http://didshahr.ir/254490

08:17 :: 1401/09/12

معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی از اسکان ۱۰۰ درصدی دانشجویان متقاضی خوابگاه برای اولین بار در خوابگاه‌های این دانشگاه خبر داد.

دانشجوی دانشگاه

اسماعیل گلی در جمع خبرنگاران گفت: در راستای سیاست ‌های دولت مردمی در نهضت خدمت ‌رسانی و با مساعدت سرپرست دانشگاه مبنی بر واگذاری ساختمان ولایت برای اسکان دانشجویان پسر و تدابیر اتخاذ شده، ظرفیت خوابگاه دانشجویی دانشگاه در بخش برادران حدود ۳۰ درصد (۳۰۰ نفر) افزایش یافت.

وی افزود: با این اقدام ارزشمند و جهادی همه دانشجویان پسر متقاضی خوابگاه اعم از روزانه و شبانه در خوابگاه اسکان داده شدند.

گلی با اشاره به تجهیز این ساختمان به تخت، یخچال، اجاق گاز، تشک و غیره، تصریح کرد: برای تجهیز و آماده‌ سازی این ساختمان حدود ۲۵ میلیارد ریال از محل کمک‌ های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس صندوق رفاه دانشجویان هزینه شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی رویکرد جهادی توام با کرامت انسانی در جهت خدمت رسانی شایسته به دانشجویان را راهبرد اصلی این معاونت در حوزه دانشجویی بیان کرد و افزود: با توجه به هزینه‌ بالای خوابگاه ‌های استیجاری، عدم توان پرداخت اجاره بها توسط دانشجویان و مشکلات متعدد مدیریت آن در خارج از محیط دانشگاه، با همکاری دانشجویان عزیز و زحمات همکاران، مدیریت فضا انجام و خوشبختانه حدود ۷ درصد (۱۴۰ نفر) به ظرفیت خوابگاه خواهران اضافه شد که این موضوع ما را از اجاره خوابگاه جدید بی‌نیاز و باعث شد که تمام دانشجویان شبانه دختر و سنواتی نیز در داخل دانشگاه ساماندهی شوند.

وی با اشاره به صرفه جویی حدود ۵۰ میلیارد ریالی سالانه از محل اقدامات فوق برای دانشگاه، تصریح کرد: مشاهده لبخند رضایت بر چهره دانشجویان ارجمند و خانواده‌ های آنان و کاهش دغدغه این عزیزان در خصوص اسکان برای ما شیرین ترین و ماندگارترین لحظات را ثبت کرد.

گلی در خصوص ظرفیت خوابگاهی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: کل ظرفیت خوابگاهی دانشگاه محقق اردبیلی حدود ۳ هزار و ۱۰۰ نفر است که حدود ۲ هزار نفر آن خوابگاه دولتی و یک هزار و ۱۰۰ نفر آن به صورت پردیس می ‌باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی همچنین ظرفیت خوابگاهی بخش خواهران را یک هزار و ۸۰۰ نفر و برادران را یک هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد.

وی با اشاره به پراکندگی خوابگاه‌ های پردیس خواهران در مجتمع خوابگاهی کوثر داخل دانشگاه و مشکلات آن و ضرورت بهبود سرانه خوابگاه دانشجویی، توجه به ساخت خوابگاه دولتی در حوزه برادران و خواهران را از اولویت ‌های مهم این معاونت برشمرد و افزود: از سال ۱۳۹۷ پروژه بزرگ خوابگاه دولتی به مساحت ۴ هزار و ۲۵۰ مترمربع و ظرفیت ۴۰۰ نفر در بخش برادران شروع شده است و امید می رود با مساعدت مالی وزارت علوم در دو سال آینده به بهره‌ برداری برسد.

گلی با اشاره به توزیع و پخت روزانه حدود ۷ هزار پرس غذا در غذاخوری دانشگاه، بیان کرد: روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای هر دانشجویی که از غذاخوری دانشگاه استفاده می‌ کند یارانه غذا پرداخت می‌شود و در واقع تنها ۸ درصد هزینه تمام شده از دانشجویان دریافت می‌ شود.

وی همچنین گفت: در راستای توجه به سلایق متفاوت دانشجویان و در راستای رفاه آنان، رستوران تاک فعال شده و برای هر دانشجو نیز مبلغ ۳۹۲ هزار ریال یارانه به ازای هر وعده استفاده از غذا در ناهار و شام در رستوران تاک یارانه پرداخت می ‌شود.

کتابخانه دانشگاه

اسکان ۱۰۰ درصدی دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی

 

مطالب دیگر
  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/254490

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *