مودیان مالیاتی اشخاص حقوقی مشمول رعایت مقررات قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان از ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
در راستای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، جهت صدور صورتحساب الکترونیکی قلم اطلاعاتی با عنوان “موضوع صورتحساب الکترونیکی” در نظر گرفته شده است که شامل موارد ذیل می باشد :
صورتحساب الکترونیکی اصلی فروش:
اولین صورتحساب الکترونیکی است که با انجام هر معامله صادر و به سامانه مودیان ارسال می شود.
صورتحساب الکترونیکی اصلاحی:
چنانچه پس از صدور صورتحساب اصلی نیاز به اصلاح اقلام اطلاعاتی صورتحساب به غیر از اقلام اطلاعاتی اصلی مربوط به خریدار و اطلاعات مربوط به قلم کالا/خدمات باشد ، می بایست صورتحساب جدید که حاوی شماره منحصر بفرد مالیاتی صورتحساب مرجع است را صادر و به سامانه مودیان ارسال نماید. در صورتحساب اصلاحی ، کلیه اطلاعات صورتحساب الکترونیکی مرجع به همراه اصلاحات آن درج می گردد.
صورتحساب الکترونیکی ابطالی:
چنانچه پس از صدور صورتحساب اصلی فروش یا صورتحساب اصلاحی ، اقلام اطلاعاتی اصلی مربوط به خریدار ، شناسه کالا/خدمت و تاریخ صدور صورتحساب تغییر یابد و بر اساس اسناد و مدارک مثبته عدم تحقق معامله احراز گردد ، فروشنده نسبت به صورتحساب الکترونیکی ابطالی حاوی شماره منحصر بفرد مالیاتی صورتحساب الکترونیکی مرجع و ارسال آن به سامانه مودیان اقدام می نماید. سپس صورتحساب الکترونیکی مرجع در سامانه مودیان ، ابطالی محسوب می گردد.
صورتحساب الکترونیکی برگشت از فروش:
چنانچه پس از صدور صورتحساب الکترونیکی ، بخشی از موضوع معامله ، کالا/خدمات (از طرف خریدار) برگشت داده شود ، فروشنده نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی برگشتی اقدام می نماید.
صورتحساب برگشت، از فروش جهت صورتحساب های اصلی و اصلاحی قابل صدور می باشد.
روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل