http://didshahr.ir/255195

10:23 :: 1401/09/28

الگوریتم های رتبه بندی محتوای گوگل همواره مورد توجه کارشناسان سئو و تولیدکنندگان محتوا بوده است.

گوگل به طور مرتب الگوریتم های خود را به روز می کند و اکنون اخبار مربوط به الگوریتم محتوای مفید یا محتوای داده های مفید در آینده نزدیک اجرا خواهد شد. این به روز رسانی یکی از بزرگترین به روز رسانی های اخیر گوگل است. به گفته این شرکت، این به روز رسانی تاثیر قابل توجهی بر نتایج جستجو و تجربه کاربر خواهد داشت.

R13D 6

اما مدل محتوای مفید چیست و چه محتوایی را تحت تاثیر قرار می دهد؟ چگونه وب سایت ها و سازندگان محتوا می توانند سازگار شوند؟ اینها سوالاتی هستند که در این صفحه به نقل از نشونت قصد داریم به آنها پاسخ دهیم تا در حین سفارش تولید محتوا برای سایت تمامی این نکات را مدنظر قرار دهید.

الگوریتم محتوای مفید چیست؟

در سال های اخیر، از زمانی که گوگل به رتبه اول رسیده است، به جای افراد، درباره موتورهای جستجوگر نوشته شده است. البته، این در مورد تجربه کاربر نیست. در عوض، آنها فقط در سطوح بالاتر قرار می گیرند. اکنون گوگل قصد دارد این مشکلات را با آخرین آپدیت خود برطرف کند.

در نتیجه، الگوریتم زیر با هدف بهبود تجربه کاربری و سودمندی پیشنهادات به کاربران است. به این ترتیب تولیدکنندگان محتوا که بیشتر به کیفیت و کاربردی بودن محتوای خود اهمیت می دهند تشویق می شوند. یافتن محتوای با کیفیت پایین که در گوگل رتبه بالایی دارد، خسته کننده است. گوگل ادعا می کند که این مطالب فقط برای اهداف سئو نوشته شده اند و ظاهراً کاربر پسند نیستند. الگوریتم محتوای مفید در پایان سپتامبر ۲۰۲۲ پیاده‌سازی و نهایی شد. موتور جستجو اعلام کرد که اخبار انتشار این الگوریتم را در صفحه به‌روزرسانی‌های خود قرار می‌دهد.

به روز رسانی الگوریتم محتوای مفید بر چه محتوایی تأثیر می گذارد؟

به گفته گوگل، الگوریتم محتوای مفید برای همه محتوا اعمال خواهد شد. با این حال، اشاره شده است که برخی از موضوعات ممکن است تاثیر بیشتری نسبت به دیگران داشته باشند. دلیل این امر این است که آنها بیشتر از سایرین سئو گرا هستند و بیشتر محتوا به جای افراد برای ماشین ها نوشته می شود. این موضوعات عبارتند از:

  • محتوای آموزشی آنلاین
  • هنر و سرگرمی
  • محتوای مربوط به خرید آنلاین (محصولات، نظرات خرید و غیره)

چنین محتوایی معمولاً دارای ویژگی های زیر است:

توسط هوش مصنوعی یا ابزارهای هوش مصنوعی نوشته شده است. بسیار پراکنده هستند و موضوعات مختلفی دارند که به موضوع اصلی سایت مربوط نمی شود. توسط نویسندگان یا نرم افزارهای بازنویسی محتوا گردآوری شده است. آنها با افزودن جملات غیر ضروری و به اصطلاح جملات پرکننده صفحه بسیار طولانی شده اند.

نتایج این الگوریتم را بر اساس یک مثال به وضوح توضیح می دهیم. فرض کنید می خواهید در کتابی جستجو کنید که مدت ها پیش منتشر شده است. هدف شما این است که بدانید آیا کتاب برای شما مناسب است و تصمیم به خرید آن بگیرید. در این صورت ممکن است بتوانید نتایجی داشته باشید که چیزی جز یک مجموعه نباشد. در واقع چیز جدیدی به شما نمی دهند و به این می گویند بازنویسی شده است. الگوریتم های موثر تضمین می کنند که محتوای منحصر به فرد در صفحه اول نتایج جستجوی شما ظاهر می شود.

در این زمینه، یکی از مقامات بخش جستجوی گوگل، دنی سالیوان، در توییتر خود گفت: “این به روز رسانی برای همه محتوا اعمال می شود. اما به احتمال زیاد بر محتوای آموزشی و بیشتر دروس غیررسمی تأثیر می گذارد.

به روز رسانی محتوای مفید یک الگوریتم در سطح سایت است، این به چه معناست؟

گوگل اعلام کرد که به‌روزرسانی محتوای مفید، برخلاف بسیاری از الگوریتم‌های دیگرش که در قالب کنار هم کار می‌کنند، یک الگوریتم side-wide خواهد بود. این الگوریتم کل وب سایت و نه فقط محتوای آن را بررسی می کند. بنابراین، اگر گوگل متوجه شود که وب سایت شما محتوای بی فایده زیادی دارد که در درجه اول برای رتبه بندی نوشته شده است، رتبه کلی شما را کاهش می دهد.

بنابراین این ترفند دریافت حجم زیاد محتوای نامرتبط با هدف کسب رتبه در کنار محتوای کاربرپسند کارآمد نخواهد بود. به همین ترتیب، صفحات مفید شما نیز تحت تأثیر صفحات غیر مفید شما قرار می گیرند. گوگل ادعا می کند که حذف محتوای غیر مفید به رتبه بندی محتوای مفید شما نیز کمک می کند.

اگر الگوریتم محتوای مفید بر محتوای وب سایت تأثیر منفی بگذارد چه باید بکنیم؟

به گفته گوگل، تاثیر منفی یافتن صفحات بی فایده در یک وب سایت با الگوریتم جدید تا چند ماه ادامه خواهد داشت، اما پس از آن، اگر این محتوا با انواع باکیفیت جایگزین شود، به تدریج از بین می رود. بنابراین، سوال بسیاری از مردم این است که اگر یک الگوریتم محتوای مفید تأثیر منفی بر یک وب سایت بگذارد، چه باید کرد. به عنوان یک تولید کننده محتوا، مدیر وب سایت یا مدیر سئو، باید بدانید که چگونه خودتان محتوای خود را تولید کنید. یک بار آنها را بررسی کنید. هر صفحه ای را که عمدتاً برای موتورهای جستجو با بالاترین نرخ پرش یا کمترین نرخ اشتراک و نظر نوشته شده است را حذف و ویرایش کنید.

در مرحله بعد، اگر نرخ کلیک صفحه بالا باشد، اما محتوای آن با موضوع صفحه مطابقت نداشته باشد، باید با تغییر محتوا، صفحه را بهینه کرد. در قسمت بعدی نکاتی را در مورد نحوه تولید محتوای مفید توضیح می دهیم.در هنگام ایجاد محتوای جدید نکات مربوط به سئو و سایر الگوریتم های رتبه بندی مانند الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن را فراموش نکنید. اما محتوا را بیش از حد بهینه نکنید. برای مقابله سریع با تاثیر منفی الگوریتم جدید، می توانید با راه حل های زیر سئو سایت خود را بهبود ببخشید:

چگونه محتوایی بنویسید که مردم را در اولویت قرار دهد؟

حال سوال این است که چگونه می توان محتوایی را نوشت که توسط الگوریتم های محتوای مفید مفید تشخیص داده شود. گوگل این نوع محتوا را People-First می نامد که به معنای «اول خواننده» است. در ادامه هشت مرحله در تولید چنین محتوایی را شرح می دهیم.

  • روی تخصص خود تمرکز کنید.

گوگل هنگام توضیح الگوریتم جدید خود این سوال را از شما می پرسد: “آیا محتوای شما با بازدیدکنندگان معمولی شما که مستقیماً به وب سایت شما می آیند مرتبط است؟”.

در واقع، گوگل می‌خواهد وب‌سایت‌ها را تشویق کند تا روی جایگاه خود متمرکز بمانند. این در حالی است که تا کنون ممکن است یک سایت با تولید محتوا در موضوعات داغ و پرطرفدار توانسته کاربرانی را جذب کند که لزوماً مخاطبان هدف نیستند.

  • از تجربیات منحصر به فرد خود برای ما بگویید.

محتوای شما علاوه بر اینکه بر اساس تخصص شما است، باید با نمایش تجربه دست اول منحصر به فرد شما، اطلاعات واقعی و مفیدی را ارائه دهد. گوگل به سادگی می گوید که اگر موضوعی برای نوشتن پیدا نکردید، درباره آن مطلب ننویسید. و این در حالی است که تاکنون مطالب زیادی توسط افرادی که از محتوا اطلاعی ندارند تولید شده است و آن هم صرفا جهت هدایت خواننده به لینک های قرار داده شده در مطالب است.

گوگل توصیه می کند که از بازنویسی تجربیات دیگران خودداری کنید. ترکیب تصاویری که خودتان گرفته اید راهی است که به الگوریتم محتوای مفید و مخاطبان خود بگویید که با محتوای اصلی سروکار دارید.

  • مکان سایت خود را مشخص کنید.

علاوه بر نوشتن محتوای تصادفی، از چندوجهی ساختن سایت خود اجتناب کنید. برای نزدیک شدن به این مشکل، همیشه دسته بندی سایت خود را در نظر داشته باشید. گوگل می گوید چند سایت فقط برای مردم خوب نیستند. اما ربات های این موتور جستجو را نیز گیج می کنند. اگر می خواهید در چندین حوزه مختلف بنویسید، برای هر کدام یک وب سایت مجزا داشته باشید.

  • به سوالات اساسی در مورد موضوع پاسخ دهید.

همانطور که در مورد موضوع خود تحقیق می کنید، مطمئناً با سؤالاتی روبرو می شوید که کاربران در مورد آن دارند. حتماً به این سؤالات پاسخ دهید در واقع اینگونه است که محتوای شما به الگوریتم محتوا کمک می کند تا ثابت کند که می تواند نیازهای کاربران را برآورده کند. توصیه می‌کند هنگام نوشتن محتوا، این سوالات را از خود بپرسید:
آیا کاربر پس از خواندن مطالب شما نیاز به جستجوی مجدد همان موضوع دارد؟

آیا هدف شما رسیدن به تعداد معینی از کلمات است؟ (در این صورت احتمالاً توسط الگوریتم های محتوای مفید جریمه خواهید شد)

  • به تجربه کاربری فکر کنید.

شما می توانید اطلاعات مفیدی را در محتوای خود ارائه دهید. با این حال، کاربران رضایت کافی برای برخورد با سایت شما ندارند. بهتر است اطلاعات خاصی را به شکلی غیر از متن به مخاطب خود منتقل کنید و از این طریق درک آن را آسانتر و سریعتر کنید. ویدئوها و تصاویر عواملی هستند که می توانند تجربه کاربر از پردازش محتوا را بهبود بخشند.

  • وعده های دروغ ندهید.

حتماً با محتوایی برخورد کرده اید که نوید پاسخ به سؤالی را می دهد که در واقع پاسخ روشنی ندارد. از نوشتن چنین مطالبی خودداری کنید. گوگل به سادگی می گوید در مورد شایعات ننویسید و ادعاهای نادرست نکنید. چنین محتوایی همچنین باعث کاهش اعتماد خواننده به وب سایت شما می شود. در عوض، سعی کنید اطلاعات فعلی را ارائه دهید.

  • از نرم افزارهای بهینه استفاده کنید.

به جای نوشتن کل محتوا در نرم افزار هوش مصنوعی و اسپینرهای مقاله، از آن برای مواردی مانند بررسی گرامر، نوشتن جملات بهتر یا یافتن تصاویری که مناسب تر با محتوا هستند، استفاده کنید. اما ایده اصلی و اجرای آن باید توسط خود فرد پیشنهاد و اجرا شود.

  • آیا الگوریتم محتوا اکنون در وب فارسی فعال است؟

به گفته گوگل، الگوریتم فعلی فقط برای محتوای ایجاد شده به زبان انگلیسی کار می کند. با این حال، این الگوریتم قطعا دیر یا زود زبان های دیگر را تحت تاثیر قرار خواهد داد. تجربه الگوریتم های قبلی گوگل نشان می دهد که این آپدیت حدود ۶ ماه طول می کشد تا پای خود را در شبکه فارسی باز کند. بنابراین، این دوره فرصت خوبی است تا محتوای وب سایت خود را بررسی کرده و آن را برای این به روز رسانی آماده کنید. خوب است بدانید که گوگل از یادگیری ماشینی برای شناسایی محتوای غیر مفید استفاده می کند.

سوال بسیاری از افراد این است که روش جدید چگونه کار می کند؟ این الگوریتم توسط طبقه بندی کننده های خودکار استفاده می شود که از یادگیری ماشینی برای بررسی وب سایت ها و محتوای آنها استفاده می کنند. عملکرد این الگوریتم مطمئناً در طول زمان و با بهبود یادگیری ماشین گوگل و تلاش مهندسانی که الگوریتم ها را به طور منظم به روز می کنند، بهبود خواهد یافت.
هنگام بحث در مورد ایجاد محتوا در اینترنت، نویسندگان دو روش SEO و کاربر را در نظر می گیرند. در عوض سعی می کنند چیزی بنویسند که علاوه بر مفید بودن برای کاربر، به عنوان بهترین الگوریتم گوگل شناخته می شود. در اینترنت اما مقالات زیادی با هدف کسب رتبه از گوگل با روش هایی مانند استفاده از کلمات کلیدی یا کپی از طراحی و محتوای سایر وب سایت های موفق نوشته می شود.

حالا گوگل می گوید قصد دارد با الگوریتم جدید خود به نام «محتوای مفید»، محتوایی را که برای کاربران مفید نیست، از فهرست رتبه بندی خود حذف کند. این الگوریتم که با استفاده از یادگیری ماشین و یک طبقه‌بندی کار می‌کند، محتوای اضافی، تکراری، بازنویسی، بیش از حد طولانی و غیرجذاب را شناسایی می‌کند. با این حال، یافتن چنین محتوایی توسط گوگل بر رتبه بندی کلی سایت تأثیر می گذارد.

الگوریتم محتوای مفید از اواخر سپتامبر ۲۰۲۲ با تمرکز بر محتوای انگلیسی فعال شده است. اما به گفته گوگل، چند هفته طول می کشد تا به طور کامل عملیاتی شود. این شرکت به وب سایت ها توصیه می کند که محتوای بی فایده خود را حذف کنند و در عوض از راه حل های توضیح داده شده در این مقاله برای ایجاد محتوای مفید، کاربردی و به اصطلاح کاربردی و کاربر محور استفاده کنند.

اگر نیاز به مشاوره در زمینه تولید محتوا دارید کافیست با شماره های ۰۹۱۱۵۳۷۰۹۰۰ یا ۰۱۳۹۱۰۱۲۶۱۷ تماس بگیرید یا به صفحه مشاوره سئو (https://neshoonet.ir/market/seo-consulting) مراجعه کنید.

مطالب دیگر
  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/255195

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *