http://didshahr.ir/247382

12:47 :: 1401/03/16

اگر باغچه ای دارید که در آن گل، میوه یا سبزیجات شما رشد می‌کنند، به یک شیلنگ انعطاف پذیر نیاز دارید که به شما کمک کند گیاهان خود را به راحتی آبیاری کنید

R13 66

 

هنگام آبیاری چمن و درختان خود به شیلنگ آب باغچه نیاز خواهید داشت. قوطی‌های آبیاری ممکن است نیازهای شما را برآورده نکنند، به خصوص اگر باغ شما بزرگ باشد؛ شما باید دو برابر تلاش و زمان صرف کنید تا کل باغ خود را با استفاده از یک قوطی آبیاری به جای شیلنگ باغچه آبیاری کنید. به همین دلیل است که شما به یک شیلنگ باغچه انعطاف پذیر نیاز دارید تا گیاهان خود را به راحتی بیشتر و با صرف زمان و انرژی کمتر آبیاری نمایید.

با توجه به کاربرد قابل توجه شیلنگ آب در باغچه خانه، باید اطمینان حاصل شود که شیلنگ‌هایی با بهترین کیفیت خریداری می‌کنید زیرا شیلنگ بی‌کیفیت فقط برای مدت کوتاهی برای شما کار کرده و پس از آن مجبور به تعویض آن خواهید شد. شیلنگ‌های باغچه بی کیفیت بیشتر در معرض خرابی، ترک خوردن، ساییدگی بوده و فقط برای زمان کوتاهی قابل استفاده خواهند بود اما یک شیلنگ باغچه با کیفیت تا ده سال بدون نیاز به تعویض قابل استفاده خواهد بود.

از آنجایی که همه ما به یک شیلنگ باغبانی انعطاف پذیر نیاز داریم تا گیاهان خود را بدون هیچ مشکلی آبیاری کنیم، مهم است که بدانیم چگونه یک شیلنگ باغچه با کیفیت انتخاب کنیم.

R13 67

شیلنگ خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در ادامه فاکتورهایی را که باید هنگام خرید شیلنگ در نظر بگیرید ذکر شده است.

۱. نوع ماده‌ای که شیلنگ آب از آن ساخته شده است.

در بیشتر موارد، از شیلنگ‌ لاستیکی یا شیلنگ پلی اورتان استفاده  می‌شوند. این مواد از نظر کیفیت متفاوت هستند. شیلنگ‌های پلی وینیل کلرید سبک‌ترین، ارزان ترین و هم‌چنین کم عمرترین نوع شیلنگ‌ها هستند. اگر قصد ندارید باغ خود را برای مدت طولانی آبیاری کنید، می‌توانید شیلنگ‌های پلی وینیل کلرید را خریداری کنید. شیلنگ‌های لاستیکی در مقایسه با شیلنگ های وینیل کیفیت بهتری دارند؛ در نتیجه دوام بیشتری داشته و علاوه بر آن هزینه خرید بیشتری هم دارند. شیلنگ‌های آب ساخته شده از لاستیک شرایط آب و هوایی شدید را قبل از اینکه فرسوده شوند تحمل کرده و انعطاف پذیرتر هستند، به همین دلیلی می‌توان به راحتی آن را در نقاط مختلف باغ جابجا کرد.

بهترین شیلنگ از پلی اورتان ساخته می‌شود. شیلنگ‌های پلی اورتان بالاترین قیمت را داشته و در تمامی شرایط آب و هوای مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند. اگر به خوبی از این شیلنگ نگهداری کنید، بیش از یک دهه بدون تعمیر یا تعویض قابل استفاده خواهد بود.

۲. شیلنگ آب بدون مواد مضر

علاوه بر جنس شیلنگ، شما باید یک شیلنگ بدون مواد سمی انتخاب کنید، به خصوص اگر مواد غذایی در باغ خود پرورش می‌دهید. مطمئن ترین راه برای اطمینان از اینکه شیلنگ باغچه شما فاقد هر گونه موارد مضر است، شیلنگ‌های آب ساخته شده از پلی اورتان بوده که توسط FDA و NSF آزمایش و درجه بندی شده‌اند. همچنین اطمینان حاصل کنید که اتصالات روی شیلنگ آب از سرب با کیفیتی باشند.

۳. ضخامت و طول شیلنگ آب

ضخامت شیلنگ آب بر اساس تعداد لایه‌های استفاده شده در ساخت آن تعیین می‌شود. تعداد لایه‌ها از دو لایه شروع شده و تا شش لایه افزایش می‌یابد. به این ترتیب شیلنگ‌های شش لایه در برابر خم شدن و ترک خوردن مقاوم‌تر هستند، در حالی که شیلنگ‌های دو لایه به راحتی پیچ خورده و ترک می‌خورند. علاوه بر این برخی از انواع شیلنگ، مانند شیلنگ آبنما فنردار دارای رشته هایی در داخل شیلنگ برای استحکام بیشتر می باشد. همچنین باید طول شیلنگ باغچه خود را نیز در نظر بگیرید.

۴. اتصالات شیلنگ آب

شیلنگ باغچه با استفاده از اتصالات پلاستیکی یا برنجی به منبع آب متصل می‌شود. اتصالات پلاستیکی وزن سبکی دارند اما به راحتی شکسته و دوام زیادی ندارند. اتصالات برنجی سنگین‌تر هستند، اما در برابر زنگ زدگی مقاوم‌تر و بادوام‌تر هستند. شما باید اتصالاتی انتخاب کنید که به شما این امکان را می‌دهند بدون هیچ مشکلی باغچه خود را آبیاری کرده و برای مدت زمان طولانی عمر کنند.

هنگام انتخاب یک شیلنگ باغچه انعطاف پذیر، باید اطمینان حاصل کنید شیلنگی که خریداری می‌کنید، تمام نیازهای باغچه شما را به طور موثر برآورده می‌کند. کیفیت مواد، ضخامت شیلنگ آب و نوع اتصالات مورد استفاده را در نظر بگیرید. با استفاده از شیلنگ باغبانی که آبیاری را برای شما آسان می‌کند، از باغبانی خود لذت بیشتری خواهید برد.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/247382

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *