http://didshahr.ir/259509

04:34 :: 1402/01/29

برای تولید ورق گالوانیزه از دو روش حرارتی و الکتروگالوانیزه استفاده می‌شود.

خرید ورق گالوانیزه، ورق روغنی ورق سیاه در آهن ۱۱۸

امروزه ورق‌های آهنی و فولادی زیادی برای کاربرد‌های مختلف ساخته می‌شوند که هر یک از آن ویژگی‌های خاصی دارند. ورق گالوانیزه، روغنی و سیاه سه نمونه از این ورق‌های پرکاربرد هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. ما در این مطالب قصد داریم راهنمای کاملی برای خرید ورق گالوانیزه، خرید ورق روغنی و خرید ورق سیاه در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی با ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق سیاه

قبل از اینکه بخواهیم به نکات خرید هر یک از این ورق‌ها بپردازیم باید ابتدا با ورق‌های پرکاربرد آشنا شوید. اولین ورق، ورق‌های گالوانیزه هستند. ورق‌های معمولی نظیر اهن و فولاد ترکیباتی دارند که با قرار گرفتن در معرض اکسیژن و رطوبت زنگ می‌زنند. اگر این مشکل آهن و فولاد بر طرف نشود، نمی‌توان در هر صنعتی آن‌ها را به کار برد. به همین علت برای رفع این مشکل روی ورق‌های مختلف لایه‌ای پوششی از روی قرار داده می‌شود و این فرایند گالوانیزاسیون نام دارد. در نهایت ورق‌های گالوانیزه به دست می‌آید که ورق‌های صیقلی و براق هستند.

ورق دیگر، ورق‌های روغنی هستند که با انجام برخی فرایند‌ها روی ورق‌های سیاه، به دست می‌آیند. در زمان انجام این فرایند‌ها از ضخامت ورق‌های سیاه کم می‌شود تا در نهایت ورق‌های روغنی تولید شوند. در نهایت ورق‌های سیاه را داریم؛ ورق سیاه یکی از محصولات نورد گرم است. این بدین معناست که این ورق در دمای بالایی تولید می‌شود. به دلیل اینکه این ورق‌ها ظاهری مات دارند و جنس آن‌ها تا حدودی خشن است، به آن ورق‌های سیاه گفته می‌شود. این ورق در مقایسه با ورق‌های نورد سرد یعنی ورق‌های روغنی و گالوانیزه کیفیت پایین‌تری دارد.

خرید ورق گالوانیزه

خرید ورق گالوانیزه

با توجه به اینکه ورق‌های گالوانیزه در صنایع مختلف کاربرد دارند باید قبل از خرید نکاتی را در نظر داشته باشید. از مهم‌ترین نکات خرید ورق گالوانیزه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

توجه به کاربرد

مهم‌ترین نکته برای خرید این محصولات توجه به کاربرد آن‌هاست. شما باید با توجه به کسب و کاری که دارید مناسب‌ترین نوع ورق‌های گالوانیزه را خریداری کنید.

توجه به کیفیت محصول

همان گونه که در بخش ابتدایی اشاره کردیم بری تولید ورق‌های گالوانیزه روی آن‌ها یک لایه پوششی قرار می‌گیرد. هر چقدر این لایه بیشتر به کار رفته باشد، کیفیت محصول نیز بهتر خواهد بود؛ بنابراین در زمان خرید باید به این نکته توجه کنید.

توجه به روش ساخت

برای تولید ورق گالوانیزه از دو روش حرارتی و الکتروگالوانیزه استفاده می‌شود. به همین علت در زمان خرید این محصول باید بررسی کنید که کدام روش برای ساخت محصول به کار رفته است؛ زیرا ورق‌هایی که به روش حرارتی تولید شده‌اند، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

توجه به ضخامت، ابعاد و وزن ورق‌ها

شما باید در زمان خرید ورق گالوانیزه حتما به ضخامت ورق، ابعاد و وزن آن توجه داشته باشید. دلیل این امر این است که ورق‌های گالوانیزه در ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند که هریک از آن‌ها می‌توانند کاربرد خاصی داشته باشند و شما باید با توجه نیاز کسب و کار خود مناسب‌ترین ورق را خریداری کنید.

خرید ورق روغنی

خرید ورق روغنی

برای خرید ورق روغنی نیز مانند ورق‌های گالوانیزه باید برخی نکات را در نظر داشته باشید تا بتوانید ورق‌هایی را متناسب با نیاز خود تهیه کنید. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، محل استفاده ورق‌های روغنی است. شما باید قبل از خرید تعیین کنید که ورق‌های روغنی را در چه فضایی به کار می‌برید تا ورق متناسب با آن فضا را انتخاب کنید.
به علاوه در زمان خرید ورق‌های روغنی، مشخصات ورق‌ها را با نیاز‌های پروژه خود چک کنید. اهمیت توجه به این نکته به این دلیل است که تولید‌کنندگان زیادی محصولاتی را با مشخصات مشابه و کیفیت‌های متفاوت ارائه می‌دهند و این امر می‌تواند شما را در انتخاب ورق‌های روغنی مناسب به اشتباه بیندازد. یکی دیگر از مواردی که باید برای خرید ورق‌های روغنی به آن توجه کنید، محاسبه دقیق وزن ورق مورد نیاز است. هر کدام از فلزات استاندارد‌های مشخصی دارند و شما با چک کردن جدول وزنی هر یک از آن‌ها می‌توانید به راحتی ورق مورد نیاز کسب و کار خود را پیدا کنید.

خرید ورق سیاه

خرید ورق سیاه

برای خرید ورق سیاه مانند دو ورق دیگر نیز باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید تا بتوانید مناسب‌ترین نوع این ورق‌ها را خریداری کنید. از مهم‌ترین نکات برای خرید ورق سیاه این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تعیین مقدار و حجم ورق

از مهم‌ترین نکات خرید ورق‌های سیاه می‌توان به مقدار و حجم محصول اشاره کرد. شما باید برای انجام پروژه خود بدانید که کدام ورق با چه حجم و وزنی را نیاز دارید. با آگاهی از این موضوع خرید این محصول راحت‌تر می‌شود.

بررسی سلامت محصول

اگر می‌خواهید پروژه خود را به بهترین شکل ممکن ساخته و ارائه دهید، باید برای خرید ورق‌های سیاه به گواهی فنی آن دقت کنید و بررسی کنید که آیا این ورق می‌تواند اطلاعات کاملی در خصوص خود ارائه دهد یا خیر؛ در این گواهی شما باید نشان استاندارد را مشاهده کنید. به علاوه ورق‌های سیاه مورد نظر باید دارای دیگر اطلاعات نظیر ضخامت، نوع آلیاژ به کار رفته، نام تجاری و … باشند.

برند سازنده محصول

امروزه تولید‌کنندگان زیادی در زمینه تولید ورق‌های سیاه فعالیت می‌کنند. این تنوع محصول موجب می‌شود که افراد برای خرید این محصولات دچار سردرگمی شوند. به علاوه برخی برند‌های معمولی محصولاتی با کیفیت عادی را به مشتریان ارائه می‌دهند؛ بنابراین شما باید مطمئن شوید که ورق مورد نظر در یک برند معتبر تولید شده است.

توجه به نوع ورق سیاه

قبل از خرید ورق‌های سیاه به این موضوع توجه کنید که به کدام یک از انواع ورق‌های سیاه نیاز دارید؛ زیرا این ورق‌ها در دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. ورق‌های سیاه از نظر کاربرد در دو نوع صنعتی و معمولی ساخته شده‌اند که ورق‌های معمولی در مقایسه با ورق‌های صنعتی از انعطاف‌پذیری کمتری برخوردار هستند. در مقابل ورق‌های صنعتی دارای کربن کمتری هستند تا انعطاف‌پذیری بالاتری داشته باشند. به همین علت باید توجه کنید که در پروژه شما به کدام یک از این ورق‌ها نیاز است.

جمع‌بندی

ورق گالوانیزه، روغنی و سیاه از جمله محصولاتی پرکاربرد در تمام صنایع به شمار ‌می‌روند. با توجه به کاربرد این محصولات خرید آن‌ها از یک تولید‌کننده معتبر اهمیت زیادی دارد. اگر شما هم برای کسب و کار خود به این ورق‌ها نیاز دارید، می‌توانید به مجموعه آهن ۱۱۸ مراجعه کنید. در این مجموعه ورق‌های گالوانیزه، روغنی و سیاه با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌شوند.  به منظور خرید انواع محصولات فولادی و آهن‌آلات با شماره ۳۷۹۲۴-۰۲۱ تماس بگیرید و یا به وب سایت https://ahan118.com/ مراجعه کنید.

مطالب دیگر
  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/259509

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *