http://didshahr.ir/248856

03:34 :: 1401/04/16

هادی صباغی

زنگ خطر برای هیاتهای ورزشی

خبر تاسفبار و شوکه کننده برکناری بهنام کمالی رئیس هیات تیراندازی با کمان استان اردبیل از مدیریت این هیات آنچنان عجیب بود که هنوز با گذشت ۴۸ ساعت در باورم نمی گنجد!

فردی تحصیلکرده, علاقمند, ساعی, پرتلاش و در عین حال کاردان که در مدت حدود ۲ سال گذشته در میان بحرانهای مختلفی چون #کرونا, سنگ اندازی های داخل و خارج استانی و تنش های متعدد, توانست این هیات ورزشی دچار بحران از مدیریت قبلی را به آرامش و ثبات برساند.

در حالیکه دورنمایی از روشنی و امید در این هیات به چشم می خورد و کم کم این هیات در حال بازسازی خود بود, به یکباره فدراسیون مربوطه با اقدامی غیرقانونی و هدفمند, کمالی را برکنار کرد.

روسای هیاتهای ورزشی منتخب مجامع هستند و هرگونه تغییر و تحول در آن باید با نظر مجمع عمومی اعمال گردد و تنها در موارد خاصی چون فوت, استعفاء, محکومیت های قضایی و ... است که رئیس مجمع (رئیس فدراسیون) با هماهنگی مدیرکل استان (نایب رئیس مجمع), می تواند نسبت به تعیین سرپرست اقدام نماید.

صِرف اینکه چون رئیس هیات استان در مجمع انتخاباتی فدراسیون به رئیس منتخب رای نداده, هیچ توجیه قانونی و عرفی برای برکناری ندارد. ۱۹ استان به “شعبانی بهار” رای نداده اند! آیا آقای رئیس می خواهد هر ۱۹ استان را برکنار کند؟ نقش اداره کل ورزش و جوانان در حمایت از نیروها و سرمایه هایش چیست؟ چگونه رئیسی که هنوز بیش از ۲ سال از مدت قانونی تصدی اش باقی مانده و اینگونه عاشقانه کار می کند و منابع و منافع متعددی برای توسعه و تعمیم رشته ورزشی اش جذب نموده و در حال هدایت اصولی و قاعده مند آن است صرفا بخاطر رای ندادن به رئیس فدراسیون باید برود؟

متاسفانه نه اقدام فدراسیون توجیه و عقبه قانونی دارد نه عملکرد اداره کل در تمکین به خواسته نامشروع فدراسیون و سرمایه سوزی نیروی انسانی استان قابل قبول است. مگر چند نفر مثل بهنام کمالی داریم که به این راحتی از دایره مدیریت ورزش استان حذف شان کنیم!؟

این زنگ خطری است برای سایر هیاتهای ورزشی استان که بدانند اداره کل پشت آنان نیست و با یک اخم فدراسیون براحتی قابل حذف هستند. قطعا انتظار این است اداره کل ورزش و جوانان استان با درک حساسیت موضوع و توجه به لزوم حفظ و تکریم روسای هیاتهای ورزشی تلاشگر و کاردان, زمینه سواستفاده احتمالی مرکز نشینان را ازبین برده, اجازه ندهد سرمایه های مدیریتی ورزش استان بسوزانند.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/248856

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *