http://didshahr.ir/267139

04:49 :: 1403/03/08

کاهو به مبارزه با التهاب و بیماری‌های مرتبط با آن مانند دیابت و سرطان کمک می‌کند.

کاهو

کاهو، حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های فراوانی است. به همین خاطر یکی از محبوب‌ترین سبزیجات به شمار می‌آید که در ادامه خواص مصرفش را برای سلامت، درمان و تناسب اندام بررسی خواهیم کرد.

۱- مبارزه با سرطان| در مناطقی از دنیا مانند ژاپن که مصرف کاهو به‌طور متداول و معمول در آن وجود دارد، احتمال بروز سرطان معده بسیار کم است. علاوه بر این مشاهدات، برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف کاهو از بروز انواع سرطان‌ها مانند سرطان دهان، مری و گلو پیشگیری می‌کند.

۲- کمک به درمان بی‌خوابی| ماده‌ای در کاهو وجود دارد که سیستم عصبی را آرام می‌کند. می‌توانید با خیال راحت قبل از خواب سالاد مصرف کنید که در روند بی‌خوابی شما بسیار تاثیرگذار است.

۳- کاهش خطر ابتلا به دیابت| مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه کاهو می‌تواند خطر بروز دیابت را در افراد کاهش دهد. یکی از خواص کاهو، کنترل قند خون است که از افزایش آن جلوگیری می‌کند. آب کاهو دارای ۵ کالری انرژی و ۲ گرم کربوهیدرات است. می‌توانید از این سبزی به عنوان عاملی برای کاهش قند خون بدون نگرانی از افزایش وزن و چاقی استفاده کنید. کاهو همچنین حاوی کاروتنوئید، ماده ضد سرطانی است که سطح قند خون را کاهش می‌دهد و می‌تواند درمان بالقوه‌ای برای دیابت باشد.

۴- بهبود سلامت چشم| کاهو حاوی لوتئین، یک آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده است که سلامت بینایی چشم را افزایش می‌دهد. کاهو همچنین یک جایگزین خوب و مناسب برای اسفناج است که برای چشم مفید است.

۵-بهبود سلامت مغز| از جمله بیماری‌هایی که به واسطه کاهش سلامت مغز به‌وجود می‌آید، آلزایمر و افسردگی است. مطالعات زیادی درباره خواص کاهو صورت گرفته است که نشان می‌دهند، مصرف آب کاهو به افزایش روابط میان رشته‌های عصبی در مغز کمک کند. این کار باعث خواهد شد که میزان احتمال بروز آلزایمر به شدت کاهش پیدا کند. علاوه بر این، کاهو نیترات کافی در خود دارد که باعث کاهش احتمال بروز بیماری‌های ناشی از افزایش سن می شود.

۶- بهبود سلامت قلب| کاهو منبع غنی از ویتامین B است. این ویتامین نقش مهمی در سلامتی قلب و عروق دارد. خوردن مقدار کافی از ویتامین B باعث می‌شود احتمال بروز لخته‌های درون عروق به شدت کاهش پیدا کند. با کاهش لختگی در رگ‌ها، سلامتی بیشتر برای قلب به ارمغان می آید.

۷-  کمک به کاهش وزن| کاهو می‌تواند یک غذای اصلی برای کاهش وزن باشد. زیرا یک عدد کاهو فقط ۵ کالری دارد. علاوه بر این کاهو کمک می‌کند تا ریزمغذی‌هایی که به سختی در رژیم‌های غذایی کم کالری یافت می‌شوند، به دست آید. همچنین حاوی ۹۵درصد آب و یک گرم فیبر است. فیبر باعث می‌شود که احساس پر و سیر بودن کنید و جلوی اشتهای شما را می گیرد. کاهو همچنین بسیار کم چربی است، از این رو برای کاهش وزن بسیار مناسب است.

۸ -بهبود هضم و سلامت گوارش| فیبر موجود در کاهو، هضم را آسان و سایر بیماری‌های گوارشی مانند یبوست و نفخ را درمان می‌کند. همچنین می‌تواند درد معده را کاهش و سلامت روده را افزایش دهد.

۹- مبارزه با التهاب| برخی از پروتئین‌های موجود در کاهو مانند لیپواکسیژناز کمک می‌کنند تا التهاب کنترل شود. سبزیجاتی مانند کاهو که سرشار از ویتامین K هستند به‌طور چشمگیری باعث کاهش التهاب می‌شوند. سایر سبزیجاتی که حاوی ویتامین K هستند، عبارتند از کلم، کلم بروکلی و اسفناج.

کاهو

مطالب دیگر
  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/267139

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *