http://didshahr.ir/244802

01:04 :: 1401/01/10

بهنام کمالی

بهنام کمالی

اصلیترین و بهترین #ثروت هر کشوری #ذخایر_انسانی موجود در آن کشور است و مطمئنا تمامیّتی برای این ثروت نمیتوان متصور شد.

در سه سال گذشته برنامه تلویزیونی #عصرجدید فارغ از برخی حاشیه ها، بستری فراهم کرده تا #استعدادهایناب این سرزمین در هر زمینه ای #فرصتی برای ارائه گوشه ای از توانایی هایشان در قاب تلویزیون با خیل عظیم مخاطبان را بیابند.

اما نکته جالب توجه در این برنامه #تجارببسیارمشترک و #همذات_پنداری اکثریت مخاطبان برنامه و نیز مهمتر از آن اکثریت ساکنان این سرزمین با شرکت کنندگان برنامه می باشد!

#درد، رنج، مِحنت و #محدودیتهای بسیار و نیز خرده دلخوشی ها و شادیهای کوتاه و زودگذر بیان شده از زبان تک تک شرکت کنندگان برنامه عصر جدید از جمله تجارب مشترکی است که بیننده متحیّر پای تلویزیون را با احساسی به شدت برانگیخته از شنیده هایشان، اول به #غمی بی پایان رهنمون می سازد و دوم او را #کیفور میکند!!

غمگین از این جهت که گویا #پایانی بر این آلام و کاستی های فوق العاده مشترک نیست و تو گویی #توفیری ندارد در کجای این سرزمین روزگار را سپری می کنی و کیفور از این بابت که میتوان از بَند محدودیتها و نِکبت ها گذشت، موفقیت را در آغوش گرفت، خودی نشان داد و موقعیت جدید و بهتری را کسب کرد!

اما کِیف اصلی از جایی است که متوجه میشویم در #کشوری زندگی می کنیم که سرشار از #تفاوتهای_زیبا و دوستداشتنی است.

قومیت ها، فرهنگ ها، خرده فرهنگ ها، پوشش ها، زبان ها، لهجه ها و سایر داشته های جامعه ایرانی از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب جملگی #احساسی از شَعف و سرزندگی را در دل هر ایرانی بر می انگیزد.

شرکت کنندگان این برنامه #سفیرانی از جای جای کهن سرزمین ایران هستند. اینان در صحبتهای خود از تجربه مشترک من و تو میگویند. از علاقه و دلبستگی های همه ما سخن به زبان می آورند.

آنها ثروت مادی ندارند، آقازاده نیستند و ققنوس شان از زیر خاکستر فقر، نداری، کارگری، بیکاری، چوپانی، محدودیت و فلاکت سر بَر می آورد.

این استعدادها هر سال پربارتر و جدیتر میشوند و امیدواریم همه آنها و نیز صاحبان استعدادهای نیکی که شاید برخی #تابوها مانع از ظهورشان است، روزی فراتر از برنامه عصر جدید در #واقعیت_جامعه زمینه بروز پیدا کنند.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/244802

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *