http://didshahr.ir/242357

11:48 :: 1400/11/16

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۱۹ هزار نفر برای دریافت مسکن اقدام ملی ثبت نام کرده بودند که ۱۲ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

ثبت نام 12 هزار نفر واجد شرایط دریافت مسکن

فرهاد سبحانی در نشست با ائمه جماعات اردبیل اظهار کرد: اجرای مسکن اقدام ملی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به بنیاد مسکن واگذار شده که ما در این زمینه با ثبت نام از متقاضیان کار شناسایی و ثبت نام نهایی را انجام می دهیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده بودند، خاطرنشان کرد: از این میزان ۱۲ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده اند که با تامین زمین مناسب در شهرها نسبت به تکمیل پرونده و احداث مسکن برای این متقاضیان اقدام خواهد شد.

وی به طرح های بهسازی و مقاوم سازی روستایی اشاره کرد و گفت: در روستاهای اردبیل بیش از ۶۳ هزار واحد مسکن بهسازی و مقاوم سازی شده است که در آینده نزدیک این رقم افزایش می یابد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه مسکن مهر از اقدامات ارزنده و جزو اقدامات مهم و موفق خانه سازی است، گفت: نهضت ملی مسکن نیز به تازگی آغازز شده و ما بر حسب وظیفه ای که وزارت راه و شهرسازی بر ما محول کرده با تامین زمین در شهرستان ها اقدام به ساخت و تحویل این واحدها کردیم.

سبحانی تقاهمنامه های بنیاد مسکن با دستگاه های مختلف را یادآور شد و بیان کرد: در چندین تفاهمنامه که با بهزیستی داشتیم خانواده های دو معلول را تحت پوشش قرار دادیم که در این بخش با معرفی بهزیستی ۱۰۶ سهیمه مشخص شد که برای ۸۹ مورد از این ۱۰۶ سهمیه معرفی شده وام پرداخت و ۱۷ واحد نیز با کمک خیرین مسکن ساز ساخته و تحویل متقاضیان شد.

وی همچنین به طرح خانه دار شدن ایتام نیز اشاره و تصریح کرد: در این بخش نیز برای ۲۳ نفر از متقاضیان وام بلاعوض به مبلغ ۵۰ میلیون تومان پرداخت شد که ۲۰ واحد مسکن به مرحله تکمیل سقف رسیده است.

سبحانی به تعداد روستاهای دارای سکنه در اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: در اردبیل یک هزار و ۸۴۹ روستای دارای سکنه داریم که از این رقم برای یک هزار و ۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه و تدوین شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل با اشاره به اینکه از تعداد یک هزار و ۱۷ روستا در ۴۸۳ روستای اردبیل طرح هادی اجرا شده است، گفت: طبق آمار در ۵۰ روستای استان طرح هادی در حال اجرا و یا بازنگری است.

مسکن

ثبت نام ۱۲ هزار نفر واجد شرایط دریافت مسکن

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/242357

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *