http://didshahr.ir/255306

06:27 :: 1401/09/30

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: شاخص برخورداری استان از ۲۱ درصد به ۲۷ درصد رسیده است و با افتتاح ۷۴ کیلومتر بزرگراه شاخص بزرگراهی استان به بالای ۳۰ درصد می‌رسد.

 

بزرگراه

محبوب حیدری در نشست خبری با اعلام این خبر اظهار کرد: امسال ۵۲ کیلومتر بزرگراه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور افتتاح شد و در بلندمدت هم ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در این استان احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساخت و توسعه راه‌های ایمن در مسیرهای اصلی به عنوان مطالبه به حق مردم از اهداف مهم وزارت راه و شهرسازی در سال‌های اخیر بوده است افزود: استان اردبیل از لحاظ برخورداری بزرگراه در کشور جزو دهک‌های آخر در بین استان‌ها است که یکی از بزرگترین دلایل آن عدم احساس نیاز به توسعه شبکه بزرگراهی در سالیان قبل بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه توسعه بزرگراه و آزاد راه در اردبیل از پنج سال پیش مورد توجه قرار گرفته است، گفت: تا پنج سال پیش فقط چهار طرح بزرگراهی اردبیل – نیر، اردبیل – نمین، اردبیل – مشگین شهر و ۵۰ کیلومتر از جاده اردبیل – گرمی دارای ردیف اعتباری ملی بودند ولی در سال‌های اخیر تمام مسیرهای دارای ردیف ملی شده اند.

حیدری با اشاره به شاخص برخورداری استان اردبیل از بزرگراه گفت: شاخص برخورداری استان از ۲۱ درصد به ۲۷ درصد رسیده است و با افتتاح ۷۴ کیلومتر بزرگراه شاخص بزرگراهی استان به بالای ۳۰ درصد می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه هشت هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تهاتر نفتی برای طرح‌های این استان نیاز است، افزود: از محل تهاتر نفت در بودجه ۱۴۰۱ برای طرح‌های بزرگراهی گرمی – بیله سوار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، اردبیل – مشکین شهر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اردبیل – سرچم چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به عملیات اجرایی بزرگراه سربند- مشگین شهر افزود: طول این مسیر ۱۳۵ کیلومتر است که در حال حاضر ۴۰ کیلومتر آن به پیمانکار واگذار شده و برای شروع عملیات یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه تکمیل جاده کلور – درام نیازمند یک هزار میلیارد ریال اعتبار است، گفت: پس از سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل برای احداث جاده خلخال-منجیل اعتبار مناسبی در نظر گرفته شد که تاکنون این اعتبار تخصیص نیافته است.

وی افزود: اگر تمام راه‌های شریانی استان به بزرگراه تبدیل شود باید ۲۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه‌های استان اختصاص داده شود.

حیدری با بیان اینکه تمام کارگاه‌های حوزه عمرانی راه در مسیرهای استان اردبیل فعال است، بر لزوم جذب منابع و اعتبارات مالی برای ساخت و تکمیل طرح‌های بزرگراهی تاکید کرد.

بزرگراه

شاخص بزرگراه اردبیل به ۳۰ درصد رسید

 

مطالب دیگر
  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/255306

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *