http://didshahr.ir/256736

11:34 :: 1401/11/08

تحصیل در هر مقطعی در دانشگاه های دولتی آلمان و فرانسه تقریبا رایگان است چرا که متقاضیان تنها موظف به پرداخت هزینه های جانبی می باشند.

R13D 21

مقایسه تحصیل در آلمان با تحصیل در فرانسه از جمله مواردیست که ذهن افراد بسیاری را به خود جلب کرده ؛ برخی از کشورهای اروپایی شرایط ویژه ای برای دانشجویان به خصوص دانشجویان بین المللی مهیا کرده اند و دانشجویان نیز تمایل بیشتری برای مهاجرت تحصیلی به این کشورها دارند ؛ علیرغم برخی شباهت ها در شرایط تحصیل در کشورهای آلمان و فرانسه مانند امکان تحصیل رایگان ، تفاوت هایی نیز وجود دارد که باعث می شوند تا افراد در تصمیم گیری دقت نظر بیشتری به خرج دهند.

در ادامه این مقاله که توسط شرکت مهاجرتی رجبی تدوین و تنظیم شده ، قصد داریم به مقایسه تحصیل در آلمان با تحصیل در فرانسه بپردازیم تا شما را از تمامی شرایط مطلع کنیم.

هزینه تحصیل

امکان تحصیل رایگان ، یکی دیگر از مواردی است که این دو کشور اروپایی را برای دانشجویان بین المللی گزینه های مناسبی کرده ؛ در واقع تحصیل در هر مقطعی در دانشگاه های دولتی آلمان و فرانسه تقریبا رایگان است چرا که متقاضیان تنها موظف به پرداخت هزینه های جانبی می باشند اما در صورت تحصیل در مراکز خصوصی دانشجویان موظف به پرداخت هزینه های نسبتا بالایی هستند.

اما هزینه های زندگی در برخی از شهرها متفاوت می باشد و برای مقایسه بهتر، ابتدا مقاله هزینه های زندگی در آلمان را مطالعه نمایید و بعد همین عنوان مقاله را برای کشور فرانسه از سایت معتبر هلدینگ رجبی بخوانید.

زبان تحصیل

در تمامی روش های مهاجرت به آلمان ، زبان نقش مهمی دارد ؛ البته که زبان آلمانی و زبان فرانسوی هر کدام سختی های خاص خود را دارند اما شما باید تعیین کنید که کدام یک برای شما بهتر است هرچند که شرایط ارائه مدرک زبان برای پذیرش در دو کشور متفاوت است و در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد :

برای تحصیل در کشور فرانسه متقاضیان می توانند با تسلط به یک سطح حداقلی از زبان فرانسه به این کشور مهاجرت کرده و در دوره زبان فرانسوی شرکت نمایند و بعد از اتمام دوره برای ورود به دانشگاه های فرانسوی زبان با تحصیلات رایگان اقدام کنند.

اما در کشور آلمان برای ورود به کالج یا دانشگاه حتما باید مدرک زبان معتبر آلمانی ارائه شود و بعد از اتمام کالج و افزایش سطح زبان برای پذیرش دانشگاه اقدام کنند ، البته در نظر داشته باشید که امکان تحصیل به زبان انگلیسی با ارائه مدرک زبان معتبر در تمامی مقاطع دانشگاهی نیز وجود دارد.

با این تفاوت که در مقطع لیسانس تعداد واحدهای ارائه شده به زبان انگلیسی بسیار کم و محدود میباشند چه بسا که رشته هایی نظیر پزشکی صرفا به زبان بومی دوکشور ارائه میشوند.

این نکته را هم درنظر داشته باشید که در هر دو کشور تسلط به زبان بومی تاثیر به سزایی در یافتن فرصت های شغلی دارد زیرا برخی از پوزیشن های شغلی تنها به افرادی داده می شود که به زبان محلی قادر به صحبت باشند.

تحصیل در مقطع کارشناسی

برای تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی ، متقاضیان نیازی به گذراندن کالج ندارند و در صورت تکمیل مدارک مثل مدرک زبان می توانند وارد دانشگاه شوند اما برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی به دلیل سیستم ۱۳ ساله اخذ دیپلم ، دانش آموزان ایرانی باید قبل از ورود به دانشگاه یکسال در کالج مربوط به رشته تحصیلی خود به تحصیل بپردازند و با قبولی در آزمون پایانی کالج ، وارد دانشگاه و رشته مورد نظرشان شوند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی

برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی هر دو کشور نیاز به تسلط به زبان بومی و ارائه مدرک زبان  می باشد چرا که دانشجویان بعد از اتمام تحصیل باید با افراد جامعه که درصد زیادی از آنها بومی هستند در ارتباط باشند ؛ برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان علاوه بر ارائه مدرک زبان نیاز به گذراندن کالج M-Kurs و درنهایت قبولی در آزمون پایانی است و برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه نیز علاوه بر رائه مدرک زبان نیاز به گذراندن دوره Pass یا  lassو قبولی در آزمون پایانی آن که معروف به کنکور پزشکی است ، می باشد البته با این تفاوت که در کشور آلمان برای ورود به دانشگاه باید در آزمون شرکت کرد اما در کشور  فرانسه پس از یک سال تحصیل در دانشگاه ، شرکت در آزمون صورت میگیرد که مشخص کننده صلاحیت افراد جهت ادامه تحصیل آنان خواهد بود.

R13D 22

رشته های پرتقاضا

در ادامه مقایسه تحصیل در آلمان با تحصیل در فرانسه ؛ به رشته های پرتقاضا در این دو کشور می پردازیم ، کشور آلمان قطب صنعتی اروپا محسوب میشود و در صنایع مختلفی مانند صنعت خودروسازی پیشتاز است از این رو این کشور بسیار مناسب تحصیل در رشته های فنی مهندسی می باشد ، از طرفی تحصیل در فرانسه بسیار مناسب افرادیست که قصد دارند تا وارد رشته های هنری ، علوم سیاسی ، مدیریتی و روانشناسی شوند.

سبک زندگی دانشجویی

آلمان و فرانسه هر دو کشورهایی هستند که شرایط خوبی را برای ادامه تحصیل دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند اما هنگام مقایسه سبک زندگی در این دو کشور پی میبریم که آلمان‌ برای زندگی دانشجویان بین‌المللی‌ مقصد مناسب‌تریست چرا که دانشگاه‌های کشور آلمان دانشجویان بین‌المللی خود را بیشتر تحت حمایت قرار می‌دهند و امکان استفاده از خدمات بسیاری را برای آنان فراهم می‌کنند اما در مقابل در کشور فرانسه‌ تنوع ملییت و فرهنگ‌های مختلف بیشتر است و فضای دوستانه‌تر و صمیمی‌تری بین دانشجویان‌ در دانشگاه های فرانسه برقرار است‌ چرا که این کشور شهرت بیشتری در جذب دانشجویان بین‌المللی از نقاط مختلف جهان دارد‌ شایان ذکر است کشور فرانسه رتبه اول‌ دارا بودن بیشترین جمعیت دانشجویان بین‌المللی را در جهان از آن خود کرده است.

یکی از دلایلی که کشور فرانسه توانسته است دانشجویان بیشتری را از نقاط مختلف جهان به خود جذب کند داشتن فرهنگ بسیار مدرن است که سبک زندگی مردم فرانسه را کاملا کلاسیک کرده اما در مورد آلمان باید گفت که این کشور یک منطقه کاری مهم محسوب میشود و مطمئنا فرصت‌های شغلی فراوانی را در اختیار افراد قرار می‌دهد هرچند ممکن است آلمان در مقایسه با فرانسه فرهنگ بسیار مدرنی نداشته باشد ، اما به نوبه‌ی خود دارای زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی بسیاری است و ثابت میکند که آلمان هم مکان مناسبی برای دانشجویان بین‌المللی است.

شرایط اقامت و مسکن دانشجویی

در رابطه با هزینه اجاره مسکن شخصی در آلمان و فرانسه باید گفت که آلمان از نظر‌ میانگین هزینه اجاره خانه دانشجویی ، ارزان‌تر از فرانسه است با این حال یکی از مزیت های فرانسه در مقایسه با آلمان این است که اکثر دانشگاه‌های فرانسه امکان استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی را با هزینه‌ کمتری برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند همچنین معمولا دانشگاه‌ها محدودیت زمانی برای ورود و خروج از محوطه دانشگاه و خوابگاه ندارند.

اجازه کار دانشجویی

بسیاری از کشورها امکان اشتغال به کار پاره وقت را برای دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل فراهم می‌کنند دو کشور آلمان و فرانسه نیز از این روند مستثنی نبوده و دانشجویان می‌توانند‌ در حین تحصیل به صورت محدود به انجام کار پاره وقت بپردازند.

در کشور فرانسه‌ محدودیت ۹۶۴ ساعت‌ کار در یک سال‌ با متوسط درآمد ۹ یورو در هر ساعت برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد همچنین در آلمان محدودیت کار دانشجویی ۲۴۰ نیمروز یا ۱۲۰ روز کامل‌ میباشد.‌

R13D 23

اقامت بعد از فارغ‌التحصیلی

دانشجویان‌ فارغ التحصیل از دانشگاه‌های فرانسه‌ با توجه به مقطع تحصیلی خود می‌توانند تا ۲ سال پس از اتمام تحصیل در فرانسه اقامت داشته باشند و در صورت تمایل برای اقامت طولانی مدت ، در این مدت به دنبال شغل مناسب بگردند اما درکشور آلمان با توجه به‌ مقطع تحصیلی دانشجویان بین‌المللی اجازه دارند که تا ۱۸ ماه پس از فارغ التحصیلی در کشور بمانند و در این فرصت شغل مناسبی برای خود بیابد و بعد از یافتن شغل درهرکدام از کشورهای مذکور ویزای خود را به کاری تغییر دهند.

بیمه دانشجویی

در کشور آلمان افراد بالای ۳۰ سال شامل بیمه دانشجویی نمیشوند و دانشجو باید شخصا با شرکت بیمه قرارداد ببندد در حالی که در فرانسه برای پوشش بیمه عمومی شرط سنی وجود ندارد البته در نظر داشته باشید که در صورتی که شخصی تحت پوشش بیمه کشور آلمان باشد هزینه های زیادی از زندگی وی پوشش داده میشود در حالی که در بیمه عمومی فرانسه چنین مزیت هایی وجود ندارد.

 

با توجه به اطلاعات گفته شده ، می‌توان به این نتیجه رسید که هر دو کشور دارای شرایط خاص و ویژه برای دانشجویان بین‌المللی جهت تحصیل در نظر گرفته اند ؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود قبل از انتخاب یکی از این دو کشور به عنوان مقصد تحصیلی ، مقایسه تحصیل ئر آلمان با تحصیل در فرانسه را به طور دقیق انجام دهید و در صورت نیاز از متخصصین موسسه رجبی در دو شعبه تهران و شیراز در این زمینه کمک بگیرید.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/256736

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *