http://didshahr.ir/267416

07:27 :: 1403/03/30

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: برخورد قاطع با اراذل و اوباش و اخلالگران نظم و امنیت و مقابله با مظاهر فساد در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از مهمترین اولویت های دستگاه قضایی است.

a13

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در ابتدای این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و یاران باوفای وی ، هفته قوه قضائیه را فرصتی مغتنمی برای ارایه گزارش عملکرد و اقدامات دستگاه قضایی عنوان نمود تا مردم در جریان نحوه خدمت رسانی قضایی قرار گیرند.

وی سپس با تشریح برنامه های هفته قوه قضائیه، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان، برگزاری میز خدمت جهادی در مصلی و سخنرانی روسای حوزه های قضایی تابعه همزمان با سراسر استان ، تجلیل از خانواده های معظم شهدا، بازدید از واحد های تولیدی و برگزاری جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری و حضور در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر از مهمترین برنامه های هفته قوه قضائیه برشمرد.

حجت الاسلام کثیرلو با بیان عملکرد دستگاه قضایی استان گفت: در سال گذشته در سایه تلاش و کوشش جهادی قضات و کارمندان دادگستری استان بیش از ۵۰۰ هزار پرونده رسیدگی شده که از این تعداد ۱۵۰ هزار فقره در حل اختلاف رسیدگی شده که ۴۷ درصد از آن با مصالحه مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در حوزه حمایت قضایی از سرمایه گذاری نیز در سال گذشته ۱۱ جلسه تشکیل و به پرونده های ۱۲۰واحد تولیدی رسیدگی شده که نهایتاً منجر به بازگشت دوباره ۳۰ واحد به چرخه تولید شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین محورهای عملیاتی دادگستری استان اقدام بر اساس سند تحول و تعالی قضایی است گفت: از جمله موارد مورد تأکید در این سند اجرای کامل قانون حدنگار ، توجه ویژه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با مظاهر فساد درحوزه های مختلف، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … است که دستگاه قضایی برای اجرایی نمودن کامل و دقیق آن توجه ویژه ای دارد.

مقام عالی قضایی استان احقاق حق و اجرای عدالت، برخورد قاطع با اراذل اوباش و اخلالگران نظم و امنیت ، مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و مشوربات الکلی از دیگر اولویت های دستگاه قضایی استان برشمرد.

وی در پایان همچنین با اشاره به فرا رسیدن به انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به چهار اصل مورد تأکید مقام معظم رهبری در انتخابات بر فراهم آوردن زمنیه مشارکت حداکثری، رقابت ، سلامت و امنیت انتخابات تاکید کرده و از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات احتمالی انتخابات در محاکم استان خبر داد.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/267416

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *