http://didshahr.ir/257825

06:52 :: 1401/12/06

امروزه علاوه بر تلویزیون، رسانه های دیجیتال هم خود را به عنوان رقیبی در تبلیغات مطرح کرده اند. ب

سیاری از افراد که بیزینس های کوچک و بزرگ دارند از این فضا برای دیده شدن بیشتر استفاده می کنند و محصولات خود را به مشتریان معرفی می کنند.

تبلیغات تلویزیونی شیوه قدیمی تری نسبت به فضای دیجیتال به حساب می آید و مشکلات خاص خود را دارد که همین مشکلات باعث شده است که بیشتر افراد نتوانند از آن برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده کنند.

خیلی از کسب و کارهای بزرگ یا کوچک امروزه به لطف فضای دیجیتال با تولید یک ویدئو تبلیغاتی دست به معرفی فعالیت ها و کالاهای خود برای مشتریان می زنند. این تیزرها آنها را به خوبی هر چه تمام تر برای دیگران به نمایش می گذارد و کمک می کند با آنها آشنایی پیدا کنند.

R13K 165

برای این که یک تیزر تبلیغاتی تولید شود کسب و کارها به آژانس هایی که خدمات ساخت آن را ارائه می دهند مراجعه می کنند. آژانس ها با توجه به نوع فعالیت و شرایط کسب و کار دست به تولید تیزر می زنند تا دیگران با دیدنش بتوانند کسب اطلاعات کنند.

این شیوه از تبلیغات امروزه گسترش پیدا کرده است و بسیاری از آن استفاده می کنند. دلیلش هم عمدتا برمی گردد به این که هزینه کمتری این روش برای کسب و کارها دارد و بسیار موثر تر هم نسبت به تبلیغات سنتی مثل تلویزیون عمل می کند و مشتری جذب می کند.

برای این که بشود پی برد انتخاب افراد از بین فضای دیجیتال یا تلویزیون کدام بهتر است باید دست به مقایسه همه جانبه آنها زد و از این طریق معلوم کرد که کدام روش انتخاب مناسب تری برای کسب و کارها است تا از آن استفاده نمایند.

در ادامه مقاله قصد داریم تا با مقایسه تبلیغات در فضای دیجیتال و تلویزیون به شما خواننده عزیز و گرامی کمک کنیم تا پی ببرید که کدام شیوه برای استفاده شخص شما مناسب تر است تا به آن روش دست به معرفی فعالیت ها و کالاهای خود بزنید.

صرف هزینه کمتر برای تبلیغات:

بزرگ ترین مسئله ای که همیشه باعث می شود تا انسان به دنبال شیوه های جدیدتری برای تبلیغات باشد کمتر هزینه کردن است. هر چه میزان هزینه تبلیغات پایین تر باشد شرکت ها می توانند ریسک کار را پایین آورند و دچار مشکلات اقتصادی بزرگ نشوند.

تبلیغات تلویزیونی از گذشته تا به امروز به گران بودن مشهور بوده است و معمولا کسب و کارهای بزرگ برای تبلیغ خود از آن استفاده می کنند. در این شیوه به ازای هر ثانیه بسته به زمانی که آگهی پخش می شود باید هزینه های زیادی به جیب مدیران تلویزیونی ریخت.

R13K 167

با این که هزینه زیادی می شود ولی اصلا هیچ تضمینی وجود ندارد که تبلیغات به خوبی اثر بگذارد و هزینه ها به جیب کسب و کارها برگردد. در تبلیغات تلویزیونی فقط زمانی که مخاطب جلوی آن باشد امکان دیدن دارد در غیر این صورت امکانش نیست و ممکن است توسط مخاطب هدف دیده نشود.

دلیلی که روش تبلیغات در فضای دیجیتال بسیار محبوب شده است کم هزینه بودن آن است. در این روش یک تیزر با صرف هزینه ای بسیار کم ساخته و تولید می شود و این امکان وجود دارد از آن تا ابد برای جذب مشتری استفاده کرد.

این شیوه هیچ گونه محدودیت زمانی ندارد و ممکن است در هر زمانی مخاطب هدف با تبلیغاتی که به آن نیاز دارد روبرو شود. برای دیدن تبلیغات نیاز نیست که حتما مخاطب هدف در زمان خاصی جلوی آن حاضر باشد بلکه هر زمان اراده کند تبلیغ در دسترس او خواهد بود.

ساخت تیزر تبلیغاتی و دسترسی به مشتریان نامحدود:

یکی از ضعف های تبلیغات تلویزیونی این است که محدود به منطقه یا محدوده خاصی می شود و این تبلیغات نمی تواند فراتر از آن توسط افراد دیگر دیده شود. محدود دیده شدن آن باعث می شود تا شرکت تبلیغ کننده نتواند دسترسی به بازارهای جدیدتر داشته باشد.

دسترسی به بازار جدید همیشه برای مدیران یک شرکت جذاب بوده است. وارد شدن به بازار جدید می تواند کمک کند تا میزان فروش اجناس یا خدمات افزایش پیدا کند و سودهای بیشتری راهی جیب شرکت گردد تا از محل به دست آمدن این سودها کارخانه دست به توسعه خود بزند.

با توجه به این که تلویزیون محدود دیده می شود تبلیغات دیجیتال تنها می تواند امکان دسترسی شرکت ها به بازارهای جدید را فراهم آورد. تیزر تبلیغاتی دیجیتال به علت این که بر روی بستر اینترنت به اشتراک گذاشته می شود محدود به یک مکان نیست.

محدود نبودن تبلیغات دیجیتال باعث می شود تا حتی در کشورهای دیگر در قاره های دیگر هم قابل مشاهده باشد و بتواند دست به جذب مشتری بزند. همین قضیه باعث می شود تا به مشتریان نامحدودی از هر کجا و هر جا بتوان دسترسی پیدا کرد.

R13K 168

از آن جایی که شرکت ها همیشه دنبال مشتریان جدید و بازارهای جدید هستند شیوه تبلیغات دیجیتال بسیار بهتر می تواند آنها را در این امر یاری دهد. یک تبلیغ دیجیتال که مناسب تهیه شده باشد می تواند سود زیادی را به علت محدود نبودن راهی جیب شرکت ها کند.

میزان خلاقیت:

در تبلیغات تلویزیونی برای این که به شما اجازه پخش شدن بدهند باید در چارچوب ضوابط و قواعد آنها رفتار کنید وگرنه اجازه دیده شدن نخواهید یافت. دلیلش هم عمدتا آزاد نبودن این رسانه ها می باشد که باید در چارچوب قوانین کشوری که در آن هستند رفتار نمایند.

در تبلیغات دیجیتال برای تولید تیزر تبلیغاتی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و شرکت ها بسیار بهتر می توانند با تبلیغی خلاقانه خود را به مشتریان جدید معرفی نمایند. در واقع درگیر قواعد و قوانین دست و پا گیر نبودن کمک می کند تا شرکت ها در ساخت تبلیغ محدود نباشند و بسیار بهتر بتوانند با ساخت یک تیزر مناسب مشتریان را به سمت خود جذب نمایند.

میزان اثرگذاری بر روی مخاطبان:

یکی از مهم ترین دلایلی که تبلیغات تلویزیونی در دنیای امروز کمتر استفاده می شود این است که انسان ها وقت کمتری را پای نشستن تلویزیون می گذارند و برای گرفتن اطلاعات بیشتر از لوازم دیجیتالی مثل کامپیوتر، گوشی یا لب تاپ استفاده می کنند.

تجربه نشان داده است که در معرض هرچه باشید آن وسیله بیشترین تاثیر را بر روی ذهن شما خواهد گذاشت. با توجه به این که انسان امروز بیشتر از لوازم دیجیتال استفاده می کند تلویزیون اثرگذاری بسیار کمی بر ذهنش دارد.

با توجه به فضای ذهنی انسان امروز اگر شرکت ها یک تیزر تبلیغاتی مناسب تولید کنند و در فضای اینترنت دست به معرفی خود بزنند بسیار بهتر می توانند مشتری جدید جذب کنند و بر میزان سود خود بیفزایند تا به خوبی توسعه پیدا کنند.

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و خواندید تبلیغات دیجیتال به علت این که صرفه اقتصادی بیشتری دارد و به مشتریان بیشتری دسترسی دارد نسبت به تبلیغات تلویزیونی گزینه بهتری برای کسب و کارهایی است که این نکات برایشان اهمیت دارد و دوست دارند که به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنند.

در آخر لازم به ذکر است، برای کسب اطلاع از درس های تبلیغات دیجیتال به تبلیغات محیطی، با متخصصین آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو با سال ها تجربه در امر ساخت و تولید تیزر تبلیغاتی تلویزیونی و دیجیتال در ارتباط باشید.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/257825

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *