http://didshahr.ir/257592

04:17 :: 1401/12/01

مودیان مالیاتی اشخاص حقوقی مشمول رعایت مقررات قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان از ۱۴۰۲/۰۱/۰۱

مالیات

در راستای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، جهت صدور صورتحساب الکترونیکی قلم اطلاعاتی با عنوان “موضوع صورتحساب الکترونیکی” در نظر گرفته شده است که شامل موارد ذیل می باشد :

صورتحساب الکترونیکی اصلی فروش:

اولین صورتحساب الکترونیکی است که با انجام هر معامله صادر و به سامانه مودیان ارسال می شود.

صورتحساب الکترونیکی اصلاحی:

چنانچه پس از صدور صورتحساب اصلی نیاز به اصلاح اقلام اطلاعاتی صورتحساب به غیر از اقلام اطلاعاتی اصلی مربوط به خریدار و اطلاعات مربوط به قلم کالا/خدمات باشد ، می بایست صورتحساب جدید که حاوی شماره منحصر بفرد مالیاتی صورتحساب مرجع است را صادر و به سامانه مودیان ارسال نماید. در صورتحساب اصلاحی ، کلیه اطلاعات صورتحساب الکترونیکی مرجع به همراه اصلاحات آن درج می گردد.

صورتحساب الکترونیکی ابطالی:

چنانچه پس از صدور صورتحساب اصلی فروش یا صورتحساب اصلاحی ، اقلام اطلاعاتی اصلی مربوط به خریدار ، شناسه کالا/خدمت و تاریخ صدور صورتحساب تغییر یابد و بر اساس اسناد و مدارک مثبته عدم تحقق معامله احراز گردد ، فروشنده نسبت به صورتحساب الکترونیکی ابطالی حاوی شماره منحصر بفرد مالیاتی صورتحساب الکترونیکی مرجع و ارسال آن به سامانه مودیان اقدام می نماید. سپس صورتحساب الکترونیکی مرجع در سامانه مودیان ، ابطالی محسوب می گردد.

صورتحساب الکترونیکی برگشت از فروش:

چنانچه پس از صدور صورتحساب الکترونیکی ، بخشی از موضوع معامله ، کالا/خدمات (از طرف خریدار) برگشت داده شود ، فروشنده نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی برگشتی اقدام می نماید.

صورتحساب برگشت، از فروش جهت صورتحساب های اصلی و اصلاحی قابل صدور می باشد.

روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/257592

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *