http://didshahr.ir/243874

11:12 :: 1401/12/18

امام جمعه اردبیل از شهروندان و مسؤولان شهری و استانی خواست تا زمینه تأمین و افزایش فضای سبز در همه مناطق شهری و طبیعی را فراهم آورند.

سیدحسن عاملی: مسئولان شهر را با درختان بیارایند

آیت‌الله دکتر سید حسن عاملی در سخنانی در آیین روز درختکاری افزود: مدنیت انسان‌ها ارتباط مستقیمی با عمران و آبادانی و سرسبزی و زیبایی شهرها دارد و تا زمانی که افراد ساکن در شهر، شهر را خانه خود محسوب نکرده و برای بهره‌مندی از مواهب الهی طبیعت را به خانه نیاورند، شاهد شکوفایی شهرها نخواهیم بود.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه زیبایی و فضای سبز مناسب شهرها زمینه آرامش شهروندان را فراهم می‌کند، اظهار کرد: هوای مناسب و موهبت‌های خدادادی استان ما زمینه را بیش از هر جای دیگر برای توسعه فضای سبز و درختکاری آماده کرده است.

آیت‌الله عاملی نگهداری از درخت و فضای سبز به‌ویژه در عرصه‌های طبیعی استان را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و تأکید کرد: بایستی با اتخاذ سیاست‌های درست از نابودی منابع طبیعی منطقه و در رأس آن درختان جلوگیری کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با قدردانی از اقدامات انجام گرفته و برنامه‌ریزی های در دست اقدام در زمینه توسعه فضای سبز شهری، از شهردار اردبیل خواست تا همه ارتفاعات و زمین‌های پیرامون دریاچه شورابیل را درختکاری کند تا ضمن افزایش سرانه فضای سبز، از ساخت و ساز غیراصولی در حریم این موهبت الهی پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه غرص درخت عبادت محسوب می شود، خاطرنشان کرد: از مسؤولان شهری انتظار داریم با همت والا شهر را با درختان بیارایند و هریک از شهروندان هم در ارتباط با تأمین و حفظ فضای سبز در حیاط منزل و محوطه پیرامون خانه خود همت گمارند.

آیت الله سید حسن عاملی:ضرورت جلوگیری از نابودی درختان و منابع طبیعی استان اردبیل

ضرورت جلوگیری از نابودی درختان و منابع طبیعی استان اردبیل

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/243874

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *