http://didshahr.ir/258146

10:53 :: 1401/12/14

معاون دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: باید با افرادی که با ایجاد سد معبر به حقوق شهروندان تجاوز کرده و از معابر عمومی‌ استفاده خصوصی می‌کنند، برخورد شود.

People who block the road should be dealt with
با افرادی که سد معبر می کنند باید برخورد شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل از شهرداری خواست با موضوع سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز از این معابر تعلل نکند.

جلال آفاقی با اشاره به تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اظهار کرد: استفاده از میدان و پارک‌ها و باغ‌های عمومی‌ برای کسب یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری کرده و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن توسط دستگاه‌های متولی اقدام نماید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: سد معبر علاوه بر اینکه یکی از معضلات مهم شهری است بر نقش حقوق شهروندی و زیبایی شهر تاثیرگذار بوده و می‌تواند تهدید برای نسل‌های آینده شده و همچنین موجب آسیب جدی به سلامت اجتماعی شود.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های مرتبط با این موضوع وظیفه دارند تمام تلاش خود را برای ساختن شهری زیبا و بدون تخلف به کار بگیرند.

آفاقی یکی از علل رعایت نکردن سد معبر را عدم آگاهی حقوقی شهروندان از این موضوع دانست و افزود: باید تا حد توان از طریق رسانه‌ها، مطبوعات و شبکه‌های اجتماعی در این زمینه اطلاع‌رسانی شده و از آسیب‌های جدی که به زیبایی و سلامت روانی مردم وارد شود ، جلوگیری بعمل آید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: بارها دیده شده که افراد زیادی برای عبور در مسیر پیاده‌رو به دلیل وجود موانعی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده یا اینکه مسیر را به سمت خیابان تغییر دهند و طبیعی است که این عمل احتمال حادثه و ترافیک را زیاد می‌کند.

وی تصریح کرد: باید با افرادی که با ایجاد سد معبر به حقوق شهروندان تجاوز کرده و از معابر عمومی‌ استفاده خصوصی می‌کنند، برخورد شود.

پیاده‌روها و حواشی بسیاری از خیابان‌های اردبیل به‌واسطه قراردادن موانع مختلف از سوی بعضی اصناف بطور مقطعی اشغال و بسته شده‌اند و توقف متراکم خودروها در مقابل نمایشگاه‌های اتومبیل، انباشت انواع ضایعات و مصالح ساختمانی، برافراشته شدن داربست‌های مرتفع، توقف انواع وسایل نقلیه، استفاده از پیاده‌روها به عنوان بخشی از یک کارگاه نجاری، آهنگری، درب و پنجره سازی و مکانیکی صحنه‌هایی هستند که این روزها ساکنان اردبیل در گذر از اغلب خیابان‌های این شهر با آن‌ها مواجه می‌شوند.

تصرف و اشغال گذرگاه‌های اردبیل بسیاری از ساکنان این شهر را با مشکل‌ و خطرهایی روبرو می‌کند و رهگذران برای طی یک مسیر به خاطر مواجهه پی در پی با چنین موانعی به ناچار راه حاشیه خیابان را در پیش می‌گیرند و پس از طی چندین متر و رفع مانع دوباره به پیاده رو بازگشته و از آنجا گذر می‌کنند.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/258146

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *