http://didshahr.ir/251658

02:32 :: 1401/06/24

اولین نمایشگاه چهار سوی ها با ۳۵ اثر با عنوان ” شاخ رخ” ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ افتتاح و چند ساعت بعد لغو شد.

نمایشگاه عکس

شاید این اولین و آخرین مایوسی هنر و هنرمند در جامعه کنونی ما نباشد، که می شنویم یک روز مسئولان ما با نمایشگاه هنری شاخ به شاخ می شوند، یکروز موسیقی، تئاتر، ورزش و… این روزهای یاس آور هروز به تعدادش افزوده می شود، به بهانه های واهی که کسی دلایل قانع کننده ای برای آن ندارد.

ولی شاخ به شاخ مسئولان اردبیلی اینبار با نمایشگاه گروهی” شاخ رخ” درست چند ساعت پس افتتاح، پدیده نادری است که در دفتر خاطرات اردبیل هک خواهد شد.

شااید این اتفاق در  حافظه تاریخی این شهر جایی نداشته باشد به قول یکی از مسئولان همین شهر که می گفت حافظه تاریخی این مردم کوتاه است، همه چیز را زود فراموش می کنند ولی این هنرمندان بدعت تلخی را که با آنها شد را فراموش نخواهند کرد.

به نظر می رسد نگاه مسئولانه توجهی به تلاش ها و دلهره های خالق این آثار و  هنرمندان نوپایی که در آثار خلاقانه خود در جستجوی معنا و ژرف اندیشی عمیق بوده اند نگاهی نینداخته  بلکه به با ادله های توخالی حکم به توقف این نمایشگاه چند ساعت بعد از افتتاح داده است.

این اتفاق در حالی افتاده است آثار قبل نمایش عمومی از فیلترهای نظارتی عبور کرده و مجوزها از سوی همین مسئولین استانی صادر شده بود.

نکته اینجاست در این شهر هنوز مطالبه گری رنگی به خود ندارد والا به این فضاحت دست نمی زدند.

 

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/251658

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *