http://didshahr.ir/257220

12:05 :: 1401/11/22

معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن اردبیل با بیان اینکه نزدیک به ۶۳ درصد واحدهای روستایی مقاوم سازی و بهسازی شده است، گفت: این تعداد واحدها براساس سرشماری رسمی واحدهای روستایی انجام شده است.

افشین فضلعلی

افشین فضلعلی

خبرنگار: عفت آقایاری

افشین فضلعلی زاده در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ آغاز شده است و بنیاد مسکن اردبیل نیز همزمان در سطح کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه هدف از آغاز اجرای طرح فقط مقاوم سازی و نوسازی نیست، افزود: همراه هدف اصلی مقاوم سازی و بهسازی مساکن روستایی در بحث معیشت، بهداشت، فرهنگی نیز تاثیر گذار میباشد.

معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن اردبیل یادآور شد: درطرح ویژه مقاوم سازی مسکن روستایی اولین مرحله استفاده از مهندسان که دارای پروانه نظام مهندسی هستند استفاده شده است.

فضلعلی زاده از ایجاد دفاتر مهندسان دارای پروانه در مناطق روستایی خبر داد و گفت:
مهندسان با نظارت و ساماندهی دقیق در اجرای طرح مقاوم سازی روستایی یاریگر ما هستند و در این زمینه سعی و تلاش بر این است تا اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: با مشارکت بانک ها توانسیتم اکثر تسهیلات را با ضمانت نامه زنجیره ای پرداخت کنیم و پرداختی بانک ها براساس پیشرفت کار انجام می شود.

معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن اردبیل یادآور شد: در بحث طراحی و نظارت بر اساس تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی و راه و شهرسازی ۵۰ درصد تعرفه شهری بر روستایی اعمال می شود.

فضلعلی زاده با اشاره به ساماندهی سامانه جامع برای روستایی عنوان کرد: با اجرای این سامانه مراجعات مردم به شهر کم شده و روستاییان در این زمینه می توانند با مراجعه به سامانه درخواست خود را ثبت کنند.

وی از پرداخت تهسیلات ویژه به روستاییان خبر داد و افزود: ارائه تهسیلات به اقشار کم درآمد در روستاها،پرداخت وام قرض الحسنه و وام های بلاعوض برای روستاییان که شرایط خاص دارند ازجمله مهمترین اقدامات انجام شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن اردبیل یادآور شد: تمام سعی و تلاش بر این است تا واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی و تکمیل شوند و در این زمینه تسهیلات مکمل در کنار وام اصلی به روستاییان پرداخت می‌شود

فضلعلی زاده با اشاره به تفاهمنامه های در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: تفاهمنامه با کمیته امداد، بسیج سازندگی، بهزیستی و در جهت ساخت واحدهای مسکن محرومین و مدد جویان بهزیستی و کمیته امداد بوده که میتوان از مزایای این تفاهم نامه ساخت مسکن برای خانواده های دارای دو معلول روستایی یاد کرد.

وی ادامه داد: با بنیاد مستضعفان در سطح کشور تفاهم نامه ۲۰ هزار واحدی امضا کردیم تا بتوانیم در بحث محرومیت زدایی گام های مفید و موثری را انجام دهیم. و سهم استان اردبیل ۷۰۰ واحد میباشد

معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن اردبیل با اشاره به احداث مسکن روستایی برای اقشار کم درآمد تصریح کرد: طی تفاهمنامه های جاری نزدیک به ۲۲ واحد پروژه ایتام بهزیستی و کمیته امداد، ۱۰۶ واحد مسکن برای خانواده های دارای دو معلول بهزیستی و ۳۰۰ واحد مسکن در قالب تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان تکمیل و به متقضایان تحویل داده شدند.

فضلعلی زاده اظهار کرد: در قالب تفاهمنامه با برنامه و بودجه نیز ۹۰۰ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد تحویل داده شد.

وی با اشاره به پروژه های ویژه دهه فجر بیان کرد: ۲هزار واحد از واحدهای طرح ویژه بهسازی و نوسازی اجرا شده در سال ۱۴۰۱ افتتاح می شود.

معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن اردبیل یادآور شد: ۳۰۰ واحد از تفاهم نامه مشترک با بنیاد مستضعفان نیز جزو طرح های افتتاح در دهه فجر امسال است.

فضلعلی زاده گفت: همچنین پروژه های خاص از جمله تکمیل ۱۰۶ واحد احداث مکسن برای خانواده دو معلول بود که امسال توانسیم به پایان برسانیم و تحویل دهیم.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/257220

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *