه می شود کندانسور یا همان پنل خارجی کولر گازی را در فضای باز و بیرون از ساختمان نصب کنید. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که آن به طور مستقیم در زیر نور آفتاب نصب نکنید. زیرا در فصل تابستان هنگامی که هوا گرم می شود، این موضوع می تواند باعث گرم شدن باد کولر گازی شود. همچنین بار روی دستگاه نیز بیشتر می شود زیرا برای تولید باد خنک انرژی بیشتری مصرف می کند. در صورتی که کندانسور کولر گازی شما چنین شرایطی دارد، بهتر است یک سایه بان بر روی آن نصب کنید.

  1. خراب شدن مقاومت گرمایی دستگاه

در همه ی کولر های گازی قطعه ای تحت عنوان مقاومت گرمایی وجود دارد که وظیفه آن ارسال تنظیم دما و ارسال سیگنال به کمپرسور می باشد. این قطعه به روشن شدن دستگاه نیز کمک می کند. از جمله دلایلی که ممکن است باعث خنک نکردن کولر گازی شود، خراب شدن مقاومت گرمایی می باشد . در صورتی که این قطعه با مشکل مواجه شود و یا خراب شود امکان تعمیر آن وجود ندارد و حتما باید تعویض شود.

اشتباهی که بسیاری از افراد در هنگام خرید کولر گازی می کنند و معمولا به آن بی توجهی می کنند، توجه به محیطی است که قصد دارند برای آن کولر گازی تهیه کنند. هنگامی که در یک اتاق بزرگ از یک کولر گازی کوچک استفاده می شود، مطمئنا آن کولر گازی توانایی خنک کردن آن اتاق را مخصوصا در فصل تابستان ندارد. از این رو توجه به اندازه اتاق یا محیط در هنگام تهیه کولر گازی بسیار مهم می باشد.
کولر های گازی نیز مانند هر وسیله دیگری با گذشت زمان و استفاده طولانی مدت از آن ها دچار فرسودگی می شوند. در نتیجه از کولر گازی که مدت زیادی است از آن استفاده می شود نمی توان انتظار داشت که همانند روز اول کار کند و محیط را به خوبی خنک کند.
اما اگر دستگاه شما با مشکلات فنی که برخی از آن ها را در بالا ذکر کردیم مواجه شود، می توانید با مراجعه به مراکز معتبر و تعمیر کاران حرفه ای مشکل دستگاه خود را بر طرف کنید و به راحتی از آن استفاده کنید.
برای تعمیر کولر گازی در مشهد ، با سامان سرویس تماس بگیرید . ۰۹۱۵۲۰۶۶۱۶۸

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/259749

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *