http://didshahr.ir/267423

07:14 :: 1403/03/30

دولت سیزدهم با وجود تحریم‌ها و موانع موجود، قریب به ۳ سال خدمت، عملیات گازرسانی به بیش از ۶ هزار روستا را اجرا کرد که به نوبه خود در تاریخ ماندگار است.

گازرسانی

حسینعلی محمدحسینی، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران در بازدید از طرح گازرسانی به بزرگترین گلخانه کشور به مساحت ۲۵۰۰ هکتار در شمال استان اردبیل، با بیان این مطلب، اعلام کرد: با توجه به نقش مؤثر انرژی در توسعه، رفاه اقتصادی و همچنین محدود بودن منابع، به‌ویژه گازطبیعی به عنوان محور توسعه، به‌منظور پیشگیری از بحران در آینده، مدیریت صحیح مصرف به امری ضروری تبدیل شده است.

وی ادامه داد: پایداری شبکه انتقال و توزیع گازطبیعی در شمال‌غرب کشور به‌ویژه در استان اردبیل از راهبردهای اصلی شرکت ملی گاز بوده و در همین راستا، به‌واسطه مدیریت صحیح و اقدامات انجام گرفته، در هیچ نقطه‌ای از استان شاهد قطع گاز یا افت فشار غیرعادی نبودیم.
میرسعید سیدمتین، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل نیز در این بازدید اظهار داشت: فاز نخست پروژه خط انتقال تقویت گاز شمال استان و گازرسانی به شهرک گلخانه‌ای ۲۵۰۰ هکتاری به طول ۷۶ کیلومتر از مسیر سه‌راهی نیروگاه تا شهرستان گرمی با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال و فاز دوم به طول ۲۶ کیلومتر از مسیر پارس‌آباد به سمت گلخانه‌های شمال استان در حال اجراست.

وی افزود: اجرای این طرح با هدف تأمین زیرساخت‌های انرژی شمال استان اردبیل با توجه به شرایط آب و هوا، حاصلخیزی منطقه، دسترسی شهرستان‌های دشت مغان در شمال استان اردبیل به بازارهای خارجی و توسعه صنعت کشاورزی آن منطقه، حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل همکاری مردم استان در صرفه‌جویی گاز در زمستان سال گذشته را بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: اگر این همکاری‌ها ارزنده نبود، با مشکلات جدی مواجه می‌شدیم؛ مردم با درک موضوع درخصوص مصرف بهینه همکاری می‌کنند.

سیدمتین در ادامه، درخصوص ضریب نفوذ گازطبیعی در جامعه شهری و روستایی استان نیز با اشاره به بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی خانوار شهری و بیش از ۹۸ درصدی خانوار روستایی از نعمت گازطبیعی افزود: شاخص بهره‌مندی گازطبیعی در استان اردبیل بالاتر از سایر استان‌های کشور است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در پایان، با اشاره به اهمیت پروژه‌های زیرساختی حوزه گازرسانی در توسعه استان اظهار داشت: طرح‌های بزرگی در حوزه زیرساخت گاز استان اردبیل در حال اجراست که اجرای خط دوم انتقال گاز به استان و گازرسانی به بزرگترین گلخانه کشور در دشت مغان به مساحت ۲۵۰۰ هکتار، نمونه‌ای از خدمات ارزنده دولت در این منطقه است.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/267423

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *