http://didshahr.ir/246302

04:29 :: 1401/02/18

همان طور که می‌دانید نور یکی از شهرهای استان مازندران است که به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص طرفداران زیادی برای خرید ویلا و اقامت دائمی و موقت دارد.

خرید ویلا در نور برای بسیاری از افرادی که قصد سرمایه گذاری در استان مازندران را دارند ممکن است با ابهاماتی همراه باشد.

ساوالان جهت رفع هر نوع سوال و ابهامی نکات طلایی را که برای خرید ویلا در نور مفید است و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه به شما ارائه خواهد داد.

مسیرهای دسترسی به نور به سادگی امکان پذیر بوده و از امکانات رفاهی و تفریحی مطلوبی برخوردار می‌باشد از این رو هر روز به محبوبیت این شهر توریستی بین گردشگران افزوده می‌شود. مشاوران اول خونه به شما کمک می‌کنند یک ویلای مناسب را با توجه به بودجه‌ای که در نظر دارید خریداری کنید.

خرید ویلا در نور

نکات مهم و اساسی در خرید ویلا در نور

مشخص کردن هدف از خرید ویلا

در ابتدا باید به طور دقیق مشخص کنید که هدف شما از خرید ویلا چیست تا بتوانید با در نظر گرفتن ابعاد مختلف هدفی که دارید ملک مورد نظر خود را تهیه کنید. در ابتدا لازم است دقت کنید که قرار است ویلا را برای چه منظور تهیه می‌کنید. بسیاری افراد هدف خود را از خرید ویلا در نور جهت گذراندن اوقات فراعت و تعطیلات تعیین می‌کنند. بدین منظور لازم است ویلایی دنج را که در دل طبیعت زیبا جای دارد و از چشم‌اندازی خوب برخوردار است انتخاب کنند. موارد مختلفی در این مورد باید مورد توجه باشند که عبارتند از: میزان نزدیکی به مراکز درمانی و فروشگاه‌ها، فاصله مناسب تا اماکن رفاهی و تفریجی و میزان دوری و نزدیکی به شهر، نزدیکی به دریا یا جنگل را مد نظر قرار بدهید. البته به هر میزان که امکانات بیشتری برای ویلا وجود داشته باشد در نتیجه قیمت فروش آن نیز بیشتر خواهد بود.

انتخاب مکان مناسب برای خرید ویلا

اگرچه که نور یکی از شهرهای پرطرفدار و پرجاذبه برای گردشگران است و مناطق زیادی برای خرید ویلا دارد اما بهتر است با توجه به بودجه مورد نظر خود تحقیق کنید و بهترین و مناسب‌ترین مکان را در این منطقه برای خرید ویلا انتخاب نمایید. با توجه به موقعیت ساختی که برای ویلا وجود دارد آنها به دو نوع ساحلی و جنگلی تقسیم می‌شوند. ویلاهای جنگلی در یک طبیعت زیبا بنا شده و از شهر دور هستند. اما محیطی دنج و آرام دارند و دارای یک مزیت دیگر نیز هستند که به اندازه ویلاهای ساحلی با رطوبت زیاد هوا مواجه نخواهند شد.

ویلاهای ساحلی از پرطرفدارترین ویلاها برای خرید هستند و طبیعتا به دلیل تقاضای بیشتر دارای قیمت بالاتری نیز می‌باشند. نزدیکی به دریا موجب شرجی شدن هوا در فصول گرم می‌شود و برای غیر بومیانی که به این مسئله حساس هستند خرید ویلای ساحلی توصیه نمی‌شود.

ویلاهای شهرکی نیز از دیگر انواع ویلا هستند که ویلاهای مستقل تفکیک می‌شوند. این ویلاها دارای امنیت زیادی بوده و طبیعتا نسبت به ویلاهای مستقل دارای قیمت پایین‌تری نیز هستند. برای خرید بهترین ویلا در منطقه خوب شهرستان نور بهتر است با کارشناسانی که در این زمینه اطلاعات کافی دارند و به شرایط منطقه واقف هستند ارتباط برقرار کنید. اول خونه شما را در این زمینه راهنمایی خواهد کرد.

قیمت ویلا در نور

قیمت ویلا

از دیگر موارد مورد توجه برای خرید ویلا در نور توجه به قیمت ملک مورد نظر است. یکی از موارد بسیار مهمی که در مورد قیمت زمین و ویلاهای نور وجود دارد توجه به قیمتی است که متناسب با شرایط ملک باشد. هنگام خرید ویلا باید به دقت بررسی کنید که شرایط و ویژگی‌های ویلای انتخابی شما چیست و از چه امکاناتی برخوردار است. در این صورت می‌توانید قیمت ویلای انتخابی را با املاک مشابه که در همان منطقه وجود دارند مقایسه کرده و از صحت قیمت فروش و عدم ایرادات ممکن که سبب کاهش قیمت شده است اطمینان حاصل نمایید. بودجه‌ای که دارید و شناختی که از بازار منطقه جهت خرید و فروش املاک پیدا خواهید کرد کمک می‌کند بهترین ویلا را تهیه کنید. بهتر است در این مورد سراغ مشاوران متخصص که با منطقه آشنایی کافی دارند بروید. بودجه شما باید با معیارهایی که جهت خرید ویلا در نظر گرفته‌اید هماهنگی داشته باشد و باید توجه کنید املاکی با تمامی امکانات مطلوب دارای قیمت بالاتری هستند.

بررسی سند مالکیت برای خرید ویلا

یکی از فاکتورهای مهم جهت خرید ویلا در نور یا هر شهر دیگر بررسی اسناد مربوط به زمین یا ملک انتخابی است. در این مورد نباید کوچکترین ابهامی وجود داشته باشد و سند باید به صورت قطعی و شش دانگ مشاهده گردد. دقت کنید که سند ویلا در رهن بانک نباشد و با آن وامی دریافت نشده باشد زیرا در این صورت ممکن است شما به عنوان بدهکار شناخته شوید. نباید از این مورد غافل شوید که گاهی قیمت ویلایی بسیار کمتر از اراضی و ساختمان‌های اطراف پیشنهاد شده و این امر ممکن است وسوسه کننده باشد اما در مواردی ملک پیشنهادی با مشکلاتی در مورد سند روبرو است. ممکن است این ساختمان‌ها دارای مجوز قانونی ساخت نباشند و همین امر سبب شده که مالک قبلی موفق به اخذ سند برای آن نشده باشد.

خرید ویلا در شمال

نوع ساخت ویلا و امکانات آن

یکی از موارد حائز اهمیت در خرید ویلا توجه به نوع ساخت ویلا و امکانات آن می‌باشد که ممکن است به آن دقت کافی نشود. ساخت ویلا به شکل‌های مختلفی صورت می‌گیرد  و باید توجه کرد که از مصالح باکیفیت در این مورد استفاده شده باشد تا ویلا در شرایط آب و هوایی متفاوت دائما نیاز به تعمیر پیدا نکند زیرا در این صورت هزینه نگهداری ویلا بسیار زیاد خواهد شد و مرمت آن دشوارتر می‌شود. به هرمیزان که در ویلا از تجهیزات رفاهی بیشتری استفاده شده باشد به طور طبیعی قیمت بیشتری برای فروش آن در نظر گرفته می‌شود. به هر حال لازم است علاوه بر امکانات داخلی ویلا به محیط اطراف آن نیز توجه کنید. با توجه به حساسیت خود می‌توانید یک منطقه آرام و خلوت یا یک منطقه شلوغ را انتخاب کنید. در ضمن این مورد را نیز مدنظر قرار دهید که محیط اطراف ویلا ممکن است دائما تغییر کند پس باید حواستان به تغییرات در ساخت و ساز اطراف بوده و با در نظر گرفتن این تغییرات موجود اقدام به خرید ملک مورد نظر خود نمایید.

قیمت ویلا در نور

برای خرید ویلا در نور شما با قیمت‌های مختلفی مواجه خواهید شد. برخی از ویلاهای لوکس با امکانات ویژه دارای قیمت بالاتری هستند و ویلاهای ساده با امکانات اولیه زندگی و جهت استراحت قیمت فروش کمتری خواهند داشت. توجه کنید که قیمت‌ها را با ویلاهای اطراف در همان منطقه مقایسه کنید تا از جوانب مختلف در آینده متضرر نشوید.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/246302

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *