http://didshahr.ir/249404

04:39 :: 1401/04/30

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: زمان افتتاح راه آهن اردبیل غیر پیش بینی است چرا که هنوز نقاط حساس و کلیدی پروژه اعم از تونل‌ها و لاینینگ‌ها به اتمام نرسیده و از عملیات تکمیل تونل هم حدود ۲ هزار متر باقی مانده است.

خبرنگار: صادق پارسا

محبوب حیدری در نشست خبری گفت: کل ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن ۹۳ هزار ۴۹۲ نفر بوده که از این تعداد ۳۳ هزار و ۳۷۸ نفر واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شدند.

حیدری گفت: هشت هزار نفر از این تعداد افتتاح حساب کرده و در شهرستان‌های مختلف با تأمین زمین ساخت واحدها با همراهی بنیاد مسکن آغاز شده است.

به گفته وی زمین مورد نیاز پروژه نهضت ملی مسکن در تمام شهرستان‌ها در بهترین مکان و نقطه شهر تامین شده و تنها در اردبیل مشکل تامین زمین وجود دارد که تا یک ماه آینده زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن در اردبیل هم تامین می شود.

حیدری با اشاره به بهره‌برداری ۵۴۰ واحد مسکن تا آخر سال در اردبیل گفت: عملیات اجرایی این پروژه‌ها شامل سایت داروپخش به تعداد۱۵۰ واحد و سایت اندیشه دو ۲۱۰ واحد با پیشرفت ۹۰ درصد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: سایت کارگر با پیشرفت ۹۰ درصد و اندیشه یک نیز با ۸۰ درصد تا شهریور ماه امسال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

مسکن

وی خاطرنشان کرد: قرار است برای تأمین منابع مالی ۳۵۰ میلیون تومان در مرکز استان، ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات در سایر شهرستان‌ها پرداخت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در گام نخست هفته گذشته ساخت مسکن در مشگین‌شهر کلنگ‌زنی شد تا عملیات اجرایی یک‌هزار و ۳۷۵ واحد را با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین شاهد باشیم.

۱۸ هزار میلیارد برای تکمیل بزرگراهای استان اردبیل لازم است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای توسعه بزرگراه‌های استان ۱۸ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است که در مناطق مختلف استان احداث این بزرگراه‌ها را با کیفیت مناسب شاهد هستیم.
محبوب حیدری در نشت خبری گفت:‌ در حال حاضر هر کیلومتر احداث بزرگراه در مسیرهای مسطح و دشت ۲۵ میلیارد تومان و با پل‌های خاص و تونل‌ها هر کیلومتر ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه بر می‌دارد و قطعا توسعه بزرگراه‌ها به تأمین منابع مالی سنگین نیاز دارد.

وی افزود: اواخر سال گذشته ۲ محور استان شامل سربند و مشگین‌شهر و محور سه راهی رضی – امیرکندی، گرمی به بیله‌سوار از ردیف ملی برخوردار شدند تا شاهد اجرایی شدن این پروژه‌ها با ردیف ملی باشیم.

حیدری اضافه کرد: تمام راه‌های شریانی استان از ردیف اعتباری ملی برخوردار است و سعی ما بر این است تا سرعت اجرای این پروژه‌ها را با کیفیت و مطلوبیت خاص شاهد باشیم.

بزرگراه

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: بخش‌هایی از مسیرهای ارتباطی اردبیل – مشگین شهر، رضی – امیرکندی و اردبیل – سرچم جزو ۵۲ کیلومتر بزرگراه قابل افتتاح و بهره‌برداری استان است.

حیدری افزود: هر سال ۶۰ کیلومتر و تا پنج سال آینده در مجموع ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه با هدف ایمن سازی راه‌های اصلی در استان اردبیل احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه برای توسعه بزرگراه‌ها از ظرفیت ماده ۵۶ بودجه و فاینانس بانکی استفاده شده است، گفت: با همکاری بانک مسکن اعتبار پروژه جاده کلور – درام خلخال و با همکاری بانک صادرات اعتبار مورد نیاز پروژه بزرگراه اردبیل – سرچم تامین شده است.

یک هزار و ۳۹۰ پروژه نیمه تمام در استان اردبیل وجود دارد

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه یک هزار و ۳۹۰ پروژه نیمه‌تمام در استان وجود دارد، گفت: برای ۵۶۰ پروژه ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار و برای ۸۳۰ پروژه دیگر هم ۵۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

میرکمال الدین میرجعفریان در نشست خبری با خبرنگاران گفت:استان اردبیل در توسعه حمل و نقل و گردشگری و باری استعدادهای بالایی دارد که در این زمینه زیرساخت‌های مناسبی فراهم شده و در صورت توجه به این موارد شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه خواهیم بود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: اجرای پروژه‌هایی اعم از راه‌آهن، بزرگراه‌ها، راه‌های فرعی، شریانی و روستایی از انتظاراتی است که با تلاش‌های به عمل آمده به دنبال تحقق آن هستیم و راه‌آهن اردبیل با تامین منابع از محل سفر رئیس‌جمهور محقق شده که امیدواریم در اسرع وقت به اتمام برسد.

میرجعفریان گفت: متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌های استان ۶۳ درصد است و اگر در قالب برنامه اولویت‌بندی شود تا با در نظر گرفتن محدودیت منابع برای هفته دولت پروژه‌های عمرانی و زیرساختی ۴ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده تا در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی راه‌آهن اردبیل – میانه را جزو پروژه ‌ای اولویت‌دار استان عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن اردبیل –میانه مطلوب است و برای تکمیل آن ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه منابع مورد نیاز این پروژه ریلی از محل‌های مختلف تامین می‌شود، تاکید کرد: زمان افتتاح این پروژه غیرقابل پیش‌بینی است چرا که هنوز نقاط حساس و کلیدی پروژه اعم از تونل‌ها و لاینینگ‌ها به اتمام نرسیده و از عملیات تکمیل تونل هم حدود ۲ هزار متر باقی مانده است.

میرجعفریان ادامه داد: مدیرعامل راه‌آهن کشور هم مقرر شده برای تامین سه هزار تن ریل به این پروژه مساعدت کند ضمن اینکه از محل‌های دیگر هم بدنبال تامین منابع لازم و کافی برای این پروژه هستیم.

وی بیان کرد: از محل سفر ریاست‌جمهوری به استان اردبیل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: مسئولان استانی پیگیر تامین بموقع منابع مالی برای پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه هستند تا این پروژه به‌عنوان خواسته به‌حق مردم استان اردبیل به بهره‌برداری برسد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه یک هزار و ۳۹۰ پروژه نیمه‌تمام در استان وجود دارد، اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز ۵۶۰ پروژه از محل اعتبارات استانی و ۸۳۰ پروژه دیگر هم از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود.

میرجعفریان همچنین درباره میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها اظهار کرد: میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نیمه تمام استانی ۵۳ درصد و پروژه‌های نیمه تمام ملی به میزان ۷۸ درصد و در مجموع ۶۳ درصد می‌باشد.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/249404

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *