http://didshahr.ir/218187

11:50 :: 1400/10/30

پیرو پیش آگاهی ها نقشه های ترازهای میانی و نزدیک به سطح زمین نشان میدهند برف و سرما اردبیل را نشانه رفته!

برف و سرما

برف و سرما هوا را بحرانیتر میکند


برونداد تازه ترین الگوهای تراز ۸۵۰ هکتوپاسکال جو نشانگر تشدید اثر بارشی سیستم طی پنجشنبه به واسطهء‌فرود مناسب بر فراز شمالغرب است.

تراف منشعب از ناوهء بسیار عظیم شمالی به شمالغرب رسیده و بارش برف در شهرهایی مانند ارومیه و تبریز آغاز شده است و از حوالی بامداد به اردبیل میرسد و ‌از ظهر تا شب با شدت بیشتر برف بر منطقه فرو میریزد. ناپایداری در استان اردبیل تا حوالی سحرگاه جمعه ادامه می یابد. شرق و تا حدودی شمال استان اردبیل ؛ منطقهء اردبیل و شمال آذربایجانها بیشترین برف را دریافت می کنند. ضخامت برف تازه در اردبیل ‌۲۰ و در بعضی نقاط تا ۳۵ سانتیمتر تخمین زده میشود. مغان و سواحل جنوبغرب خزر و جمعه تهران برفی میشوند و احتمال ریزش سنگین برف در غرب گیلان است.

از عصر جمعه با نفوذ‌ هوای پشت سیستم ؛ برودت‌ کم‌سابقه بر شمالغرب حاکم میشود. طی چند روز اخیر دماهای منفی ۲۳ تا منفی ۲۸ در نقاطی چون سقز ؛ بستان آباد و سراب ثبت شد اما این بار استان اردبیل و ارتفاعات رشته ‌کوه‌ البرز رکورد دار سرما خواهند بود. کمینه دما در بعضی ایستگاهها ازجمله اردبیل درصورت فراهم شدن شرایط میتواند تا منفی ۳۵ برسد. پنجم بهمن بطور‌ ‌موقت حدود سه درجه بر دمای اردبیل افزوده میشود‌ ولی سرما و یخبندان دست کم تا اواسط بهمن ماندگار است.

‌باد گاهی با سرعت بین ۶۵ تا ۸۴ کیلومتر در ساعت و کولاک شدید پدیده مهم جوی در منطقهء اردبیل خواهد‌ بود.

این دگرگونیهای جوی وضعیت ‌بعضی از شهرستانها ازجمله اردبیل را بحرانیتر میکند. پرهیز از سفرهای غیرضروری ؛ احتیاط هنگام تردد پیاده بر‌ سطوح یخبندان ؛ صرفه جویی در مصرف گاز و برق ؛ تاحد امکان خودداری از استفاده از وسایل نقلیهء شخصی در سطح شهر ؛ توجه به تامین غذای حیواناتی چون‌ گربه ها و ‌پرندگان و رعایت حال همدیگر هنگام تردد در سطح شهر توصیه میشود.

درصورت ثبات الگوها از ۸ تا ۱۸ بهمن منطقه به تناوب ‌زیر برف و‌ سرما میرود.

مسعود‌ وسیله ایردموسی

هواشناسی

برف و سرما اردبیل را نشانه رفته!

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/218187

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *