http://didshahr.ir/246713

12:16 :: 1402/12/04

تصویری از سند تغییر نام خیو به مشکین شهر در رژیم پهلوی

سند تغییر نام خیو به مشکین شهر

سند تغییر نام خیو به مشکین شهر در رژیم پهلوی

شهر خیاو در دوره‌هایی در تاریخ اسلام، میمند نام داشته. در روزگار سلجوقیان و اتابکان آذربایجان آن را وراوی می‌نامیدند. در سال ۱۲۰۹ که گرجستان این بخش از ایران را تصرف کرده‌بود یکی از امیران گرجی به نام بیشگین، این شهر را به نام خود نام‌گذاری کرد.

این نام بعدها توسط مردم محل به صورت میشگین تلفظ شد. در دوره حکومت رضاشاه، در سال ۱۳۱۶ خورشیدی، به فرمان وی نام خیاو به مشگین‌شهر تغییر یافت.

 

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/246713

اشتراک این خبر :

دیدگاه ها

  1. Sal گفت:

    این آقایانی که به تایلند برای دیدن منا ظر طبیعی و ماموریت کاری تشریف میبرند آنجا تصادفی با بانوانی دیدار می کنند که این خانم ها زیر شکمشان مسلح هستند حتما دیدار این مسافران رفتید بپرسید که به ایشان در سرزمین عجایب چیزی گذشت چگونه گذشت . البته ترکیه هم آباد شده دیگر پلیس تر کیه و کارکنان ..کارخانه استانبول.. و دفتر مسکن ها فارسی روان صحبت می کنند خیلی دیگر تعریف نکنیم چون کشور ایران آباد شده الان دوبی کانادا ترکیه را داریم آباد می کنیم. ما اینیم. بله

  2. سلام گفت:

    کار تان اعلا هست نمره ۲۰… می‌دونی چرا؟؟؟ _ چون در کار دزد ها و عوام فریب ها دخالت نمی کنید تا اختلاس ها را در امنیت کا مل انجام دهند ثروت ملی را به آن طرف مرز ها منتقل می کنند یک عده آدم های ساده مثل طلبه و جوان های بسیجی ایمانی توی ده ها جان می دهند و سواب خودشان را می برند. شعار و عوام فریبی حاکم بوده و هست و خواهد بود زیاد فکر جدل نکنید بروید بخوابید دیر هست.. گجه دوور .. های گجه دوور.. گجه اوزون قرندوروخ گجه دور .. خروس لارون با نامیور…. اصلا خروس ها بخوانند وقتی جهل و حسادت حاکم است چه بشود؟.. بایراموز مبارک… خدا هدایت کند ایشاالله.

  3. Yashat گفت:

    صبح بخیر قدم بعدی ترکیه و اعراب تصرف جنوب ایران است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *