http://didshahr.ir/265450

05:24 :: 1402/10/05

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل با اشاره به اینکه نرخ جدیدی در اخذ مالیات از طلافروشان مطرح نشده است، از تکذیب اخذ مالیات ۲۵ درصدی از طلا خبر داد.

نرخ جدید اخذ مالیات از طلافروشان

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با بیان اینکه هیچ گونه نرخ جدیدی در اخذ مالیات از طلافروشان مطرح نشده است گفت: طلافروشان از ابتدای دی ماه سال جاری ملزم به اتصال به سامانه مودیان و ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی می باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل، داریوش سرخانی مقدم اظهار کرد: تاکنون هیچ مالیات جدید یا افزایش نرخی در صنف طلا وضع نشده است و اخذ مالیات ۲۵ درصد از طلا کذب است.

وی به معافیت مالیات بر ارزش افزوده در اصل طلا، جواهر و پلاتین بکار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور اشاره کرد و افزود: تنها اجرت ساخت،حق العمل و سود فروشنده مشمول مالیات ارزش افزوده به نرخ ۹درصد است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با تأکید بر اینکه هیچ مالیات جدیدی بر خریدار طلا وضع نشده است اظهار کرد: ثبت کد ملی خریدار هنگام خرید طلا الزامی نیست.

سرخانی مقدم با اشاره بند ب ماده ۲۶ قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده اعلام نمودند طلافروشان مصنوعات طلا و پلاتین مکلف هستند که از اول دی ۱۴۰۲ به سامانه مؤدیان مالیاتی متصل شوند و صورتحساب‌های الکترونیکی صادر نمایند.همچنین به غیر از طلا.پلاتین و جواهر فروشان صاحبان مشاغل و حرف پزشکی .پیراپزشکی .داروخانه ها و فروشندگان تجهیزات پزشکی ونیز تمام کسانی که تا پایان شهریورماه سال‌جاری میزان فروش کالا و ارائه خدمات آنها بالای ۱۸ میلیارد تومان داشتند، از اول دی ماه ملزم به صدور صورتحساب‌ الکترونیکی و ارسال به سامانه مودیان مالیاتی می باشند.

روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل

طلا و جواهر

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/265450

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *