http://didshahr.ir/256384

01:58 :: 1401/10/29

حسن اصغرزاده گفت: در صورت افتتاح کامل و بهره برداری از کارخانه فولاد ایرانیان کیش این مجموعه می تواند به عنوان قطب صنعت فولاد و یکی از واحدهای برتر تولیدی ورق های ضخیم فولادی مورد نیاز صنایع مختلف کشور باشد.

1

خبرنگار: غفار پارسا

به گزارش ساوالان خبر، فولاد پس از نفت خام دومین ماده پر مصرف در کشورهای مختلف جهان بوده و کاربردهای بی‌شمار آن در صنایع مختلف غیرقابل انکار است. صنایعی نظیر ساختمان‌ و انبوه‌سازی، خودروسازی، تولید قطعات، لوازم خانگی و … از فولاد به عنوان مواد اولیه خود استفاده می‌کنند. در سال‌های اخیر رشد مصرف فولاد در کشورهای مختلف به شدت در رشد اقتصادی آن‌‎ها موثر بوده است. تا جایی که گفته می‌شود هر ۱% رشد مصرف فولاد در یک کشور، معادل رشد اقتصادی ۰.۸۵% آن کشور باشد.

جمهوری اسلامی ایران با تولید حدود ۳۲ میلیون تن فولاد در سال ۲۰۱۹ و با جهش ۴ رتبه‌ای نسبت به سال ۲۰۱۶ در رتبه دهم دنیا قرار گرفته است. تولید فولاد ایران در سال‌های گذشته همواره روند افزایشی داشته و نسبت به ده سال گذشته نیز حدود ۳ برابر شده است! همچنین صنعت فولاد در ایران توانسته علاوه بر تأمین مصرف داخلی، در بین ده کشور صادرکننده فولاد خام نیز قرار گیرد. بخش فروش داخلی فولاد خام و سایر محصولات فولادی تولید شده در شرکت‌های داخلی عمدتا در بورس کالا انجام می‌شود. علاوه بر تأمین نیاز داخلی، افزایش تولید و فروش صادراتی به جهت تأمین ارز مورد نیاز کشور از محل صادرات غیر نفتی بسیار مورد اهمیت است. لذا پیش‌بینی می‌شود که حمایت‌های ویژه دولتی از این صنعت در آینده نیز ادامه‌دار باشد.

سهم استان اردبیل در تولید فولاد تقریبا صفر است و بعد از سالها شرکتی معتبر برای حضور در مشگین شهر و سرمایه گذاری در فولاد اعلام آمادگی کرده است.

شرکت سرمایه گذاری توسعه بنای ایرانیان کیش با سابقه ۱۰ سال فعالیت در حوزه سرمایه گذاری به تازگی عهده دار راه اندازی این مجموعه عظیم شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل مجتمع تولیدی توسعه بنای ایرانیان کیش با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای راه اندازی این مجموعه صورت گرفته است، گفت: در صورت افتتاح کامل و بهره برداری از فاز اول مجموعه میتواند به عنوان قطب صنعت فولاد و یکی از واحدهای برتر تولیدی ورق های ضخیم فولادی مورد نیاز صنایع مختلف کشور در اردبیل تبدیل شود.

حسن اصغرزاده در بازدید استاندار اردبیل از مجتمع تولیدی توسعه بنای ایرانیان کیش افزود: تولید ماشین آلات بومی و دانش فنی ایجاد شده با استفاده از مهندسان فعال در این مرکزباعث کاهش هزینه ها می شود.

رئیس هیات مدیره توسعه بنای ایرانیان کیش در ادامه بازدید استاندار از بخشهای مختلف این مجموعه فولادی بابیان اینکه  سرمایه گذاری در منطقه کمتر توسعه انجام شده است، ادامه داد: از طریق افزایش گردش مالی در بانک های شهر میتوان به توسعه و برخورداری منطقه از لحاظ کاهش نرخ بیکاری و بازده بالای مالی و توسعه همه جانبه شهری کمک کرد.

توسعه شهرک صنتعی مشگین شهر با راه اندازی کارخانه فولاد

اصغرزاده عنوان کرد: با سرمایه گذاری های انجام شده زیرساخت های جاده ای، توسعه شهر و شهرک صنعتی مشکین شهر و تبلیغ برای سرمایه گذاران دیگر و ایجاد فرصت سرمایه گذاری افزایش می یابد.

رئیس هیات مدیره توسعه بنای ایرانیان کیش میزان هدفگذاری اولیه برای ظرفیت اسمی تولید را ۵۰۰ تن برای هر روز بیان کرد و گفت: ۵۰۰۰ هزار تن شمش اسلب مواد اولیه لازم است برای ۱۰ روز که سالانه حدود ۳ میلیون تن کسری نیاز کشور هست که میتوانیم به این کسری جواب در خور و سهم به سزایی در اقتصاد کشور داشته باشیم.

اصغرزاده تصریح کرد: در افزایش راندمان تولید، کیفیت تکنولوژی ،نو آوری و لبیک گویی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تولید دانش بنیان و اشتغالزایی را سرلوحه کار قرارداده و برای این امر برنامه های متعددی راانجام  می دهیم.

وی با بیان اینکه ماهیانه ۱۵۰۰۰ تن و ۱۸۰۰۰۰ تن سالیانه نیاز کشور رو تامین میکند، افزود: اولویت نیاز کشور و اگر اشباع شود در زمینه صادرات کارهای مهم و اساسی انجام خواهد شد.

4

اشتغال ۲۰۰ نفر در مجتمع توسعه بنای ایرانیان کیش

رئیس هیات مدیره توسعه بنای ایرانیان کیش گفت: با راه اندازی فاز اول این مجموعه ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال پایدار ایجاد میکند.

اصغرزاده عنوان کرد: بعد از آغاز به کار و با راه اندازی سایت های جدید تا سه سال ظرفیت تولید۵ برابر افزایش یابد به که این امر باعث افزایش ظرفیت اشتغالزایی می شود.

وی گفت: در نظر داریم روی ورق آلیاژی سبک و مقاوم کار شود که از نیازهای ضروری کشور هست.

رئیس هیات مدیره توسعه بنای ایرانیان کیش در پایان این بازدید از پیشرفت ۹۸ درصدی فاز اول این مجموعه فولادی و آمادگی برای افتتاح و راه اندازی در ایام مبارک دهه فجر امسال طبق زمان بندی چشم انداز توسعه مجموعه در صورت حل سریع برخی نواقص اداری خبر داد.

در این بازدید که امام جمعه مشکین شهر، مسولان استانی و شهرستانی، فرماندار شهرستان و مدیران ادارات، استاندار اردبیل را همراهی کردند و حامد عاملی دستورات لازم را برای بهره برداری هر چه سریعتر مجموعه فولاد صادر کرد.

به طور کلی می‌توان گفت که آینده بازار جهانی فولاد را می‎‌توان مثبت ارزیابی کرد. تولیدکنندگان ایرانی فولاد در صورت اتخاذ استراتژی‌های مناسب می‌توانند از ظرفیت‌های موجود در بازارهای داخلی و خارجی و حمایت‌های دولتی استفاده کرده و علاوه‌ بر سودآوری مناسب برای سهامداران، سهم ویژه‌ای در رشد و رونق اقتصادی کشور داشته باشند. پیش‌بینی می‌شود که طی سال‌های آینده روند تولید فولاد ایران همچنان رو به افزایش بوده و تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۵۰ میلیون تن در سال برسد.

فولاد شهرک صنعتی

مطالب دیگر
  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/256384

اشتراک این خبر :

دیدگاه ها

  1. محمد طاها گفت:

    کارخانه فولاد جز دود و الودگی چیزی نداره

  2. رنجبران گفت:

    باز یک اختلاس گر دیگر شاهد رشدش هستیم وای بر ما که از چه کسانی حمایت می‌کنیم این اصغر زاده یک کلاه بردار مالیاتی و رانت خوار تازه وارد هست که دست پرورده سیستم هست و از نزدیک آشنایی چندین ساله دارم وای بر ما

  3. وحدت گفت:

    سلام
    میشه به بنده پیام بدهید

  4. وحدت گفت:

    آیا در مورد این شرکت اطلاعاتی دارید در اختیار من قرار بدهید

  5. وحدت گفت:

    در مورد این شرکت آیا اطلاعاتی دارید

  6. سعید رجا گفت:

    همینجوری نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *