یافته های یک پژوهش روی ۲ هزار نفر نشان میدهد ارتباط معناداری بین مصرف ادویه و شخصیت افراد وجود دارد.
نتایج یک مطالعه جدید بر اساس نظرسنجی از ۲ هزار بزرگ سال آمریکایی نشاندهنده ارتباط بین مصرف ادویه و شخصیت افراد است. طی این پژوهش، محققان به دنبال این بودند که مشخص شود آیا رابطهای بین شخصیت افراد و ادویه مصرفی آنها وجود دارد یا خیر؟ یافتههای جدید پژوهشگران نشان میدهد، افرادی که غذاهای تندتری مصرف میکنند، عجولتر هستند و ریتم زندگی سریعتری دارند. بهطور کلی مطالعات محققان نشان میدهد ارتباط معناداری بین مصرف ادویه و شخصیت افراد وجود دارد.
ویژگی های شخصیتی عاشقان غذاهای تند
بر اساس نتایج این پژوهش مشخص شد کسانی که غذاهای تند میخورند بیشتر از کسانی که ترجیحات گرمایی ملایمتری دارند، از زندگی لذت میبرند(۷۶ درصد)، آنها بیشتر خود را جذاب میدانند(۶۲درصد) و از زندگی خود رضایت بیشتری دارند(۶۶درصد) . ۹۳ درصد از پاسخ دهندگان مقداری ادویه را در غذای خود ترجیح میدهند. با این حال، تقریباً چهار نفر از هر ۱۰ نفر میگویند که از فلفل و ادویه به اندازه متوسط استفاده میکنند، ۳۳ درصد از آنها به میزان اندک و ملایم از ادویه بهره می برند و فقط ۲۴ درصد دوست دارند غذایشان تند باشد. این نظرسنجی همچنین نشان میدهد، تنها ۷ درصد از پاسخ دهندگان به هیچ وجه ادویه را انتخاب نمیکنند. از بین کسانی که غذاهای تند را ترجیح میدهند، ۲۱ درصد خود را برونگرا میدانند، ۴۵ درصد خود را خلاق، 51 درصد با اعتماد به نفس و ۴۴ درصد خود را ماجراجو توصیف میکنند.
بی تمایلی به ادویه و خجالتی بودن
از طرف دیگر، کسانی که تمایل کمتری به خوردن ادویه دارند، شخصیتی ملایمتر داشته و احتمالاً خود را ۴۱ درصد همدل و حتی ۳۷ درصد خجالتی توصیف میکنند. بررسیهای محققان نشان میدهد، عاشقان ادویه طبیعت ماجراجویانه ای دارند، زیرا بیش از سه نفر از هر پنج نفر (۷۶ درصد) از سفر لذت میبرند. تقریباً یک سوم از طرفداران غذاهای تند از رژیم غذایی خاصی مانند وگان یا گیاه خواری پیروی میکنند. یک نکته جالب دیگر در این پژوهش این است که ۴۶ درصد از پاسخدهندگان سیبزمینی و ۴۱ درصد گوشت را به عنوان برخی از بیمزهترین غذاهایی که همیشه نیاز به چاشنی دارند شناسایی کردند.