http://didshahr.ir/255993

01:50 :: 1401/10/19

اینکه چه زمانی خودارضایی یک بیماری محسوب می شود، نیاز به مشاوره دارد که در این مطلب به آن می پردازیم.

طبق تحقیقاتی که توسط وبسایت تحلیلی, خبری ساوالان خبر بدست آمده است, یکی از نیازهای طبیعی که در هر موجود زنده ای وجود دارد، نیاز به رابطه جنسی بوده و این نیاز مانند گرسنگی و تشنگی و حتی قوی تر از آن ها محسوب می شود. برخی از افراد این نیاز جنسی را با خودارضایی برآورده می کنند که گاهی اوقات بعد از آن احساس گناه و شرم زیادی به آن ها دست می دهد به طوری که گاها فرد از بدن خود متنفر می شود. اما باید بدانیم چه زمانی خودارضایی یک بیماری محسوب می شود و اینکه چه زمانی به مشاوره ترک خودارضایی نیاز دارید؟ به همین خاطر اگر شما نیز درگیر این عادت مخرب هستید, توصیه می کنیم همراه ما تا آخر این محتوا باشید تا به شما عزیزان در رابطه با مشاوره ترک خودارضایی اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم و اینکه آیا برای تجربه لذت ترک خودارضایی نیاز به مشاوره دارید یا خیر؟ به همین خاطر برای دانستن این موضوع تا آخر این محتوا همراه ما باشید تا به تمامی سوالات ذهنی شما پاسخ دهیم.

R13K 47

دلایل خودارضایی

در این بخش به دلایلی که باعث می شود افراد اقدام به خودارضایی کنند, پاسخ می دهیم. این دلایل می تواند برای خودارضایی کافی باشد، اما گاهی اوقات مجموعه ای از دلایل دیگر وجود دارند که منجر به استمناء می شود. برای درک اینکه چرا این عمل انجام می شود، بهتر است ابتدا دلایل زیر را مطالعه نمائید, شاید دلیل خودارضایی شما یکی از دلایل زیر برای شما باشد و سپس متوجه شوید که بدن و ذهن شما نیاز به مشاوره ترک خودارضایی دارد.

  • کنجکاوی جنسی

اگر والدین بچه هایی هستید که متوجه خودارضایی او شده‌اید، باید بدانید که کودکان ۵ ساله به بالا بسیار زیاد کنجکاو هستند و بدن خود را با توجه به سن رشدشان کشف می‌کنند. عوامل زیادی آنه ا را به کشف بدن خود برای ارضای این کنجکاوی سوق می دهد که باید نگران این باشید کودک شما به صورت مداوم بدنش را چک می کند یا خیر؟ خب بهرحال اضطراب شما در این زمینه طبیعی است و ممکن است از خود بپرسید که چه زمانی باید در مورد آن به روانشناس کودک مراجعه نمائیم؟

یکی از بدترین واکنش‌هایی که والدین وقتی متوجه می‌شوند فرزندشان از نظر جنسی کنجکاو و به خودارضایی عادت دارند، تنبیه شدید یا سرکوب این نیاز است. همانطور که گفته شد، نیاز جنسی یک نیاز طبیعی برای همه موجودات زنده است، بنابراین به جای سرکوب این نیاز که پیامدهای مخربی دارد، با کمک روانشناس کودک می توانید این نیاز را در افراد به طور کامل برطرف نمائید.

R13K 48

  • مشاهده روابط زناشویی والدین

گاهی ممکن است فرزندتان به دلایلی شاهد روابط زناشویی بین شما و همسرتان باشند که این دلایل می تواند به دلیل خانه کوچک، نداشتن اتاق خواب مجزا، وابستگی فرزندتان به خوابیدن در کنار شما و یا سهل انگاری والدین بوده باشد. یکی از اتفاقات مهمی که ممکن است بعد از دیدن رابطه زناشویی شما برای فرزندتان بیافتد, شروع کنجکاوی وی و نیاز به تجربه لذت جنسی است  که این موضوع مقدمه خودارضایی در آینده برای کودکان است. زمانی که این اتفاق بیفتد و فرزندتان رابطه شما را ببیند، مطمئناً شما احساس اضطراب زیادی خواهید کرد و گاها فرزندتان را سرکوب و سرزنش کنید. به همین خاطر توصیه ما مراجعه به روانپزشک و یا روانشناس می باشد.

  • تاثیرگرفتن از همسالان و محیط اجتماعی

در دوران نوجوانی، مهم ترین تغییری که در نوجوان رخ می دهد این است که او جدای از خانواده، با افراد جدیدی مانند دوستان و همسالان خود ارتباط برقرار می کند. این ارتباط حق طبیعی اوست چرا که در دوران نوجوانی، دوستان او تأثیر زیادی بر انتخاب های رفتاری فردی داشته و تشویق همسالان به خودارضایی ممکن است نوجوان را به انجام این کار تشویق نماید. بنابراین در دوران نوجوانی باید مراقب روابطی باشید که نوجوان شما با دوستانش برقرار می کند و این مراقب باید کاملاً دلسوزانه و درک از شرایط فعلی کودک بوده باشد.

  • مجردبودن

در بزرگسالان یکی از دلایل خودارضایی نداشتن همسر و مجردی بوده و افرادی که نمی توانند نیازهای جنسی خود را در دوران تجرد کنترل کنند یا از این مشکل بی خبرند، ممکن است به دلیل فشار این نیاز، جذب عادت خودارضایی شوند. به همین خاطر توصیه جدی اسلام و حتی روانشناسی مبنی بر ازدواج می باشد.

مشاوره ترک خودارضایی در کلینیک لذت ترک

R13K 49

خود ارضایی یا استمناء یکی از نشانه های مشکلات روانی در افراد بوده که در درازمدت سبب تکرار این رفتار و ایجاد عادت نامناسب در وی می شود. همانطور که شاید شما نیز قبلاً تجربه کرده اید، احساس گناه پس از خودارضایی یکی از نمونه های واضحی است که معتادان اغلب پس از خودارضایی تجربه می کنند. به همین دلیل است که این دسته از افراد برای ترک سیگار به مشاوره یا معاینات پزشکی می پردازند. اگر شما نیز مانند بسیاری از جوانان جامعه سالهاست که از خودارضایی رنج می برید و در تلاش برای رهایی از این مشکل هستید، می توانید با مراجعه به کلینیک لذت ترک به ادرس اینترنتی https://lezatetark.ir/ ، مشاوره رزرو نمائید.

منبع: کلینیک مشاوره ترک خودارضایی لذت ترک https://lezatetark.ir/

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/255993

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *