http://didshahr.ir/244977

05:39 :: 1401/01/15

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: در طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، تعداد ۷۳۶ نفر مصدوم و ۹ نفر فوتی در حوادث ترافیکی استان اردبیل ثبت شده است.

تصادف

مجیدمحمد غریبانی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا صبح ۱۵ فروردین‌ماه سال‌جاری، در سطح جاده‌های استان اردبیل، ۷۳۶ نفر در تصادفات رانندگی نوروزی مصدوم شدند‌.

وی افزود: در طول این مدت از سفرهای نوروزی استان اردبیل، ۹ نفر به‌دلیل شدت جراحات وارده، فوت کرد و اغلب تصادفات نیز در ۲ محور اردبیل – سرچم و اردبیل – مغان رخ داده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل عنوان کرد: تعداد کل مراجعین به اورژانس بیمارستان‌های استان اردبیل در طی این مدت ۷۸ هزار و ۷۸ مورد بوده که ۶۴ هزار و ۳۷ مورد به‌صورت سرپایی و ۱۴ هزار و ۴۱ نفر نیز در اورژانس بستری شدند.

غریبانی بیان کرد: اورژانس استان همگام با طرح سلامت نوروزی در خدمت‌رسانی به مردم مشغول است و ۶۶ پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری و ایستگاه‌های سلامت در ورودی شهرها و جاده‌ها با ۱۰۰ دستگاه آمبولانس و ۴۵۰ نفر کارشناس و پزشک اورژانس در خدمت مردم هستند.

وی تشریح کرد: در طول این مدت ۱۸ بیمارستان در سطح استان فعال بوده و ۳۱ مرکز جامع سلامت نیز در طرح سلامت نوروزی فعالیت داشتند.

غریبانی ادامه داد: از ۲۵ اسفند تا امروز ۱۵ هزار و ۷۴ تماس با اورژانس استان اردبیل انجام یافته که راهنمایی و مشاوره‌های لازم ارائه شده و از این تعداد تماس بیش از ۴ هزار و ۱۵۶ مورد منجر به ماموریت و اعزام اورژانس شده است.

وی گفت: از عموم هموطنان تقاضا داریم برای حفظ جان خود و عزیزان‌شان، مقررات راهنمایی و رانندگی را در طول سفر خود رعایت کنند.

مصدومان تصادفات رانندگی نوروزی اردبیل اعلام شد

مصدومان تصادفات رانندگی نوروزی اردبیل اعلام شد

 

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/244977

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *