http://didshahr.ir/243723

12:41 :: 1401/05/19

زعفران به دلیل داشتن عطر بسیار خوب و رنگ دلنشینش از محبوب ترین ادویه های به شمار می آید.

اما بهترین برند زعفران در ایران مدام برند است ؟ بهترین راه انتخاب یک زعفران خوب ، برندهایی هستند که از نظر سابقه، کیفیت محصولات، نوع بسته بندی و خوشنامی ، زبانزد بوده و توانسته‌اند این نام خوش را حفظ کنند.

زعفران گیاهی پاییزی و پر خاصیت از دیار شرق

زعفران گیاهی مقاوم به شرایط آب و هوایی سرد و کم آبی است. این گل زیبا که ادویه زعفران از پرچم‌های خوش بوی آن گرفته می‌شود، در میانه پاییز به زمان برداشت می‌رسد. کشاورزان با زحمت فراوان در طول دوران رشد از زعفران نگهداری می‌کنند و در زمان برداشت از یک زمین بزرگ، حجم بسیار کمی برداشت می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود که زحمت کشاورزان زعفران، به مانند محصولات دیگر دیده نشود. حال کافی است افراد متخصص به بهره برداری مناسب از بازار زعفران کمک کنند. برندهایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، با هدف به ثمر رساندن زحمت کشاورزان ایرانی زعفران با استفاده از تکنولوژی‌های فرآوری محصول دهه‌ها است که فعالیت می‌کنند.

گروه صنعتی گلستان

شرکت نام آشنای گلستان از قدقمی ترین شرکت های تولید کننده زعفران میباشد. این مجموعه در سال هزار و سیصد و سی با تمرکز بر چای‌های وارداتی آغاز به کار کرد و امروزه نیز مهم ترین محصول آن چای ، به ویژه چای خارجه میباشد. اما با پیشرفت هر روزه این شرکت ، تصمیم بر آن گرفت که پای تولید سایر محصولات را نیز به این شرکت باز کند و بتواند در حوزه‌های دیگر نیز به موفقیت برسید. زعفران قائنات ، یکی دیگر از محصولات مهم شرکت گلستان است که در بین مصرف کنندگان محبوبیت زیادی دارد.

بهترین برند زعفران ، زعفران مهرآیین ، بهترین مارک زعفران ، بهترین برند چای ایرانی

صنایع غذایی مهرآیین

محصولات کشاورزی ایران یکی از با کیفیت ترین محصولات کشاوری محسوب میشوند ، اما به دلیلعدم توانایی عرضه مستقیم محصولات به بازار توسط کشاورزان ، مصرف کننده معمولاً از این کیفیت بی‌اطلاع است. اینجاست که نام مهرآیین به عنوان ناجی محصول ایرانی شناخته می‌شود. خوشبختانه شرکت مهرآیین این با فراهم آوردن زیر ساخت های لازم ،به تثبیت جایگاه کشاورزان کمک وافری کرده و همچنین مصرف کنندگان را با کیفیت بالای محصولات صادراتی آشنا کرده است. مهرآیین با شعار « زعفران مهرآیین سرگل زندگی»، زعفرانی با کیفیت جهانی را وارد بازار ایران کرد و با تکیه بر توزیع چای ایرانی، عطر خوش این نوشیدنی محبوب را به خانه‌ها وارد کرد. دیگر ویژگی خوب محصولات مهرآیین، بسته‌بندی زیبا و باکیفیت آن‌ها است.  شرکت مهرآیین همچنین در تولید چای ایرانی نیز از جمله شرکت های پیشرو محسوب شده و جز بهترین برند های چای ایرانی به شمار می آید .

بهترین برند زعفران ، زعفران مهرآیین ، بهترین مارک زعفران ، بهترین برند چای ایرانی

زعفران عباس زاده

نام بسیاری از اولین‌ها در جهان صنایع تا به امروز بر سر زبان‌ها مانده است. یکی از این اولین‌ها برند عباس زاده است، که در حوزه تولید و پخش زعفران ایرانی نامی آشنا است. این برند که از سال هزار و سیصد و هفتاد و یک نام تجاری خود را ثبت نمود، تا کنون مشغول به فعالیت است. خوشبختانه عباس زاده به دلیل کیفیت بالای زعفران خود توانست در زمان ثبت نام تجاری، پروانه اداره استاندارد و تأییدیه وزارت بهداشت و درمان را نیز دریافت نماید.

بهترین برند زعفران ، زعفران مهرآیین ، بهترین مارک زعفران ، بهترین برند چای ایرانی

نوین زعفران

نوین زعفران نیز از دیگر برندهایی است که در سال هزار و سیصد و هفتاد با هدف کمک به تولید و پخش زعفران اقدام به ثبت نام تجاری خود کرد و تا کنون نیز مشغول فعالیت میباشد. از ویژگی های مثبت این برندمیتوان به خدمات و بسته بندی‌های مناسب آن اشاره کرد که موجب رضایت خاطر مشتریان شده است. خوشبختانه نوین زعفران توانسته است، زعفران مرغوب ایرانی را در سطح جهانی نیز به سایر کشورها صادر کند. یکی از فعالیت‌های قابل توجه این شرکت، همکاری با دانشگاه Chiba ژاپن در اثبات خواص زعفران و گسترش جهانی استفاده از آن است. درواقع این برند علاوه‌بر جلب رضایت مشتری داخلی از روش‌های معمول، راه شناساندن این محصول ارزشمند به جهان را با کمک علم روز نیز دنبال کرده است.

بهترین برند زعفران ، زعفران مهرآیین ، بهترین مارک زعفران ، بهترین برند چای ایرانی

شرکت زعفران سحرخیز

برند سحر خیز از دیگر برند های قدیمی زعفران به شمار می اید. قدمت این برند به هشتاد سال میرشسد و رضایت شتریان ، اصالت را به این برند هدیه کرده است. در بین محصولات سحرخیز ، زعفران همان محصولی است که نه تنها در کشورمان ایران، که در بازار جهانی نیز بسیار مورد توجه است. برند سحرخیز از گذشته تا کنون کیفیت و ارائه محصولات خود را در سطح بالایی نگه داشته است و همین امر موجب اقبال عمومی به تهیه این برند شده است.

بهترین برند زعفران ، زعفران مهرآیین ، بهترین مارک زعفران ، بهترین برند چای ایرانی

خواص طلای سرخ؛ از جسم تا روان

حال که با هفت برند برتر زعفران اشنا شدیم، خوب است بدانیم که زعفران جز برای افزودن رنگ و لعاب به غذا خواص بسیار زیادی نیز دارد که در طب سنتی و خانگی از آن بهره می‌برند. آنچه زعفران را وارد طب سنتی کرده است، خواص آن در بهبود بخشی به اعصاب و بالا بردن شادی و نشاط، کمک به گردش خون و عملکرد سلول‌ها، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کمک به درمان بیماری‌های ریوی، ترمیم سلول‌های آسیب دیده و جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل است. با این که زعفران گران قیمت است و تهیه آن در حجم بالا ممکن نیست، اگر به صورت دوره‌ای و در مقدار کم مصرف شود، خواص آن متوجه همه افراد خانواده خواهد شد. البته باید بدانید که استفاده زیاد آن خطرساز است. برخی مشکلاتی که مصرف زیاد زعفران ایجاد خواهد کرد، شامل ضعیف شدن حواس پنج گانه، سرگیجه و خونریزی از بینی است.

زعفران رنگ لعاب سفره ایرانی

زعفران گرانترین ادویه جهان، یکی از اجزای جدایی ناپذیر در مهمانی‌های ایرانی و یار دیرین برنج ایرانی است. برای آنکه مطمئن باشیم که نه تنها از رنگ بلکه خواص بی‌نظیر زعفران بهره می‌بریم، باید آن را از کسانی تهیه کنیم، که ثابت کرده‌اند کیفیت را فدای درآمد نمی‌کنند. توجه داشته باشید که برخی از گلرنگ یا گیاهان مشابه با نام زعفران استفاده می‌کنند، که نه تنها خاصیتی ندارند، بلکه رنگ آن‌ها نیز به اندازه زعفران واقعی نیست. خوشبختانه برندهایی که پیش‌تر معرفی کردیم، همگی سال‌ها است که در این عرصه فعالیت می‌کنند و توانسته‌اند اعتماد و رضایت مشتری را با صداقت و کیفیت به محصولات خود جلب کنند.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/243723

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *