http://didshahr.ir/258229

00:40 :: 1401/12/16

در آستانه میلاد امام‌زمان(عج) از ضرورت انتظار فرج و تاثیرات آن روی جامعه و سبک ‌زندگی افراد گفتیم.

جمکران مهدی

نویسنده : جواد رستمی | ‌کارشناس مذهبی

انتظار فرج، انتظار گشایش در امور و ظهور امام‌زمان(عج) در روایات به‌عنوان بهترین اعمال یاد شده است چرا که انسان می‌سازد و ضمن تربیت دینی، هدایتگری می‌کند. انتظار خود گشایشگر است و جامعه اسلامی را از بن‌بست رها می‌کند.

اگر نیک بنگریم جوامعی به بن‌بست و پوچی رسیدند که منتظر نیستند و حال آن ‌که انتظار در جامعه‌ اسلامی، موجب پویایی و تحرک می شود و زندگی را معنا می‌بخشد. در آستانه نیمه شعبان و میلاد پربرکت امام زمان(عج) از چند ویژگی منتظران واقعی گفتیم، به این امید ‌که همه ما جزو منتظران حقیقی آن حضرت باشیم.

۱- توجه به سبک ‌زندگی امام‌زمانی(عج)

منتظر واقعی سبک‌زندگی خویش را بر مدار خواسته و میل و رغبت امام زمانش(عج) بنا می‌کند. به نیکی روی می آورد و از بدی‌ها دوری می‌کند تا دل او را به دست آورد. از آن چه موجب رنجش حضرت(ع) می‌شود پرهیز می کند و آن چه را باعث خرسندی و رضایتش می‌شود انجام می‌دهد.

۲- مطالبه‌گر حق و حقیقت است

یک منتظر واقعی به جامعه و کشور خود و هر کُنشی از آن‌ها حساس است و واکنشی مبتنی بر عقل و غیرت و همت دینی نشان می‌دهد. اگر خلاف ببیند، سکوت نمی‌کند یا در مقابل کج‌روی و تندروی‌ها خاموش نخواهد بود و این توجه و نگرانی‌اش که به نوعی مطالبه‌گری درستی و حق و حقیقت است ضامن بقای جامعه اسلامی، نصرت دین و رشد فرهنگ وطن خواهد شد.

۳- نشان ‌دادن انتظار در اعمال و رفتار

یک منتظر واقعی، انتظار را در اعمال و رفتار و گفتار خویش نشان می‌دهد. آن جاست که او در زندگی شخصی خود و روابط با همسر و فرزندان و پدر و مادر و خویشان و وابستگان با روی گشاده و اخلاق نیک و نرم خویی سخن می‌گوید و درقبال آن‌ها احساس مسئولیت می کند و حق و حقوق آن‌ها را محترم می‌شمارد.

۴- رعایت حق همسایه، همکار و هموطن

یک منتظر واقعی به همسایه، همکار و هموطن هم روابطی محترمانه و آکنده از مهر و محبت دارد. او در تمام تصمیم‌هایش به حقوق آن‌ها احترام می‌گذارد و ضمن حفظ عزت ‌خویش، تواضع و فروتنی در رفتار دارد.

۵- الگوپذیری از اهل‌بیت (ع)

در کل یک منتظر واقعی کسی است که سبک ‌زندگی اش اسلامی است و اهل بیت(ع) را الگوی خود قرار می‌دهد و این انتظار را در رفتار و گفتار خویش به نمایش می‌گذارد.

مسجد جمکران

مطالب دیگر
  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/258229

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *