http://didshahr.ir/255677

01:28 :: 1401/10/12

مشاوره فردی:دوست دخترم تهدیدم کرده که آبرویم را می ‌برد.

دوست دخترم می گوید با من ازدواج کن

نویسنده : دکتر حسین محرابی | روان شناس و مدرس دانشگاه

سوال: دوست دخترم ۲۷ ساله و خودم ۲۱ ساله هستم. او را خیلی دوست دارم، اما الان شرایط ازدواج را ندارم. البته یک اشتباه بسیار بزرگ کردم و حالا آن دختر می‌گوید اگر می‌خواهی آبرویت نرود و کسی متوجه نشود، باید با من ازدواج کنی. می‌ترسم پدر و مادرم از آن اشتباه مطلع شوند که با آن دختر … . خیلی استرس دارم. لطفا راهنمایی ام کنید که آیا این ازدواج درست است؟

پاسخ: همان‌طور که می‌دانید ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که هر فرد در طول زندگی‌اش می‌گیرد و درباره معیارهای
انتخاب همسر، مطالب کاربردی زیادی در همین صفحه منتشر شده است. ما درباره شما و دختر مورد علاقه‌تان، فقط معیار سنی را می دانیم و از مولفه‌های اقتصادی، فرهنگی و … آگاه نیستیم. با این حال، چند توصیه در ادامه برای شما داریم.

۲ نکته مهم درباره ۶ سال کوچک‌تر بودن‌تان

از مهم‌ترین مولفه‌های مهم و تاثیرگذار در روابط زوج ها تناسب داشتن از جنبه‌های مختلف خانوادگی، فرهنگی، اقتصادی، مذهبی و همچنین تناسب سنی است که در صورت رعایت نشدن آن، خطر انتخاب بیشتر می‌شود. با توجه به این که شما در متن پیام خود موضوع سن را مطرح کرده‌اید، باید بگویم براساس پژوهش‌ها و به‌طور معمول دختران بین ۳ تا ۵ سال زودتر از پسران به بلوغ عاطفی و فکری می‌رسند. بنابراین زمانی که پسر به همین میزان بزرگ تر باشد، می‌توان گفت از لحاظ بلوغ فکری و عاطفی به یکدیگر نزدیک‌تر هستند، اما شما فرموده‌اید که ۶ سال کوچک تر هستید، بنابراین باید به ۲ نکته توجه بیشتری داشته باشید:

۱-به‌طور طبیعی با بالا رفتن سن همه افراد از لحاظ زیبایی ظاهری و چهره دچار تغییراتی می‌شوند و به ویژه در خانم‌ها مواردی مثل بارداری و شیر دادن به بچه و … این تغییرات را تشدید می‌کند و درباره شما چون سن کمتری دارید احتمالا دچار مقایسه‌هایی خواهید شد و این موضوع می‌تواند برای شما و ایشان در آینده دغدغه‌های ذهنی زیادی را ایجاد کند.

۲- معمولا آقایان بعد از ازدواج موافق نیستند که همسرشان نقش مادر داشته باشد و همواره در تصمیم گیری‌ها و تبیین درست و غلط‌های زندگی بخواهد شوهرش را نصیحت کند و بدیهی است که یک فرد بزرگ تر و باتجربه‌تر در مراحل مختلف زندگی عقلانی‌تر رفتار کند و همین انتظار هم وجود دارد.

دوست داشتن کافی نیست

گفته‌اید او را خیلی دوست دارم اما … ، این که شما آن دختر را دوست دارید به تنهایی نمی‌تواند تضمین کننده خوشبختی شما دو نفر باشد. بنابراین سایر ملاک‌ها و معیارهای انتخاب همسر را هم باید بررسی کنید.

ازدواج از ترس آبروریزی ،منطقی نیست

این که دختر مورد علاقه شما گفته است برای جلوگیری از آبروریزی باید با او ازدواج کنید یا به‌ خاطر ترس از فهمیدن خانواده و مطلع شدن از اشتباه‌تان بخواهید چنین تصمیمی بگیرید، منطقی نیست چرا که اگر به دلیل رعایت نکردن معیارهای صحیح انتخاب همسر بعد از ازدواج با مشکل مواجه شوید، به مراتب آبروریزی و دردسرهای هر دو نفرتان بیشتر خواهد بود. هرچند شما خط قرمزها را شکستید و عواقب آن برای‌تان مشکل‌زا خواهد شد ،اما توصیه می‌کنم برای این که تصمیم هیجانی و اشتباهی نگیرید هر دونفرتان با مراجعه حضوری به یک مشاور با تجربه و دارای مجوز، آگاهی خود را درباره این موضوع بالا ببرید. نکته پایانی این که هر دو نفرتان سعی کنید جمله «ازدواج به هر قیمتی» را مد نظر نداشته باشید چون ازدواج نکردن بهتر از یک ازدواج اشتباه است.

دوست دخترم می گوید با من ازدواج کن

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/255677

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *