http://didshahr.ir/247640

02:06 :: 1401/03/22

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا ساخت کاردستی برای رشد کودک تان بسیار مهم است؟

کارشناسان به این نتیجه رسیدند که بهترین راه برای رشد و تکامل کودکان سه تا هشت سال ساخت کاردستی است. به همین دلیل است که در مهد کودک و دبستانهای سرتاسر جهان این یک کار مرسوم است.با اطمینان به شما میگوییم که بچه ها عاشق ساخت کاردستی در خانه و مدرسه خواهند بود در ادامه به شما شش مورد مهم که کودکان با ساخت کاردستی رشد قابل توجهی داشته باشند را توضیح خواهیم داد.

R13 107

ساخت کاردستی برای تقویت مهارت های حرکتی

وقتی کودک شما از دست و انگشت های خود برای ساخت کاردستی استفاده می کند، مهارت های حرکتی خود را با استفاده از ماهیچه های کوچک در دستان خود پرورش می دهد.

مهارتهای هماهنگی دستها برای یادگیری و ساخت یک چیز بهبود می یابد.

البته همه این چیزهایی که گفته شد زمانی اتفاق می افتد آنها  چیزی رنگ می کنند  کاغذها را چسب می زنند و آنها را را برش می دهند.

هرچه مهارت‌های حرکتی ظریف آنها سریعتر رشد کند آنها می توانند زودتر کارهای خود را به تنهایی انجام دهند کارهایی مثل غذا خوردن یا به تنهایی بستن بند کفش هایشان برای شما بسیار شگفت انگیز و لذت بخش خواهد بود.

R13 108

آموزش هنری برای افزایش مهارت خواندن و نوشتن

مهارتهای سوادآموزی اولیه کودک در انجام ساخت کاردستی طیف وسیعی از زمینه‌ها را شامل می شود- صحبت کردن و خواندن گرفته تا گوش دادن و درک کردن به محیط اطراف.

وقتی بچه ها آموزش هنری و ساخت کاردستی انجام میدهند و در مورد کارشان صحبت میکنند مهارت ارتباطی آنها افزایش می یابد مثلاً پرسیدن سوال هایی مثل چرا آن رنگ را انتخاب کردی کمی درباره آنچه ساخته ای به من بگو.

در این روند صحبت آنها واژگان جدید را از والدین یاد میگیرند و هنگام پیروی از دستورالعمل های شفاهی از مهارت های شنیداری خود استفاده می کنند.  مهارتی که همه والدین دوست دارند فرزندانشان هرچه زودتر آن را درک کنند، و این چیزی است که کودکان در مدرسه در مواجهه با معلم های خود نیاز دارند.

تقویت هوش ریاضی با آموزش هنری

مهارت های پایه ریاضی اغلب به عنوان بخشی از فعالیت های هنری و ساخت کاردستی در نظر گرفته می شود.  اما اگر کمی دقت کنی متوجه می شوید مهارت های ریاضی به طور مکرر انجام یک کار هنری یا ساخت کاردستی مورد استفاده قرار می گیرد پس عجیب نیست اگر بگوییم انجام این کار به رشد هرچه بهتر ه مهارت های ریاضی کمک می کند.

در انجام این کار ها بچه ها می توانند اشکال مختلف را یاد بگیرند و تفاوت آنها از یکدیگر را تشخیص دهند وسایل هنری خود را بشناسند مرتب کند طول و اندازه چیزهایی که می سازند اندازه گیری کنند برای هر چه بهتره تسلط بر ریاضیات کودک شما مهارت های حل مسئله و تفکر نیاز دارد انجام فعالیت برای رشد هرچه بهتر این است بسیار کمک کننده است.

کشف خلاقیت و تقویت تفکر نوآوری

ساخت کاردستی به کودک این اجازه را می دهد خلاقیت خود را به بهترین نحو ممکن رشد دهد و این در طول زندگی برای آنها بسیار مهم است.  انجام کارهای خلاقانه به کودک شما این اجازه را می دهد که به بهترین نحو ممکن خود را ابراز کند.  همچنین با فراهم کردن فرصت هایی برای ساخت ایده های جدید، آنها روش های جدید تفکر را یاد میگیرند که این خود حل مسئله و رشد ذهنی در کودکان را تقویت می کند.

مری ان کوهل نویسنده چندین کتاب ایده هنری برای کودکان که برنده جوایز زیادی شده است در مصاحبه ای می گوید خلاقیت در کودکان برگرفته از تجربیاتی از آنها است که در فرایند انجام این کار شکل می گیرد، نه نگرانی برای محصول نهایی.  خلاقیت را نباید با استعداد مهارت یا هوش اشتباه گرفت.

خلاقیت این نیست که کاری را بهتر از دیگران انجام دهیم بلکه در مورد فکر کردن کاوش کشف و تخیل است که در هر فردی می‌تواند متفاوت باشد.

R13 109

تقویت عزت نفس با ساخت کاردستی

فعالیت های هنری به بچه ها احساس موفق بودن میدهد به آنها اجازه را می‌دهد که به کارشان افتخار کند و این باعث ایجاد اعتماد به نفس در آنها می شود ساخت کاردستی راهی عالی و مطمئن برای رسیدن به این حقیقت است اشتباه کردن اشکالی ندارد اشتباه کردن شما می تواند شما را به یک ایده جدید و یک کار جدید صبح دهد. بچه ها چیزهای جدید را امتحان میکنند و همچنین مهارتهای خود تنظیمی خود را تقویت می کند مثل زمانی که منتظر خشک شدن رنگ یا چسب هستند به آنها کمک می کند صبر و شکیبایی خود را توسعه دهند و این همان چیزی است که همه کودکان خود ما به آن بسیار نیاز داریم.

تاثیر مثبت آموزش هنری در ارتباط والدین و کودک

در اکثر موارد کودکان دوست دارند بیشترین زمان خود را با والدین شان بگذارند و بهتر است انجام کارهای هنری و ساخت کاردستی با آموزش در این زمان مورد توجه باشد.  اینجا شما می توانید در ارتباط با فرزند خود زمانی با کیفیت همراه با خاطراتی مادام العمر سپری کنید و در حالی که با هم مشغول ساخته یک چیز جدید هستید در مورد ایده های ساخت خود صحبت کنید و در مورد موضوعات مختلف بحث کنید، میتوانید در مورد آنچه فکر می‌کنید احساس می‌کنید و به آن اهمیت می‌دهید نیز صحبت کنید.

به عنوان یک امتیاز اضافه در مورد ساخت کاردستی می توان به این مورد اشاره کرد کودک شما در حین انجام این کار سمت تلفن همراه و بازی هایی نیاز به نگاه کردن به صفحه نمایش دارد، نمی رود.

بچه ها فقط دوست دارند با والدینشان وقت بگذرانند و چه راهی بهتر از انجام کارهای هنری و صنایع دستی با هم! شما می توانید زمان با کیفیتی را در ارتباط با فرزندان خود بگذرانید و در عین حال، خاطرات مادام العمری را خلق می کنید که باید آنها را گرامی بدارید. در حالی که با هم کار می کنید، می توانید در مورد آنچه می سازید صحبت کنید و درباره ایده ها و موضوعات مختلف بحث کنید. می توانید در مورد آنچه فکر می کنید، احساس می کنید و به آن اهمیت می دهید صحبت کنید. و حتی به عنوان یک امتیاز اضافی، فرزند شما از گوشی تلفن همراه استفاده نمی کند یا سراغ بازی هایی که در ان باید به یک صفحه نمایش بزرگ خیره شود نمیرود!

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/247640

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *